Har I hørt om iFetch? Har I hørt om iFetch?
Måske har I allerede hørt om iFetch, men for dem der ikke har, ville jeg lige lave dette indlæg, så jeg kan dele min begejstring. Min gravhund, Bella, fik sponsoreret en iFetch apportkanon af coolstuff.dk, så jeg kunne skrive en anmeldelse af den på min blog www.leaslirumlarum.com . Jeg har naturligvis haft ret til at skrive min helt ærlige mening i anmeldelsen, og derfor kan jeg også dele den med jer hér. Bella er virkelig forkælet, og kun det bedste er godt nok til hende. Derfor ville jeg helt sikkert have haft købt en iFetch til hende, hvis ikke jeg havde fået en foræret. Jeg synes I skal gå ind på min blog, og se den lille video jeg har lavet, da jeg desværre ikke kan lægge den op her. Det er et nyskabende og morsomt produkt, som giver mange timers underholdning.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 172
Nu har jeg ikke set din video men tænker kun at dette produkt er forfærdeligt og kun kan være med til at skabe hunde med MAX stress
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
JEG leger med mine hunde, det behøver jeg ikke en maskine til
jan 2014
Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
Stress har jeg svært ved at se, at den skulle give. Hunden kan jo bare lade være med at smide bolden op i maskinen, så kommer der ikke nogen ud.
Susanne O: Tak for din søde kommentar!
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
Men jeg synes bestemt at du skal have ros for et rigtig godt stykke arbejde som tester
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.948
Personligt vil det være det vildeste spil af penge her i huset, min hund henter sjældent en bold mere end én gang - det er ret tydeligt at hun har luret den (Damen smider jo bare bolden igen?!), og det pjat gider hun i hvert fald ikke
jan 2014
Jeg kan se at det ville være formålstjenligt, at begrænse den tid man leger med sin hund og apportkanonen, efter at have læst alle jeres kommentarer, for at undgå stress og/eller tvangsadfærd. Dog betragter jeg ikke mig selv som dyreplager, fordi jeg kaster bold til min hund - men alt med måde naturligvis.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.948
Alt med måde, nogle aktiverer jo udelukkende deres hund ved at kaste bold en halv time på en plæne og så gå hjem igen, der skal ligesom mere til skulle man syntes
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
Her i huset ville sådan en boldkaster være kilde til både stress og stridigheder
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Tværtimod så leger du sammen med hunden, om det aktivitetslegetøj maskinen er, i det øjeblik hunden skal bruge hovedet for at finde ud af at bruge det. Tydeligvis bruger hunden hovedet både til at "fodre" maskinen med bolden og hente den etc. Men den prøver også at finde den bedste løsning, i forhold til at finde ud af, hvordan maskinen virker så den kan fange bolden hurtigere for hver gang med mindre og mindre besvær (løben) for hunden.
Din hund stresser tydeligvis ikke. Så hvis ikke maskinen havde været så helt enormt dyr så er den da genial til ikke-boldfikserede hunde så længe den ikke erstatter menneske til hund-kontakten.
Som erstatning for interaktion mellem hund og ejer er den ikke ideel. Både pga. risikoen for boldfiksering/tvangsadfærd, men særligt fordi den kan komme til at skade hunden .. bolden kan ramme hunden uheldigt, hunden kan falde uheldigt når den løber efter bolden, bolden kan komme til at sidde fast i tænder, mund eller hals.
Hvis den bruges under opsyn og interaktion med ejer, er det bestemt ikke et dårligt stykke legetøj i mine øjne.
Fordi det ikke passer til nogle hunde er det jo ikke nødvendigvis dårligt til alle hunde. Der er hundelegetøj derude som nogen sværger til, som er dårlige til min hund, og omvendt.
Vores hunde er individuelle og skal behandles sådant :o)
I øvrigt dejlig hund og skøn blog. Der er INGEN tvivl om at du aktiverer din vov på en skøn måde, jeres samarbejde er skøn i begge videoer :o)
jan 2014
... Og tak for komplimenten om min blog og hund.
Har I hørt om iFetch?