2.756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Lea K
Lea K
Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4

Har I hørt om iFetch? Har I hørt om iFetch?

Måske har I allerede hørt om iFetch, men for dem der ikke har, ville jeg lige lave dette indlæg, så jeg kan dele min begejstring. Min gravhund, Bella, fik sponsoreret en iFetch apportkanon af coolstuff.dk, så jeg kunne skrive en anmeldelse af den på min blog www.leaslirumlarum.com . Jeg har naturligvis haft ret til at skrive min helt ærlige mening i anmeldelsen, og derfor kan jeg også dele den med jer hér. Bella er virkelig forkælet, og kun det bedste er godt nok til hende. Derfor ville jeg helt sikkert have haft købt en iFetch til hende, hvis ikke jeg havde fået en foræret. Jeg synes I skal gå ind på min blog, og se den lille video jeg har lavet, da jeg desværre ikke kan lægge den op her. Det er et nyskabende og morsomt produkt, som giver mange timers underholdning.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har I hørt om iFetch?
  • #2   4. aug 2014 http://www.pressefolden.dk/boldgale-hunde-har-det-ikke-sjovt/
    Nu har jeg ikke set din video men tænker kun at dette produkt er forfærdeligt og kun kan være med til at skabe hunde med MAX stress smiley

• #3   4. aug 2014 Jeg synes det virker lidt dovent, selv ville jeg aldrig bruge penge på sådan en tingest smiley men sådan er vi jo så forskellige smiley

• #5   4. aug 2014 En boldkanon til træning er super. Men som stimulering i hverdagen, nej tak! Tror ikke det giver andet end stress.

• #6   4. aug 2014 999kr for en dims der kan smide en bold? Hold da op - så tror jeg hellere jeg spare pengene og kaster bolden selv - så hygger jeg mig også med min hund imens.

• #7   4. aug 2014 Var nu heller ikke noget jeg ville investere i smiley
    JEG leger med mine hunde, det behøver jeg ikke en maskine til smiley

• Lea K
    Lea K Tilmeldt:
    jan 2014

#8   4. aug 2014 Som jeg skrev i mit indlæg på bloggen, anbefaler jeg ikke, at hunden bruger apportkanonen uden opsyn. Der ligges op til fra producentens side, at hunden kan bruge den, når den er alene hjemme, så den ikke keder sig. Jeg mener personligt ikke, at iFetch skal benyttes som erstatning for den menneskelige kontakt ved leg. Når Bella anvender iFetch er det sammen med mig eller min kæreste, så vi har et samarbejde om et fælles tredje.
    Stress har jeg svært ved at se, at den skulle give. Hunden kan jo bare lade være med at smide bolden op i maskinen, så kommer der ikke nogen ud. smiley

Susanne O: Tak for din søde kommentar! smiley

• #9   4. aug 2014 nej jeg ville heller ikke bruge den. Der er lavet tonsvis af undersøgelser og studier som påpeger at gentagende kasteleg med ting virker meget stressende for hunden og faktisk kan blive en hel besættelse for hunden. Jeg kan også sagtens kaste noget til min hun 2-3 gange i træk. Men så stopper det og vi laver noget andet. Jeg bruger primært det at kaste en boldt eller andet til ham som en belønning for en udført øvelse fx

profilbillede
  • #11   4. aug 2014 Jeg ville også være bange for stress og tvangsadfærd...så det er ikke lige noget jeg ville købe.

Men jeg synes bestemt at du skal have ros for et rigtig godt stykke arbejde som tester smiley videoen er virkelig godt lavet.

• #12   4. aug 2014 Lea K: Nej, din hund kan faktisk ikke bare stoppe med at sætte maskinen igang, det er det der ligger i ordet "tvangsadfærd". Nogle hunde (og jeg siger bestemt ikke at det gælder din!) men nogle hunde kan blive så boldfikseret at det bliver en tvangsadfærd for dem at hente bolden. Jeg vil næsten sige det er ondt mod hunden, hvis man har sådan en vel at mærke (har jeg fx ikke selv, men kender nogle..) at anskaffe sig sådan en maskine, for maskinen stopper jo aldrig, medmindre man sætter den væk.

Personligt vil det være det vildeste spil af penge her i huset, min hund henter sjældent en bold mere end én gang - det er ret tydeligt at hun har luret den (Damen smider jo bare bolden igen?!), og det pjat gider hun i hvert fald ikke smiley

• Lea K
    Lea K Tilmeldt:
    jan 2014

#13   4. aug 2014 Til *Mike/Vegas mor: Tak skal du ha´! smiley Ja, det er min lille gravbasse i videoen. Du har helt ret i det med, at det er mere end bare en maskine. Det er derfor jeg har skrevet under fordele, at den kan stimulere hunden mentalt.

Jeg kan se at det ville være formålstjenligt, at begrænse den tid man leger med sin hund og apportkanonen, efter at have læst alle jeres kommentarer, for at undgå stress og/eller tvangsadfærd. Dog betragter jeg ikke mig selv som dyreplager, fordi jeg kaster bold til min hund - men alt med måde naturligvis. smiley Ting kan til tider blive bæst ud af proportioner, og det er noget jeg helst vil undgå. Ligesom med børn, er der jo tusindvis af holdninger og teorier om opdragelse. Heldigvis kender vi alle selv vores hund(e) bedst, og ved hvad de synes om, og hvornår noget er for meget. Den påstand vil jeg i hvert fald våge.

• #14   4. aug 2014 Lige præcis smiley

Alt med måde, nogle aktiverer jo udelukkende deres hund ved at kaste bold en halv time på en plæne og så gå hjem igen, der skal ligesom mere til skulle man syntes smiley

• #15   4. aug 2014 Vores Bella ville elske en iFetch - men hun ville stresse fuldstændig over den, og hun ville aldrig stoppe... Hun er utroligt boldfikseret og begynder at skumme helt, hvis man kaster bold eller pind med hende mere end 2-3 gange.. ydermere udviser hun tydelige tegn på ressourceforsvar, når hun har stresset sådan op...
    Her i huset ville sådan en boldkaster være kilde til både stress og stridigheder

• #16   4. aug 2014 TS: I dit tilfælde ser jeg det ikke som erstatning for menneskeaktivering med hunden pga. dovenskab ... Det ser ud til at det er meget det der opponeres imod.

Tværtimod så leger du sammen med hunden, om det aktivitetslegetøj maskinen er, i det øjeblik hunden skal bruge hovedet for at finde ud af at bruge det. Tydeligvis bruger hunden hovedet både til at "fodre" maskinen med bolden og hente den etc. Men den prøver også at finde den bedste løsning, i forhold til at finde ud af, hvordan maskinen virker så den kan fange bolden hurtigere for hver gang med mindre og mindre besvær (løben) for hunden.

Din hund stresser tydeligvis ikke. Så hvis ikke maskinen havde været så helt enormt dyr så er den da genial til ikke-boldfikserede hunde så længe den ikke erstatter menneske til hund-kontakten.

Som erstatning for interaktion mellem hund og ejer er den ikke ideel. Både pga. risikoen for boldfiksering/tvangsadfærd, men særligt fordi den kan komme til at skade hunden .. bolden kan ramme hunden uheldigt, hunden kan falde uheldigt når den løber efter bolden, bolden kan komme til at sidde fast i tænder, mund eller hals.

Hvis den bruges under opsyn og interaktion med ejer, er det bestemt ikke et dårligt stykke legetøj i mine øjne.

Fordi det ikke passer til nogle hunde er det jo ikke nødvendigvis dårligt til alle hunde. Der er hundelegetøj derude som nogen sværger til, som er dårlige til min hund, og omvendt.

Vores hunde er individuelle og skal behandles sådant :o)

I øvrigt dejlig hund og skøn blog. Der er INGEN tvivl om at du aktiverer din vov på en skøn måde, jeres samarbejde er skøn i begge videoer :o)

• Lea K
    Lea K Tilmeldt:
    jan 2014

#17   4. aug 2014 God analyse, Sanne. Jeg kan kun tilslutte mig dine tanker.
    ... Og tak for komplimenten om min blog og hund. smiley

Kommentér på:
Har I hørt om iFetch?

Annonce