{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Hvalpemotivation i DKK :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG smiley

Chiva og jeg har nu for anden gang været til træning i DKK, hvor vi går på et hvalpemotivations hold.
Chiva er en stor pige. Hun er lige blevet 17 uger og vejer 16,6kg (hun er på ingen måde overvægtig.)
Grundet hendes størrelse har hun ikke mulighed for at lege med de andre hunde på holdet, hvilket jeg da synes er lidt trist. Alt hvad hun gør virker mere voldsomt, da hun er større. Så de andre trækker sig fra hende.
Jeg ved ikke helt om jeg skal snakke med træneren om den forskel der bliver gjort (grundet hendes størrelse og stærke psyke), så hun ikke bliver holdes bussemand. Hun har gåpåmod og kaster sig gerne ud i alle udfordringer. Når hun leger er det ikke voldsomt, og hun har aldrig fået en anden hund til at hyle, men det ser bare mere voldsomt ud, da hun jo er større end de andre, så de "forsvinder" let under hende smiley (hvilket træneren har påpeget er negativt)
Er lidt i vildrede, for mener jo ikke selv at hun er til fare for nogen af de andre, og hvor er det da øv at hun ikke kan lege med dem, men forstår da også godt at de vil passe på deres små vapser. Har nok bare ikke selv den pylrede side i mig smiley smiley

Hvilke oplevelser har i med træning i DKK ? skriv gerne både det positive og negative smiley

På billedet ses Chiva med Simba. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpemotivation i DKK :)
  • #1   8. jul 2014 Jeg har prøve det en gang i DKK, hvor der var en dommer på.

• #2   8. jul 2014 Jeg træner selv i dkk og er super glad for det. Vores træner delte ofte hvalpene op så det var de store hvalpe og de små hvalpe. Især hvis der var stor forskel på holdet. Da det jo går fra 8 uger og op til et år smiley

• #3   9. jul 2014 Jeg kan godt forstå det, hvis hun ikke passer i størrelsen med nogle af de andre hunde. :o)

Jeg vil anbefale dig at finde at opfylde din hvalps behov for leg et andet sted. Ja, det er ærgerligt at hun ikke kan være med der, men ingen får noget ud af det, hvis hundene ikke passer sammen i legestil og størrelse. Så er det bedre, at du finder en anden sød hvalp (eller flere), der passer til hende, som hun kan lege med. :o) Det får hun mere ud af. :o)

Chessie havde også ret svært ved at passe ind i hvalpelegen. Hun vil gerne lege vildt, men de større hvalpe (på det første hold vi var på), var for voldsomme for hende, så hun smed sig straks for dem, og de små hvalpe var hun for voldsom overfor. Hun passede ikke sammen med nogen af dem på holdet. På det andet hvalpehold, faldt hun i hak med en hanhund der matchede hendes alder og størrelse. De legede så godt sammen, det kunne ikke blive vildt nok. Så var hun pludselig ikke den underdanige der straks smed sig, og ej heller den der overtrumlede den anden. De var mere ligeværdige, gode til at skifte roller, og det fik hun bare så meget mere ud af, end at lege med nogen, der ikke passede til hende. :o)

Ingen af stederne var desuden DKK.

• #4   9. jul 2014 jeg træner i dkk. vi leger overhovedet ikke på hvalpe holdet.
    grunden er, at på holdet kommer man for at træne og få at samarbejde mellem hund og føre til at fungere, så er der ingen grund til at putte leg ind i det.
    Så jeg ville føle mig priviligeret ved at få lov at slippe for at min skulle lege med de andre.
    Jeg har en der har fået lov at lege (den ældste, jack russell) den har svære ved at koncentere sig om arbejdet og er meget obs på de andre hunde.
    De tre yngste har ALDRIG leget til træning (jack russel, border collie og xolo) de tænker overhovedet ikke på de andre hunde under træning, og jeg synes jeg er nået til punktet med fuld kontakt meget hurtigere, da de fra starten har lært at til træning er det mig og hunden.
    Det er enda sådan at mine hune kan gå uden snor og komando på pladsen mellem andre hunde der heller ikke er under komando, men de tøffer bare rundt og ordner de de skal og lader hinanden være.
    Jeg har play dates udenfor træining hvor de tonser rundt med deres hunde venner og hvor de ikke tænker på andet end leg.
    Men hos os er det skidt for sig og snot for sig, da vi bruger den til agility stævner hvor folk sidder tæt op af banerne med deres hunde.

• #5   9. jul 2014 Leg bør kun foregå efter træning, så hvalpene lærer at man altså ikke kommer på pladsen for at lege.
    Størrelsesopdeling er ok, for blot én skidt oplevelse sætter varige spor i en Hvalp.

• #6   9. jul 2014 Jeg underviser selv hvalpemotivation hos DKK. Det er yderst sjældent at leg er en del af hvalpemotivations timerne.

Hvalpene og ejerne er jo kommet der for at lære forskellige ting der er brugbare i hverdagen. Personligt ville jeg aldrig lade en hvalp der er betydeligt større end de andre lege frit med dem.

Kommentér på:
Hvalpemotivation i DKK :)

Annonce