{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Min hund bliver kørersyg {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Min hund Chino bliver kører syg når man kører i bil med ham.
Han brækker sig når man er ude og kører en lidt længere tur smiley
I dag var vi lige i Ringsted (ca. 15 km fra hvor jeg bor) Og der brækkede han sig 3 gange i alt smiley Så han bliver openbart rigtig hurtigt kører syg smiley

Er det noget man kan træne stille og roligt væk? Og hvis man kan hvordan? smiley smiley

Eller er det noget han altid vil ha eller vokser væk fra? smiley

Tak for svar på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund bliver kørersyg
  • #1   5. jul 2014 Hei jeg følger lige med her For Linka bliver også køresyg smiley

• #4   5. jul 2014 Undlad at fodre et par timer op til kørsel, og ja, vat-tricket virker.

• #5   5. jul 2014 Hvorfor kan en voksen hund ikke blive køresyg?

Jeg har en som bliver 2 år nu her, han er glad nok for at køre i bil, ikke utryg, springer glad ind og danser om bilen når vi går ud til den - men så snart vi kører mere end 10min, så brækker han sig.
    - Holder jeg ham fra maden, så kaster han mavegalde op - kort sagt, uanset hvad, så kommer der 'noget' op.

Vi fik rådet af dyrlægen at give ham køresygetabletter til børn, købes i håndkøb på apoteket og dem vi fik skal gives ca. 2 timer før køreturen, - virker perfekt smiley

Bare vi husker lige at give ham en tablet, så er der intet undervejs og han slapper mere af - de bliver lidt døsige af det, men det synes jeg går over igen. Men gør at han slapper fint af på turen.

• #7   5. jul 2014 Rollo Jeg har også på fornæmmelsen at Linka får kvalme af at køre Hun sidder og smasker inden hun brækker sig
    Og hun vil helst ikke med ud at køre Men det er vel forståligt nok når hun bliver syg

• #8   5. jul 2014 Ingefær hjælper også på kvalme. Hvis hunden kan lide ingefærsmåkager, kan man også prøve at stikke den et lille stykke af sådan en.

• #9   5. jul 2014 Man kan få sådan en 'dims' man sætter under bilen som tager stød hvilket kan hjælpe hunde og mennesker af med køresyge! - det hjalp med begge vores hunde og min lillebror! smiley
    Mener det hedder noget med anti stød eller lign! smiley

• #10   5. jul 2014 Eller de der hvidløgs-/ingefær dråber, tror de er fra Bach? smiley

Dem brugte jeg til vores anden hund, som nemlig også var meget køresyg som hvalp - de hjalp godt, men synes køresygetabletterne er mere effektive og da jeg helst ikke vil ha' endnu en hund som er utryg ved kørsel pga. køresyge, vil jeg hellere stikke ham en tablet når vi skal køre langt smiley
    - Skal vi bare lige hen til vandet, så går det.

Inger N; Du kan da prøve med om en køresygetablet virker på hende, hvis hun virker mere tilpas gør det jo noget og så er det måske lettere at træne at køreture ikke er så slemme smiley

Jeg ved med den af mine som var køresyg meget som hvalp, er i dag utryg - men efter køresygen stoppede, hjalp det også på hans utryghed omkring bilerne - man kan ligesom fornemme på ham at han ikke er glad for det men køreturen alligevel indebærer noget spændende og dét vil han trodsalt ikke gå glip af.

Ham der bliver køresyg nu, bliver 2 her til august - han brækker sig i stride strømme uden tabletterne men springer alligevel lige ind i bilen og er glad, så han er stik modsat 8)

• #11   5. jul 2014 Tak jeg vil prøve det med tabletterne smiley

• #12   5. jul 2014 Min lille jack russell blev rigtig hurtig køresyg da han var mindre. Han kunne ikke tåle at køre 10 minutter, så var den gal. Jeg har trænet det væk.Og i dag elsker han at køre bil, er næsten ikke til at drive ham ud igen

• #13   5. jul 2014 Majbritt Trænet det væk er det hvor du køre små ture med ham ? smiley

• #14   5. jul 2014 Ja det er det. Jeg kørte til Kongelundsskoven, som ligger ca. 6 km fra hvor jeg bor. På den tur stoppede jeg 2 til 3 gange undervejs, og ud med hunden på en lille tur. Ingen mad et par timer inden køreturen. Det tager tid, men betaler sig, som sagt elsker han bilture nu. I november sidste år var jeg på Skagen og eneste afbræk var når hunden skulle ud at tisse. Ellers blev der bare kørt derud af

• #15   5. jul 2014 Hold da op Det skal jeg prøve Med stop under vejs Mange tak for rådet smiley

• #16   5. jul 2014 Det var da så lidt, vi er da til for at hjælpe hinanden. Håber det lykkes for dig

• #17   5. jul 2014 Håber jeg også Fordi jeg kommer nok til at skal køre noget mere med mine hunde, nu hvor jeg flytter Så igen mange tak smiley

• #18   5. jul 2014 Mine whipper har alle lidt af køresyge som hvalpe, men jeg har som Maj-Britt trænet det væk.

Små daglige køreture, afsluttet med en gåtur.

Med Ghini kunne jeg køre præcis 13 minutter, så brækkede hun sig (vi havde 14 minutters kørsel til hvalpetræning smiley ).
    Jeg kørte så en masse ture på kun 5-6 minutter og altid afsluttet med en positiv oplevelse. Efterhånden øgede jeg længden på turen.

Det samme har jeg gjort med de andre hvalpe og alle har elsket/elsker at køre bil, når først køresygen var væk smiley

• #19   6. jul 2014 Mange tak det lyder godt smiley Jeg vil prøve det med vattet i ørene, og hvis det ikke virker må jeg prøver en af de andre gode råd i har budt ind med smiley smiley smiley

Kommentér på:
Min hund bliver kørersyg

Annonce