Separationsangst {{forumTopicSubject}}
Jeg leder efter gode råd til at lære en hund med ekstrem separationsangst at kunne være alene hjemme.
I sine unge dage havde hun vores ældre hund Bella at støtte sig op af, men det kunne stadig mærkes på hende, så snart min mor forlod huset.
Både Bella og Freja har altid været meget afhængige af min mor, da hun altid har gået hjemme hos dem. De ville begynde at gø og pive så snart hun forlod huset - jeg kunne dog som den eneste (ud af mine andre søskende og papfar) overtage rollen som "mor" for dem, hvor de egentligt ret hurtigt faldt til ro igen.
Det kan jeg også stadig for Freja. Men det er jo upraktisk ikke at kunne lade hende være alene hjemme eller at kunne stille hende til at vente udenfor en butik, hvis man er ude at handle.
Dog er det første skridt jo at kunne lære hende at være alene hjemme, da det er i trygge (og vante) omgivelser til forskel fra en larmende parkeringsplads.
Så snart Freja bliver efterladt alene i huset, skaber hun sig som tosset. Der bliver både gøet, hylet (som en ulv) og pevet .. og højt.
Så forslag modtages gerne
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Luk en dør mellem jer, i få sekunder, og kom ind igen. Og så øger i langsomt i hundens tempo...
Jeg ved godt, det er nemmere sagt end gjort.
Separations angst er noget af det jeg frygter aller mest, i træningen af min hund..
Jeg håber i får styr på det!
Separationsangst