Min hund gør af andre {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en malteser på et år og et gadekryds på 6 mdr. Min malteser Baloo - gør af alle andre hunde vi møde men også inde i lejligheden hvis han hører nogen o opgangen - hvis dørtelefonen ringer - Men mest af han hunde - men også tæver til han finder ud af at det er tæver. Det virker som om han ikke ved hvad han gør af, men det er svært at få ham til at stoppe. Han kan også finde på at gø af tæpper/og lignede som feks ligger på græsset. Han blev kastereret for 2 uger siden, vi kan dog ikke mærke nogen ændring når vi går tur. Han er sød over for vores tæve Nala de leger og kan ikke undvære hinanden. Han kan sagtens leje med andre tæver hvis han får lov at komme helt tæt på/snuse. Men det er ofte de hunde vi kender i forvejen - vi synes det er lit pinligt at han er "ustyrlig". Vi har gået til hundetræning med ham, men føler ikke at det har hjulpet på hans gøen. Hvad kan vi gøre? Vi har overvejet anti gø halsbånd. Håber nogen kan komme med gode råd!
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Et anti-gø-halsbånd er vel forhåbentlig en joke...?
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hver gang vi går tur og møder andre hunde, siger vi nej inden han begynder - eller giver et lille træk i snoren og siger nej.
Inden for har vi haft en vanddprøjte (fik det anbefalet af en) hvor han får et pift hvis han gør helt vildt når der kommer nogen.
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 330
Lær hunde at gi hals på kommando også lær den en stop kommando.
Også bruger du så stop kommandoen hver gang den gør uønsket.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Vi har haft samme problem med Lulu, og har det til dels stadig, hvis vi bliver "caught off guard" og ikke når at aflede.
Det eneste der virker er at aflede, før hun ser den anden hund.
Skide irriterende vane må jeg sige.
maj 2014
Følger: 1 Svar: 3
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Det virker..!
Og når først man finder fidusen, så går det ret hurtigt syntes jeg..
For en månede siden havde jeg en lille tyran af en møghvalp, der gøede og gøede og gøede af alle hunde vi kom forbi, og alt der nærmede sig hans have...
Nu kan vi gå forbi andre hunde, uden han gør helt vildt. Et bjæf engang i mellem.
Og i haven gøer han næsten ikke mere
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Latterlige kommentare som dårlig hørelse og syn kan jeg ikke bruge til en skid!
maj 2014
Følger: 1 Svar: 3
Min gamle hund gøede af ALT, selv blomsterne i haven, når vinden blæste, og vi fandt til sidst ud af, at det var fordi han havde rigtig dårligt syn.
Min hund gør af andre