{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

*Blær* Slalom indlæring på kun 7 uger {{forumTopicSubject}}

7 uger med intensiv træning af Merci, og slalom indlæring smiley og hun kan nu en fuld slalom på 12 pinde, og vi er klar til konkurrence d. 3 og 4 maj smiley

Slalom er en af de sværeste forhindringer at lære, og en hård belastning for hunden, derfor begyndte jeg først at lære hende slalom for knap 2 måneder siden, da hun var 16 måneder.
Hun er nu 18 måneder, og klar til konkurrencer!

Blær blær! Er sgu stolt af hende, og mig selv!

Video af hele forløbet kan ses her:
http://www.hundegalleri.dk/video/traening/40628-slalom_indlaering_paa_kun_7_uger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *Blær* Slalom indlæring på kun 7 uger
  • #1   20. apr 2014 flot klaret smiley

• #3   20. apr 2014 Tak Cooper smiley

Linda, Tak smiley det ved jeg faktisk ikke lige. Det kunne man sikkert også godt gøre, men tror det er med 2x2 medtoden?, er det ikke?

• #4   20. apr 2014 Sikke hun kan sno sig- sejt smiley

• #6   20. apr 2014 Tror det er Susan Garret I snakker om smiley Hende der introducerede 2x2-metoden smiley

• #7   20. apr 2014 den er her http://www.nosetouch.com/susan_garrett_dvd.htm
    Ihvertfald DVD´en.
    Det synes jeg måske er lige lovlig hurtigt smiley Men jeg forstår ikke helt det 2x2, så derfor har jeg ikke brugt det smiley

• #8   20. apr 2014 Sh*t hvor snyd! hos os tog det 2 år smiley dog med pauser da det var svært og holde gejsten oppe, men nu er vi godt på vej smiley

Og dette har været med hjælp fra alle mulige trænere og brugt flere forskellige metoder smiley

• #9   20. apr 2014 Thagi, jeg har selv brugt en elendig metode (hvis du spørger mig) til min Aussie Morgan, der idag er 3 år.
    Det har taget laaaang tid at få selvstændighed og ordenlig fart i den slalom, fordi jeg lærte ham det den gang ved at fører ham ind og ud af pindene med godbidder, og kropsprog, så det med at tage korrekt indgang osv. krævede meget jeg var der samtidig med ham til slalom, og det var noget værre bøvl, men nu hvor han har løbet i 2 år, kan han jo selv alt omkring slalom, men det han kan her 2 år senere, kan Merci næsten efter 2 måneder smiley

• #10   20. apr 2014 Jeg tror (jeg har ikke fået kigget så meget på metoderne, jeg har kigget på hvad virkede for mig og min hund :)) at jeg brugte 2*2 metoden ihvertfald ikke det du beskriver smiley men vi endte med at min træner som mente det var min skyld (det er noget af det også :)) hun satte 12 pinde på banen og så hvis hun tog 4 uden og gå i "pit" så kunne vi bare løbe videre og så er det kommet stille og roligt over 6 måneder smiley og nu træne vi på tolv pinde herhjemme også og hvis hun springer en port over retter jeg hende, men ellers køre det super fint smiley og tempo er hun selv så fremadgående så hun tar det så hurtigt hun kan smiley

Men lige et spørgsmål: er det logisk at hun bruger ind imellem de første 4-5 porte på og komme igang og så køre hun ellers i det fedeste tempo uden fejl resten af vejen?

• #11   20. apr 2014 Thagi - det er svært at sige hvad grunden kan være.
    For hvis du har brugt mange forskellige metoder på at lære hende slalom, ved hun nok reelt set ikke hvad forhindringen går ud på.

• #12   21. apr 2014 Det ser godt ud smiley Er hegnet hjemmelavet eller kan man købe det et sted ligesom med buerne?

• #13   21. apr 2014 Altså vi forsøgte os med 2*2 men det gik ikke, hun kom op på 4 pinde efter 1 1/2 års arbejde og forsøgte vi og sætte flere på så kunne hun ikke overskue det og det var ikke før den kom med på banen at hun forstod det havde noget med agility og gøre, ellers så ligeså snart hun så den røg snuden i jorden og hun var ikke til og få i fokus (og der var ellers en del rigtig dygtige trænere inde over) men efter den blev en del af banen så har hun gerne ville lære det og hun bliver frustreret hvis hun laver fejl...

Men den er ved og sidde fast nu, glæder mig til stævne den 26 hvor vi skal prøve det for anden gang til stævne (ellers er vi løbet forbi) sidst gik det ganske fint og hun fik 3 ud af 4 gennemløb med en væring plus nogle tidsfejl pga vores dumme slalom, men som min far siger så kan hun ALT andet og har et lækkert tempo følger mig og bliver kun meget sjældent disket og det er når jeg er en klovn smiley

• #14   21. apr 2014 Jeg har indlært både Audi og Bobby på 2x2 - det er en fantastisk metode.
    Audi tog 10 dage om at lære en fuld slalom - Bobby tog 17 dage.
    Ingen tvivl om, at det er den måde jeg også bruger næste gang...

• #15   21. apr 2014 Liza, det er sådan et grønt almindeligt havehegn med små huller, er ret sikker på det kan købes i jem og fix, Davidsen mv. smiley

Thagi, dejligt det går fremad for jer nu smiley

Sara, ja den er sikkert fin for jer, og mange andre smiley Jeg fatter det bare ikke, og for mig er den ikke så logisk som allé metoden, men vi er heldigvis alle forskellige. Og hundene ligeledes.

• #16   21. apr 2014 Hvor har du fået fat i buerne?

• #17   21. apr 2014 Ja smiley ej hun kunne nok godt have lært det hurtigere, men jeg en jo stadig kun en ung fører som også er lidt forvirret og har haft svært ved og få taget mig sammen til og gå ud og træne når nu at jeg havde en hund der stod helt af på det smiley

• #18   21. apr 2014 Mette, det var nogle der fulgte med min trænings slalom da jeg købte den.

Thagi - slalom er også en svær forhindring, især hvis man er ny og ikke rigtig ved hvordan og hvor ledes.

• #19   21. apr 2014 Nemlig smiley og når nu hun ikke har haft problemer med noget andet (udover en dum fører :P) så syntes jeg også det er okay at det her er svært for hende men det har godt nok været tæt på at jeg gav op mange gange...

Og set i bakspejlet så havde alle metoden nok været meget bedre til hende men det er svært nå man er 12 år gammel og ens hundetrænere siger 2x2 og ens far ikke tror på alle metoden virker smiley

• #20   21. apr 2014 Er sikker på man skal finde den metode man selv kan finde ud af, og hunden har det bedst med smiley

• #21   21. apr 2014 Ja, men jeg har nu tænkt mig og give den et forsøg til med vores nye hvalp når hun altså er gammel nok smiley

• #22   21. apr 2014 Hvor har du købt den?

• #23   21. apr 2014 Jeg købte den brugt af en for 1 år siden, men prøv at google smiley

Kommentér på:
*Blær* Slalom indlæring på kun 7 uger

Annonce