Hvalp maltraktere min have Hvalp maltraktere min have
Hej alle sammen,
Jeg skriver dette indlæg med en ide om at der nok ikke er noget gyldent svar på mit problem, men nu prøver jeg altså alligevel (;
Min 9 måneder gamle leonberger Ollie maltraktere min have!! Han graver i ALT, får jeg ham til at stoppe et sted begynder han et andet. Jeg har ikke jordens største have, så når der er mere jord end græs så ses det meget tydeligt i forhold til hvis man havde en stor landejendom kunne jeg forestille mig.
Jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal gøre for at afvænne ham med det. Han har pinde og bolde han kan lege med, om det gør han også. Men han ender tit i at grave. Og når jeg kommer ud ligner han en der godt ved at han har lavet ballade(; Jeg har overvejet en sandkasse, men det virker som om at han graver fordi han godt kan lide at spise rødderne, så tror ikke det er så meget trangen til at grave men mere det han kan grave op.
Så venner! Er der et vidunder-råd som kan løse mit problem, andet end at sidde på lur og tage ham i det?
Hilsen Rikke der ønsker sig en græsplæne til sommer(:
apr 2014
Svar: 26
Hvis du ikke kan stoppe ham med at grave, så vil jeg foreslå, at du giver ham et areal af haven, hvor alt graveri er tilladt.
Lær ham, at han får fred til at grave, hvis han gør det lige præcis inde for det areal du har sat af til det. Alt graveri uden for arealet accepteres ikke, og hver gang du fanger ham i at grave uden for det, tager du ham hen til det areal hvor han godt må grave.
Sådan bliver du ved indtil han indser, at det altså ikke giver pote at grave andre steder, end på det areal du har givet ham lov.
Nu ved jeg ikke hvor stor din have er, men det er mit bedste løsningsforslag.
PS. arealet skal selvfølgelig være tydeligt markeret på en måde
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Det at der ligger bolde og pinde i haven han kan lege med er ikke nok - det er de færreste hunde der kan få lang tid til at gå med det, når de er alene i haven.
jun 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 32
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
Men det kræver som sagt, at du har et sted du kan dedikere til gravested
jun 2008
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.469
jun 2008
Til jer der skriver om mere aktivering, så er det noteret. Selvom jeg synes jeg aktivere på livet løs(:
jun 2008
Jeg synes jeg aktivere på livet løs, med alle de ting du nævner. Men må skrue lidt mere op for det kan jeg godt se(:
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
Hunde skal have lov til at udføre deres behov.
Som regel hænger ekstrem garvning dog sammen med understimulering.
En træt hund er en nem hund, og den vil sjældent have energi tilovers til at grave.
jul 2006
jun 2008
jul 2006
jun 2008
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.982
Lady graver også, hun ved godt hun ikke må i haven, kun helt bagerst i det ene hjørne, men ellers gør hun det lystig på tur...gerne ved næsten alle de muldvarpeskud hun møder på sin vej
Hun elsker at grave og dette er en del der er dybt i hendes gener, så det ska hun ha lov til, men ikke steder hvor det generer selvfølgelig
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
Jeg lægger nemlig hundens afføring på det ny tildækket hul og der bliver ikke gravet, men ellers stemmer jeg også i at give et område som er tilladt. Ellers find et sted på gå turen hvor man kan tillade det.
jun 2008
Rottweiler tossen: jeg har valgt ikke at købe de piller da jeg hellere vil forsøge at træne ham fra det. Og det går også meget bedre, men som løsnings forslag i dette tilfælde kan det ikke rigtig hjælpe(: Jeg har undersøgt om han mangler noget iht sin kost som du omtaler, og det virker det ikke til at han gør. Mange hvalpe synes bare det smager godt - min søster leonberger på samme alder gør det også.
jun 2008
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jun 2008
Mine må grave i deres eget hjørne af haven. De må tisse og skide på græs og jord, men ikke på asfalt og fliser., de må lette ben op af hække og træer, men ikke lygtepæle, elkasser og andet...
Det overholder de begge i fin stil...
jun 2008
Hvalp maltraktere min have