1.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvalp maltraktere min have Hvalp maltraktere min have

Hej alle sammen,

Jeg skriver dette indlæg med en ide om at der nok ikke er noget gyldent svar på mit problem, men nu prøver jeg altså alligevel (;

Min 9 måneder gamle leonberger Ollie maltraktere min have!! Han graver i ALT, får jeg ham til at stoppe et sted begynder han et andet. Jeg har ikke jordens største have, så når der er mere jord end græs så ses det meget tydeligt i forhold til hvis man havde en stor landejendom kunne jeg forestille mig.

Jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal gøre for at afvænne ham med det. Han har pinde og bolde han kan lege med, om det gør han også. Men han ender tit i at grave. Og når jeg kommer ud ligner han en der godt ved at han har lavet ballade(; Jeg har overvejet en sandkasse, men det virker som om at han graver fordi han godt kan lide at spise rødderne, så tror ikke det er så meget trangen til at grave men mere det han kan grave op.

Så venner! Er der et vidunder-råd som kan løse mit problem, andet end at sidde på lur og tage ham i det?

Hilsen Rikke der ønsker sig en græsplæne til sommer(:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp maltraktere min have
  • Nicolai
    Nicolai Tilmeldt:
    apr 2014

Svar: 26
    #1   17. apr 2014 Det er helt naturligt for en hund at grave, så jeg tror det bliver svært, at vende ham helt af med det.

Hvis du ikke kan stoppe ham med at grave, så vil jeg foreslå, at du giver ham et areal af haven, hvor alt graveri er tilladt.

Lær ham, at han får fred til at grave, hvis han gør det lige præcis inde for det areal du har sat af til det. Alt graveri uden for arealet accepteres ikke, og hver gang du fanger ham i at grave uden for det, tager du ham hen til det areal hvor han godt må grave.

Sådan bliver du ved indtil han indser, at det altså ikke giver pote at grave andre steder, end på det areal du har givet ham lov.

Nu ved jeg ikke hvor stor din have er, men det er mit bedste løsningsforslag.

PS. arealet skal selvfølgelig være tydeligt markeret på en måde smiley

• #3   17. apr 2014 Hvordan bliver han ellers aktiveret i løbet af dagen?
    Det at der ligger bolde og pinde i haven han kan lege med er ikke nok - det er de færreste hunde der kan få lang tid til at gå med det, når de er alene i haven.

• #4   17. apr 2014 Nikolai: det lyder som en god ide, desværre er min have slet ikke stor nok til det. Men vil ligge hovedet i blød om jeg kan være kreativ. Min anden hund har aldrig gravet i min have, så det er et helt nyt problem for mig(;

• #5   17. apr 2014 Mastiff: det tror jeg desværre ikke hjælpere dette tilfælde da han også sommetider spiser det(; så dem får jeg fjernet som de bliver "lagt"(;

• #6   17. apr 2014 Kennelmor: han bliver aktiveret en del. Både med hjerneaktivering og ture i hundeskoven og den slags. Han er svær at gøre træt, han er hvalp med krudt i røven(; Det er ikke hver gang han er i haven at han graver så han får også meget tid til at gå med sine pinde og bolde.

• #8   17. apr 2014 Mine har et hjørne af haven de må grave i. De bliver flyttet dertil hver gang de overvejer at grave i plænen. Vi har nu boet i vores nye hus i 4 måneder og på trods af at jeg er den stolte ejer af 2 styks gravemaskiner, så kan jeg prale af kun et enkelt lille hul i plænen som skal fyldes ud...

Men det kræver som sagt, at du har et sted du kan dedikere til gravested

• #9   17. apr 2014 Nå, ups, det havde du aå fået foreslået... Mine er gårdhunde, de SKAl have afløb for graveriet, så de har deres gravehjørne og så tager vi på musejagt steder jeg ved der er mus, så de kan få lov at grave og snuse igennem

• #12   17. apr 2014 åh vi har også gravkøer. Derfor har vi indhegnet den ene halvdel af haven (ca.450 kvm) som de må hærge og gøre ved i. ALt bag hegnet her. Resten af haven er hundefrit område.

profilbillede
  • #13   17. apr 2014 Sarah, jeg skal have udvidet min terrasse her inden længe så har overvejet at gøre det samme også kun have ham i haven når jeg holder øje med ham indtil han forhåbenligt holder op. Men hvad gør du når der skal tisses et ? Får de så heller ikke lov at komme derud?

Til jer der skriver om mere aktivering, så er det noteret. Selvom jeg synes jeg aktivere på livet løs(:

• #14   17. apr 2014 Pia: asfalt bliver det aldrig til her hos mig, så vil jeg hellere have en hullet have(: Der skal være græs i en have, i min mening(;

Jeg synes jeg aktivere på livet løs, med alle de ting du nævner. Men må skrue lidt mere op for det kan jeg godt se(:

• #16   17. apr 2014 Del haven i to, sådan gør vi.
    Hunde skal have lov til at udføre deres behov.
    Som regel hænger ekstrem garvning dog sammen med understimulering.
    En træt hund er en nem hund, og den vil sjældent have energi tilovers til at grave.

• #17   17. apr 2014 Vi har lavet det sådan at de bliver lukket ud i hundehaven. Og inden sommeren er ovre bliver der rykket lidt rundt så de får en hundelem fra bryggerset ud i "deres have" så de selv kan styre det. Men "menneske"delen af haven bliver ikke brugt tilnærmelsesvis så meget som "hundehaven" Derfor er terrassen i princippet i hundehaven. smiley

• #18   17. apr 2014 Det aktivering jeg laver er blandt andet "almindelig træning", altså samarbejdsøvelser med klikker hvor han feks lærer tricks eller lignende, spil (synes desværre hurtigt han regner dem ud, også er de ikke meget ved længere når man har prøvet at mixe dem op), spor, aktiveringslegetøj (eksempelvis de her kugler fra KONG etc) og andet jeg kreativt kan finde på med hverdagsting (feks en papkasse med sammekrølletavispapir han skal forsøge at åbne og derefter finde godbidder). Så det er meget forskelligt hvad jeg laver. Derudover går jeg i hundeskov flere gange om ugen og er ved vandet med dem så ofte jeg kan så de kan svømme(:

• #19   17. apr 2014 Men skal jo tilføjes at de går 3 ture om dagen og trænes 6 dage om ugen.

• #20   17. apr 2014 Jeg vil lige påpege igen at min have desværre ikke er stor nok som den er indrettet lige nu til at jeg kan dele den op ( og jeg er desværre heller ikke i den situation at jeg har råd til at lægge den helt om). Men leger nu med ideen om at få en sandkasse og så græs i den, da det virker som om det er det han gerne vil grave i.

• #21   17. apr 2014 Hvis du har plads til en sandkasse, hvorfor så ik bare nu finde der du vil have det og så giv den det område...istedet for at bygge en sandkasse....det gir jo det samme....

Lady graver også, hun ved godt hun ikke må i haven, kun helt bagerst i det ene hjørne, men ellers gør hun det lystig på tur...gerne ved næsten alle de muldvarpeskud hun møder på sin vej smiley
    Hun elsker at grave og dette er en del der er dybt i hendes gener, så det ska hun ha lov til, men ikke steder hvor det generer selvfølgelig

profilbillede
  • #22   17. apr 2014 Du kan købe nogle piller hos dyrlægen, som gør at afføringen smager forfærdeligt, kan ikke huske hvad de hedder, kapro tabs mener jeg, men ellers ville jeg også kigge på hundens kost, siden den spiser sin egen afføring, så den mangler sikkert noget i kosten, som oftest er skyld i det.
    Jeg lægger nemlig hundens afføring på det ny tildækket hul og der bliver ikke gravet, men ellers stemmer jeg også i at give et område som er tilladt. Ellers find et sted på gå turen hvor man kan tillade det.

• #23   18. apr 2014 Snuden: det giver ikke helt det samme når det sted jeg ville stille sandkassen på fliser(:

Rottweiler tossen: jeg har valgt ikke at købe de piller da jeg hellere vil forsøge at træne ham fra det. Og det går også meget bedre, men som løsnings forslag i dette tilfælde kan det ikke rigtig hjælpe(: Jeg har undersøgt om han mangler noget iht sin kost som du omtaler, og det virker det ikke til at han gør. Mange hvalpe synes bare det smager godt - min søster leonberger på samme alder gør det også.

• #24   18. apr 2014 Til jer alle sammen: tak for jeres mange bud og råd, det er heller ikke det nemmeste problem når I ikke ved hvordan mine have er indrettet! men jeg tror jeg er kommet frem til at jeg vil få en sandkasse-lignede løsning med enten sand eller jord/græs. Og så vil jeg skrue op for aktiveringen(:

• #25   18. apr 2014 jeg er sikker på, at du ikke kan bestemme hvor den vil grave. Der hvor den graver, lav det til hunde stedet.

• #26   18. apr 2014 Selvfølgelig kan man det, ligesåvel som man kan lære dem ikke at tisse bestemte steder...

Mine må grave i deres eget hjørne af haven. De må tisse og skide på græs og jord, men ikke på asfalt og fliser., de må lette ben op af hække og træer, men ikke lygtepæle, elkasser og andet...

Det overholder de begge i fin stil...

• #27   18. apr 2014 Men det kræver selvfølgelig konstant overvågning i lang tid i starten, indtil det sidder fast

Kommentér på:
Hvalp maltraktere min have

Annonce