{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sluk lyset?
  • #1   12. apr 2014 Jeg har lært reiki at dutte ting på kommando. Lært ham at dutte en post it, puttet postit på kontakt og belønnet for at dutte og da det kørte godt, fjernet post it (sæt krav lidt ned her om nødvendigt) belønnet for at dutte kontakt, sat kommando på da det kørte.

• #3   12. apr 2014 Ohj fantastisk ting at lære hunden! - især når hunden selv tænder for det smiley

• #5   12. apr 2014 Jeg mente det faktisk helt bogstaveligt.. smiley morgan har en evne til at tænde for kontakterne med halen, men slukke dem igen, det evner han ikke smiley

• #7   12. apr 2014 Der må da være nogle videoer på YouTube. Der er alle slags trick man kan lære hunden, så mon ikke lysslukning også er der hvis bare man bruger det rigtige ord til at finde videoerne. smiley

• #9   12. apr 2014 Min Malle lærte det på samme måde som Michelle beskriver. Og som en grå schæfer skriver, så lærte hun det utrolig hurtig.

Isabelle
    Det er nu ret smart at hunden kan slukke lyset. Det er rigtig godt hunden kan det, for hvis nu man er gået i seng og har glemt at slukke lyset et sted, så er det rart at man ikke skal op igen for at slukke, men at man kan sende hunden. smiley
    Og hunden render jo ikke rundt af sig selv og tænder og slukker lyset.
    Desværre kan min den lille nye ikke nå op på kontakterne smiley ellers skulle hun også lære det.

Mine har også lært at samle ting op jeg tabte. Dejligt med lidt hjælp fra hunden. smiley

• #12   12. apr 2014 du kan også bruge en target stick at lære det med...

• #13   12. apr 2014 Smart smiley

• #14   12. apr 2014 hvofor skulle hunden da gå rundt og tænde/slukke for kontakter i tide og utide blot fordi den har lært det på kommando?

Render jeres hunde og laver de tricks de kan i tide og utide? Gaia kan skelne forskellige ting og hente de specifikke ting man beder om, bl.a. sko, fjernbetjening, nøgler o.l. Hun kan osse tømme vaskemaskinen. Ingen af delene gør hun spontant når jeg lige sidder og ser en film, sover osv... hvorfor skulle hun dog det. Hun laver jo heller ikke lige en rondering når hun er med i stalden g jeg f.eks. går og muger ud.
    Gaia kan i øvrigt osse åbne skuffer og skabe, det gør hun såmænd osse kun når hun bliver bedt om det...

Og hvorfor lære den det? Hvorfor lærer sin hund at rulle rundt, give pote osv? fordi det er sjovt og udfordrende for hunden at lære nye ting. Og persoligt synes jeg det er langt sjovere at lære hunden noget nyttigt end at lære den diverse cirkustricks

• #15   12. apr 2014 med target stick var meget effektiv at jeg lærte tæven min det , da den første bold sank ned i vandet og de måtte dykke hodet under vand for at få den op , og nogen ganger bliver vandet meget uklart / mudder osv så den er besværligt at se ( spesielt når hundene har mistet kontakt med den med potene osv ,,, så når vandet hadde blevet klarere tok jeg en gren og stak ud i vandet lige over bolden og tæven gikk ud , tog næsen på pinden også så hun bolden smiley

hadde jeg ikke lært Maja dette måtte jeg nok selv ud i vandet og hente den op smiley
    Maja synes det er sjovt at lære nye tinger smiley

• #16   12. apr 2014 Det er da også super sjovt med en hund der elsker at lære nye ting smiley

• #17   13. apr 2014 Min den ældste lærte at tænde og slukke en standerlampe. Sjovt trick. Indtil hun så begyndte at gøre det fordi hun synes detvar på tide med en kiks hahaha rimeligt træls at sidde og læse og så bliver lyset slukket... Og tændt... Og slukket...

Eller hvis man støvsuger og så går kræet da lige hen og dasker kontakten een og ligner så en der har kureret kræft "så du hvor god jeg var?"

Meget morsomt trick...

• #18   13. apr 2014 Michelle > min laver tricks i tide og utide, fordi jeg har fejlet i sin tid... Vi bar et tydeligt start og slutsignal på arbejdstid... Men jeg har været en spassef og belønnet hende for im promptu adfærd... Så hun har trænet mig godt!

• #19   14. apr 2014 Min har skam fået så fine manérer at han om aftenen når han vil ud i haven, så tænder han først lyset, så bliver han lukket ud, og når han kommer ind igen, så slukker han det igen efter sig smiley

• #20   14. apr 2014 Anna det handler jo så ikke om hvad man lærer den men om hvordan man lærer den det...

Winnie - det er sgu god stil smiley

• #21   15. apr 2014 100% enig med Michelle smiley
    Det er helt sikkert go´stil Winnie. smiley

Også helt enig med Marianne og MLA, for hunde "de fleste af dem" Elsker jo at lære nye ting, man skal så bare finde den måde som DE vil lære tingene på og ikke gå efter den måde man selv syntes er "ski*de smart" men som hundene syntes er dødssyg. smiley

Kommentér på:
Sluk lyset?

Annonce