834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjaelp mig med min chihuahua! Hjaelp mig med min chihuahua!

Jeg har faaet en lille chihuahua hvalp, han hedder Bingo og er rigtig soed (for det meste) Desvaerre goer han hele tiden naar jeg skal lave mad eller spise, hvilket resulterer i at jeg naesten ingen mad faar, da jeg bliver stresset over hans larm og han hopper ogsaa op af bordet jeg sidder ved. Jeg har nu ignoreret det i en uge, forsoegt baade at give ham mad paa samme tid, det tager 10 sek saa er han faerdig og er over mig igen. Det hjaelper heller ikke at han ikke faar noget mad paa det tidspunkt.

Hjaelp mig please!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjaelp mig med min chihuahua!
  • #1   1. apr 2014 Hvis du fodrer med tørfoder, så prøv at smide hans tørfoder ud på gulvet - spred det godt, måske hjælper det, når han skal bruge noget krudt på at finde maden. Han skal selvfølgelig ikke fodres umiddelbart inden du spreder foderet ud.

Hvor gammel var han, da du fik ham? Umiddelbart lyder det til, at han måske er lidt usikker, og det kan fx skyldes, at han måske er kommet lidt for tidligt hjemmefra. Jeg avler selv maltesere, og de små hunde har sommetider brug for at blive hos deres mor indtil de er 10-12 uger.

• #2   1. apr 2014 Jeg gætter på at du har ham i favnen eller nær dig hele tiden, når du skriver som du gør. Dermed vænner du ham selv til konstant kontakt, og det holder ikke i længen.
    Prøv at føre lidt selvstændighed over i hunden ved at retten ryggen, lukke et gitter mellem jer og tale med rolig stemme. Giv en kiks og beløn korrekt adfærd.

• #4   1. apr 2014 Jeg har haft samme problem med min, jeg stresset helt vildt ovre det, kunne intet gøre, uden han piv gøet , eller hoppet op af mit ben, men fandt ud af at simba helt sikket mærket min panik, og vidste så det var en måde , at få ommærksomhed på. så sag roligt til ham nej , men bestemt . og kigget kun en gang på ham da sag det, og tænkte meget på mit krop sprog , får han må ikke se din anspændthed ovre det vigtigt! Og at du ikke kigger på ham ,selvom han gø er, og piver. ved det meget meget svært, var det for mig , men bliver du nød til, for han lider ikke, du skal kunne ordne nogen ting ,uden ham på armen. Jeg gjorde dette i nok mindst et par uger, og der gik længere tid i mellem, at han stoppet med at prøve at få min ommærksomhed. det vigtigt du holder ved, og du tror det ikke bliver bedre men gør det smiley men når du færdig med at spise eller andet, går du hen til ham, og siger dygtig , roser ham, og giver ham en god bid. vis han har været stoppet med at gø.

• #5   1. apr 2014 Han faar ikke toerfoder ligenu men skaanekost da han lige har haft daarlig mave. Jeg har ham ikke oppe hele tiden, kun naar han tager en lur om dagen kommer han op og ligger ved mig. Ellers leger han med mig eller alene. Mht. at det stresser mig, saa ja selvfoelgelig stresser det at han goer hoejt igennem hele mit maaltid. Jeg har laest en masse om racen.

• #8   1. apr 2014 jeg ignorerer hans goen, og han hopper ikke op paa bordet men proever at komme op hvilket er umuligt for den lille stoerrelse smiley

ja, vi leger, gaar ture rundt omkring og han har moedt et par familiemedlemmer+boern stille og roligt.

• #9   1. apr 2014 nadia: ja det er jeg klar over som skrevet, og netop derfor soeger jeg raad herinde til at vaenne den af med det. Det kan jeg ikke se noget forkert eller uforstaaeligt i.

• #11   1. apr 2014 nadia: nej det er nu ogsaa bare det med at jeg gerne vil have min mad i fred og ro at jeg soeger hjaelp til smiley

• #12   1. apr 2014 Selvfølgelig bør en Chihuahua ikke gø, når man sidder og spiser, bare fordi den er en alarmhund? Hmm.. Hvor længe skal han være på skånekost? For så vil mit bedste bud også være at sprede tørfoderet på gulvet eller give ham noget aktivitetslegetøj med godbidder i så han fokuserer på noget andet?

Kommentér på:
Hjaelp mig med min chihuahua!

Annonce