{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

hjælp- hundetræning {{forumTopicSubject}}

hejsa!
jeg har en Scæferhund som er noget besværlig!
hun har brug for træning, så jeg regner med jeres gode hjælp!
problemerne er:

-Hun gør ikke det hun bliver bedt om- selvom man snakker pænt til hende og ikke tvinger hende!
-Hvis hun ser en hare eller lign. så løber hun ud af haven og tværs over marken- hun stopper ikke, og kommer ikke når man kalder..
-ser hun en kat eller en anden hund så går hun amok- her begynder hun at gø og rejse hårene...
-Hun hiver en af sted når man går tur- og slapper aldrig af, hun skal nemlig altid lige snuse og ikke gide at gå videre

det var vidst det?
Jeg tænker, at hvis hun lærer at være mere lydig og opmærksom på den person som liiige er sammen med hende, så løser de andre problemer sig let...
Jeg vil ikke træne hende med straf og tvang, men istedet med belønning og venlighed.... smiley

DoggieGirl

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp- hundetræning
  • #1   29. mar 2014 Du finder et godt sted at træne og får hjælp der

• #3   29. mar 2014 Skulle til at skrive en masse, men ts er kun 12 så sætter mig solidt på hænderne og håber og beder til at hendes forældre ikke lader hende gå alene med den schæfer.

• #4   29. mar 2014 Jeg syntes du skal snakke med dine forældre om at gå til træning med hunden smiley

• #5   29. mar 2014 -Hun gør ikke det hun bliver bedt om- selvom man snakker pænt til hende og ikke tvinger hende!
    Belønning skal svare til hvor svært det er for hunden at lave en øvelse. Hunde er meget simple, de vil gerne have det sjovt. Som hundefører går det ud på at være sjovere for hunden, end alt andet omkring jer.

-Hvis hun ser en hare eller lign. så løber hun ud af haven og tværs over marken- hun stopper ikke, og kommer ikke når man kalder..
    Hvad er mest spændende for hunden? Den som råber og skælder ud eller haren der løber afsted i fuld firspring?

-ser hun en kat eller en anden hund så går hun amok- her begynder hun at gø og rejse hårene...
    Det er ikke ualmindeligt at schæferen rejser børster og gør, ved møde med andre hunde. Det skal trænes under kontrollerede forhold. Jeg vil anbefale at gå til træning hos en træner som kender til schæferhunden som race.

-Hun hiver en af sted når man går tur- og slapper aldrig af, hun skal nemlig altid lige snuse og ikke gide at gå videre
    Den hurtigste måde at komme derhen hvor der er spændende, er ved at løbe/trække. At gå pænt skal indlæres hos de fleste hunde, de kan det ikke fra fødslen af.

Jeg tænker, at hvis hun lærer at være mere lydig og opmærksom på den person som liiige er sammen med hende, så løser de andre problemer sig let...
    Det kan du måske godt have ret i.

Jeg vil ikke træne hende med straf og tvang, men istedet med belønning og venlighed....
    God holdning smiley

Schæferhunden skal stimuleres både mentalt og fysisk, den er ikke god til kun at tulle rundt derhjemme og være hyggehund. Hvis hunden stimuleres dagligt, vil du også opleve en mere rolig hund i hverdagen.

Kommentér på:
hjælp- hundetræning

Annonce