675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Nicolai V
Nicolai V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Gravhundehvalp 12 uger gammel Gravhundehvalp 12 uger gammel

Jeg har fået mig en sød lille gravhund (Bruno). Og alt er fryd og gammen. har haft den i fire dage. Men, men .... har lige et par spørgsmål, som de fleste af jer sikkert kan svare på her inde. smiley

1. Alle har nok lidt start problemer med tissetræningen. Og det har jeg også med Bruno. Den vil gerne besørge udenfor når den ellers har noget den skal af med, når vi går ude i haven. Roser den helt op til skyerne og giver den godbider når den har besørget. Men den gider ikke når vi er ude at gå tur ... tror at det kan have noget med de nye omgivelser som den skal lære at kende. Går ca. tur med den 2-3 gange dagligt og øver tissetræning med den ude i haven 10 gange om dagen. Så er der så de perioder på dagen jeg ikke er hjemme, og der er den jo indenfor. Og for at jeg ikke skal gå med tanken: Årh nej bare den den dog kan holde tæt osv. så har jeg placeret den ude i bryggerset hvor der ikke kan ske nogen skade hvis den nu skulle have et lille uheld. Og til min ikke så store overraskelse, så ja, den have skidt og det hele. Men, men, der var jo ikke sket noget ved det. Nu er den jo godt nok kun 12 uger, så den har nok lidt at lære endnu. Men skal lige høre jer ad. Er det noget den vokser fra, at den er utæt indefor og heller vil vente til den kan komme ud, eller hvordan med det? Hvad kan jeg gøre bedre, hvis den skal lære at holde sig til jeg kommer hjem, hvor den så kan blive lukket ud?

2. Er det normalt at den godt kan være lidt sky, over for forskællige ting her i starten, og kan det også have noget at gøre med at den ikke har så meget livserfaring? Vil den få mere selvtillid med tiden jo ældre den bliver?

3. Når vi er ude at gå tur vil den ikke "snuse" den følger bare trop og går lige ved siden af mig. Hvis jeg så stopper op bare for at lade den snuse og måske se om den vil lave det en eller det andet, så kan den godt begynde og pive lidt, ind til vi går vidre og så er der ikke noget. Den vil kun indtil videre besørge i haven hvor den .... ja nok føler sig tryk.

Bruno er glad og meget legesyg når vi er herhjemme og den er ikke skræmt på nogen måde. smiley

Håber i kan lære mig lidt om hvordan jeg kan gøre tingene bedre for den lille hund.

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravhundehvalp 12 uger gammel
  • #1   26. mar 2014 Du har haft hvalpen i 4 dage og " efterlader den i bryggerset"?

• #7   26. mar 2014 Nu flere uheld den har indenfor, nu længere tid vil der gå, inden den bliver helt renlig.

Uheldene undgår du ved at tage fri og sørge for at være hjemme, så du kan renlighedstræne de første 14 dager, 3 ugers tid. Den første uge er du hjemme ved hunden hele tiden(!!!), og efter det begynder du laaaaaaangsomt at forlænge den tid, du er væk fra hvalpen. Du starter med maks 1 minut!

På den måde får du en hvalp, som føler sig sikker i verden, fordi den ved, du er dens sikkerhed i verden. Og så behøver du slet ikke bekymre dig om, om hvalpen bliver en selvsikker lille sag - for den skal bare lære at med dig er den i sikkerhed smiley (det lærer den ikke ved at blive efterladt i et bryggers efter 4 dage, hvor den så kan besørge, som den har lyst, "for det gør ikke noget".. smiley )

• #9   26. mar 2014 smiley

• #11   26. mar 2014 Mit bedste råd: Find et sted i dit nærområde, der tilbyder hvalpetræning, hvor du føler, træneren har de fornødne kompetencer, og ring og meld jer til allerede i morgen - Når du så melder til hvalpetræning, så stil de samme spørgsmål, du stiller her. Hundefolk og trænere vil generelt gerne snakke og hjælpe! Herinde vil du sikkert få mange, mange forskellige holdninger til, hvordan du skal håndtere din hvalp. Hvis du finder en person/klub at træne hos og lader denne/de personer råde dig når i kommer til træning den første tid, risikerer du ikke at forvirre dig selv ved at følge en masse forskellige råd herindefra, og du får taget fat om udfordringerne når de opstår, og får dem løst i samråd med erfarne hundefolk, der kender både dig og hvalpen.

Held og lykke smiley

• Nicolai V
    Nicolai V Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   27. mar 2014 Tak for alle jeres svar. Har fået bekræftet en hel del. Og svar på mine spørgsmål.

smiley

Kommentér på:
Gravhundehvalp 12 uger gammel

Annonce