Gravhundehvalp 12 uger gammel Gravhundehvalp 12 uger gammel
Jeg har fået mig en sød lille gravhund (Bruno). Og alt er fryd og gammen. har haft den i fire dage. Men, men .... har lige et par spørgsmål, som de fleste af jer sikkert kan svare på her inde.
1. Alle har nok lidt start problemer med tissetræningen. Og det har jeg også med Bruno. Den vil gerne besørge udenfor når den ellers har noget den skal af med, når vi går ude i haven. Roser den helt op til skyerne og giver den godbider når den har besørget. Men den gider ikke når vi er ude at gå tur ... tror at det kan have noget med de nye omgivelser som den skal lære at kende. Går ca. tur med den 2-3 gange dagligt og øver tissetræning med den ude i haven 10 gange om dagen. Så er der så de perioder på dagen jeg ikke er hjemme, og der er den jo indenfor. Og for at jeg ikke skal gå med tanken: Årh nej bare den den dog kan holde tæt osv. så har jeg placeret den ude i bryggerset hvor der ikke kan ske nogen skade hvis den nu skulle have et lille uheld. Og til min ikke så store overraskelse, så ja, den have skidt og det hele. Men, men, der var jo ikke sket noget ved det. Nu er den jo godt nok kun 12 uger, så den har nok lidt at lære endnu. Men skal lige høre jer ad. Er det noget den vokser fra, at den er utæt indefor og heller vil vente til den kan komme ud, eller hvordan med det? Hvad kan jeg gøre bedre, hvis den skal lære at holde sig til jeg kommer hjem, hvor den så kan blive lukket ud?
2. Er det normalt at den godt kan være lidt sky, over for forskællige ting her i starten, og kan det også have noget at gøre med at den ikke har så meget livserfaring? Vil den få mere selvtillid med tiden jo ældre den bliver?
3. Når vi er ude at gå tur vil den ikke "snuse" den følger bare trop og går lige ved siden af mig. Hvis jeg så stopper op bare for at lade den snuse og måske se om den vil lave det en eller det andet, så kan den godt begynde og pive lidt, ind til vi går vidre og så er der ikke noget. Den vil kun indtil videre besørge i haven hvor den .... ja nok føler sig tryk.
Bruno er glad og meget legesyg når vi er herhjemme og den er ikke skræmt på nogen måde.
Håber i kan lære mig lidt om hvordan jeg kan gøre tingene bedre for den lille hund.
På forhånd tak
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 142
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
Uheldene undgår du ved at tage fri og sørge for at være hjemme, så du kan renlighedstræne de første 14 dager, 3 ugers tid. Den første uge er du hjemme ved hunden hele tiden(!!!), og efter det begynder du laaaaaaangsomt at forlænge den tid, du er væk fra hvalpen. Du starter med maks 1 minut!
På den måde får du en hvalp, som føler sig sikker i verden, fordi den ved, du er dens sikkerhed i verden. Og så behøver du slet ikke bekymre dig om, om hvalpen bliver en selvsikker lille sag - for den skal bare lære at med dig er den i sikkerhed
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.300
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 69
Held og lykke
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Gravhundehvalp 12 uger gammel