Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Av av den bider!
  • #2   25. mar 2014 HUn har nok hvalpe tænder endnu og det klør Kan hun tygge en af de det tygge stænger Og tillykke med din lille nye hvalp smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #3   25. mar 2014 Det gør alle hvalpe. Giv hende noget legetøj at bide i, i stedet for din hånd smiley

• #4   25. mar 2014 Åh ja, det problem kender vi vist alle med hvalpe smiley hihi

Nå, men til det JEG gør, da jeg har læst og forhørt mig RIGTIG meget.. Min hvalp Kuro, bed også hele tiden, lige fra dag 1 vi fik ham og næsten ind til i sidste uge.. Dvs næsten 2 mdr. Hans tænder kløer noget så nederdrægtigt, så vi har købt TO forskellige dykke ben. Et meget tyndt et og et OK tykt et. Begge noget han kan spise, og noget som ikke er for hårdt, da han er en lille hunderace.

Hver gang han bider os i vores fingere (hvis ikke det er leg), siger vi "NEJ" med en kontant tone. Dette forstår han ikke altid, så hvis han ikke stopper, ignorer vi ham og går. Når så han begynder at følge efter og der er gået noget tid, sætter vi os ned igen, og lader han være med at bide, får han massere af ros. Stopper han med at bide når vi siger "NEJ", så roser vi ham alt hvad vi kan, og giver ham godbid. Det har nu resulteret i, at han faktisk ikke bider, med mindre det er leg og det gør ALDRIG ondt mere. Han forstår et "NEJ" når han gør det, men der er selvfølgelig undtagelser, hvis tænderne VIRKELIG klør. Vi giver ham ALTID hans tykke ben, men nogen gange synes hunden altså det er lidt sjovere med de fingre der smiley

• #7   25. mar 2014 I stedet for at sige NEJ når hun bider , så put legetøj i munden på hende og ROS. Og tillykke med vapsen.

• #8   25. mar 2014 Hanne J: Ja, også er der min, som slipper lejetøjet med det samme, fordi fingre er sjovere smiley

• #9   26. mar 2014 Tak for alle jeres gode råd smiley lille Onyx er lige nu helt vild med gulerødder! tror det er hendes nye ynglings slik smiley

Vi propper legetøj i munden på hende i forvejen, men hun bider stadig meget ud efter hår.. hvilket er et problem da både min mor og min lillesøster har hår til rumpen, nogen idé til det?

• #10   26. mar 2014 ^^kender alt til det med hår.. Min kærestes søster synes åbenbart selvom vi har sagt, at hun ikke skal! At det er sjovt at få ham til det.. Udover, synes hun også det er rigtig sjovt, at få ham til at bide i hendes snorer på hende hættetrøje.. Det ret irriterende, for vi skal næsten altid til at starte forfra... Men det tager ikke mere end 10 min, så er han stoppet igen, men det forvirre ham jo.. Pigen er 17 år, snart 18, og forstår ikke hun skal lade være.. Udover det, så når han leger "lader hun som om", at hun er bange for ham, og sidder med hænderne i vejret, også vil han selvfølgelig bide i fingre igen :s oook ja, den lille skid smiley

• #11   26. mar 2014 det lyder som noget alle min lillesøster.. smiley

• #12   26. mar 2014 Haha ja okay, lillesøstre!!

Nogen siger, at man skal pive rigtig højt, sådan nærmest skrige som et barn ville gøre, hvis hun/han blev bidt. Det har dog ikke været nødvendigt for os endnu smiley

• #13   26. mar 2014 okay, tror da mere hun ville blive skræmt fra vid og sans 0.o'

• #15   26. mar 2014 fandt lige den her.

https://www.youtube.com/watch?v=DwHk3o3P5cw

• #16   27. mar 2014 Kan se jeg ikke er den eneste der fortæller om at hyle skulle hjælpe smiley

• #17   27. mar 2014 Den med at hyle - den bliver ofte anbefalet herinde. Man skal blot være opmærksompå, at på nogle hunde gør det blot ondt værre.

Men det kan da komme an på en prøve...

Jeg stopper hvalpen, tager det ud af munden (håret, hånden, benet, whatever) som den har fat i og giver den noget andet.
    Det gør jeg så i nogle måneder og således lærer hunden at det er adfærd den ikke bliver belønnet for.

Trækker det ud - det har jeg oplevet med en enkelt unghund, der til sidst brugte napperi som kommunikation - så må man ignorere sig ud af det. (Her taler vi ikke hunde der er så unge at de har hvalpetænder). At ignorere sig ud af det gør naller og tager tid, men det er rasende effektivt.
    Når målet er kontakt, så stopper adfærden når målet ikke opnås...

Kommentér på:
Av av den bider!

Annonce