1.086 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Av av den bider! Av av den bider!
Hej, jeg har lige fået min lille hvalp hjem, men hun bider nået så frygteligt! Og det gør så ondt, så ondt.
Hun får self en repremante når hun gør det, men nogen der har et godt råd? Har hørt noget og gulerødder?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hvalpen_bider.html
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 202
Nå, men til det JEG gør, da jeg har læst og forhørt mig RIGTIG meget.. Min hvalp Kuro, bed også hele tiden, lige fra dag 1 vi fik ham og næsten ind til i sidste uge.. Dvs næsten 2 mdr. Hans tænder kløer noget så nederdrægtigt, så vi har købt TO forskellige dykke ben. Et meget tyndt et og et OK tykt et. Begge noget han kan spise, og noget som ikke er for hårdt, da han er en lille hunderace.
Hver gang han bider os i vores fingere (hvis ikke det er leg), siger vi "NEJ" med en kontant tone. Dette forstår han ikke altid, så hvis han ikke stopper, ignorer vi ham og går. Når så han begynder at følge efter og der er gået noget tid, sætter vi os ned igen, og lader han være med at bide, får han massere af ros. Stopper han med at bide når vi siger "NEJ", så roser vi ham alt hvad vi kan, og giver ham godbid. Det har nu resulteret i, at han faktisk ikke bider, med mindre det er leg og det gør ALDRIG ondt mere. Han forstår et "NEJ" når han gør det, men der er selvfølgelig undtagelser, hvis tænderne VIRKELIG klør. Vi giver ham ALTID hans tykke ben, men nogen gange synes hunden altså det er lidt sjovere med de fingre der
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
jan 2014
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 21
Vi propper legetøj i munden på hende i forvejen, men hun bider stadig meget ud efter hår.. hvilket er et problem da både min mor og min lillesøster har hår til rumpen, nogen idé til det?
jan 2014
jul 2012
jan 2014
Nogen siger, at man skal pive rigtig højt, sådan nærmest skrige som et barn ville gøre, hvis hun/han blev bidt. Det har dog ikke været nødvendigt for os endnu
jul 2012
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.301
https://www.youtube.com/watch?v=DwHk3o3P5cw
jan 2014
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Men det kan da komme an på en prøve...
Jeg stopper hvalpen, tager det ud af munden (håret, hånden, benet, whatever) som den har fat i og giver den noget andet.
Det gør jeg så i nogle måneder og således lærer hunden at det er adfærd den ikke bliver belønnet for.
Trækker det ud - det har jeg oplevet med en enkelt unghund, der til sidst brugte napperi som kommunikation - så må man ignorere sig ud af det. (Her taler vi ikke hunde der er så unge at de har hvalpetænder). At ignorere sig ud af det gør naller og tager tid, men det er rasende effektivt.
Når målet er kontakt, så stopper adfærden når målet ikke opnås...
Av av den bider!