Trappe problemer Trappe problemer
Hej alle sammen, håber i har nogle gode ideer.
Min dejlige Pekingeser er blevet bange for trappen indenfor i løbet af den sidste måned. Han har været faldet ned af den et par gange på det sidste, uden heldigvis at få nogle skader. Grunden til at han har været faldet ned er fordi det er en glat trappe lavet af træ.
I går faldt han så igen ned af den, og denne gang fik han et lille slag, som nu har skræmt ham fuldstændig. Min mor har så der til noget beklædt trappen med gulvtæppe, så han bedre kan stå fast.
Men han har mistet modet helt. Og han har aldrig før haft problemer med trapper?
Det skal lige siges jeg har prøvet at motivere ham meget for at få ham til at bruge trappen for at vise ham at han nu kan stå fast. Har brugt godbidder, og prøvet at gå ved siden af ham ned af trappen. Jeg har hoppet rundt for enden af trappet og kaldt på ham for at motivere ham..
men han står bare og tripper nedenfor trappen, og små piver og gør..
Noget som har gode ideer, til at gøre ham tryg ved trappen igen Hans seng ligger ovenpå og han har før i tiden selv rent på og ned alt efter om han vil ligge i hans seng eller være nedenunder
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
Jeg ville ligge guffere på trappen, og så ellers selv lade ham opsøge det, og ikke presse ham. Og når du går op må du så tage ham med op, og omvendt når I skal ned. Og så må han have en seng nede også
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 10
Tæpperne kom på i formiddags. Kan godt være han bare skal have lidt tid. Det gør bare ondt i hjertet at se ham sådan, og at han ikke længere kan færdes i huset som han har løst. pg.a. den trappe.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Jeg havde en yorkie, der ved et uheld fik stød på poterne ved hestene.. og resten af sommeren ville hun simpelthen ikke med den vej forbi.. og så gled det lissåstille i glemmebogen.
aug 2012
Det er jo ikke til at vide når han først har haft en skidt oplevelse.
Vores egen hund fik stød mens der stod en ko på den anden side af hegnet. Ko = av for fanden! Det tog da nok lidt over et halvt år før hun ikke reagerede på køer generelt. Når vi passerer stedet hvor det skete her 1½ år efter er hun stadig lidt små-trykket.
Jeg tror ikke det at lokke ham er en god idé. Så får du presset ham. Jeg ville som sagt bare lægge godbidder på nederste (måske 2 nederste trin) og så ellers ikke tænke mere på den trappe. På et eller andet tidspunkt bliver han måske så fristet af gufferne, at han får forvildet sig op efter dem, og opdager det går helt bravt.
Når du så skal op og ned, så skal du heller ikke liige prøve og se om han kan selv. I favnen med ham
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 10
Håber at han med tiden bliver tryg igen. Det gør ondt at se ham så bange for trappe. Det taget jo også noget af den frihed han havde før med at kunne være i alle husets rum.
Igen mange tak
aug 2012
Jeg håber det vil lykkedes!
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
Hvis hunden først er blevet bange, kan der desværre gå længe, før den tør gå på trapper. En af mine veninder oplevede noget tilsvarende, da vi boede sammen. Hun gav dagligt eller flere gange om dagen godbidder på f.eks. første trin, og efter noget tid, trænede hun på de nederste trin. Efter et par måneder gik hunden fint på trapperne igen.
Jeg er selv meget betænkelig med at lade mine hunde bruge trappen. Min den ene går slet ikke på trapper, han bliver båret. Både af hensyn til hans krop, men også af hensyn til, om han skulle falde ned. Han er før faldt ned ved et uheld, og han har aldrig før eller efter det gået på trapper. Jeg lader heller ikke døren til gangen med trappen være åben, når de er alene hjemme, så den store kan gå op alene eller lokke den lille med.
Trappe problemer