Alene hjemmetræning - kan det passe? {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kloge hundehoveder!
Jeg har en shih tzu på omkring de 5mdr. og vi har øvet alenehjemme træning et godt stykke tid uden effekt, desværre.
Jeg har læst og læst og læst om det og fulgt en masse guides og lige lidt virkede det - trænede ham til at være i gangen når han skulle være alene da jeg læste flere steder at hunde tit og ofte havde det bedst med at være i mindre rum når de skulle være alene og derfor blev han trænet der. Vi havde nogle små fremskridt, men ikke mange. vi var oppe på fire minutter og da vi så trænede det senere samme dag kunne han knap være alene 30 sek uden at blive ulykkelig
. i min store frustration over den ulykkelige hund og "nederlag" ville jeg ind i min stue og ryge en smøg for at dulme nerver lidt da det jo ikke hjælper at træne når man selv er småsur og frustreret. I min hast glemte jeg så at lukke stuedøren efter mig da vi skulle træne igen og jeg stod ude i opgangen, 30 sekunder gik og ingen lyd kom der fra hunden
pludselig var der gået 1 HELT minut uden ÉN eneste lyd og jeg blev hel "hva' satan?" og ville lige ind og tjekke til hunden, for tænkte "det kunne da simpelthen ikke passe!" da jeg så kommer ind havde jeg til min overraskelse glemt at lukke døren til stuen
og hvem lå derinde? det gjorde Hugo!. Så tænkte jeg ville øve det hvor han både havde stue (med tv tændt) og gang og ligepludselig var der ingenting - vi er kommet op på 10min. uden én eneste form for lyd - så mit spørgsmål er: Kan det virkelig passe at hans "problem" kunne afhjælpes med han fik lov at være i stuen :)?
PS. God mandag til alle
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 321
var helt overrasket over han intet problem havde med at være i stuen og ligger sig bare til at sove eller gnaver i sine tyggeben, for det kunne han slet ikke når han var i gangen.
Jeg er meget stolt af ham og glad for vi ikke genere naboerne mere med en masse gøen og piven
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Så jo det giver god mening.
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 321
Har ellers prøvet at gøre gangen til et "godt" sted, hvor man fik tyggeben og godbidder og sådan
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 242
Alene hjemmetræning - kan det passe?