{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Unghund begyndt at humpe ved træning {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Ja så kommer der lige endnu en version af dette spørgsmål. Har jo læst en del indlæg om emnet, men synes stadig ikke jeg forstår min hunds adfærd.

Han er 1,5 år og har aldrig humpet hverken mennesker eller ting før. Vi bruger rigtig meget tid på ham. 2-3 timers gåtur dagligt fordelt på 3 ture. På turene laver vi oftest søg øvelser. Hans mad får han i legetøj eller i græsset. Hjemme leger vi og klikkertræner dagligt (alt fra 2-20 min ad gagen, 1-3 gange om dagen).Han har altid virket velstimuleret og ikke ødelagt noget som helst.

Så her de sidste par uger er han begyndt at humpe vores ben. Det kom ofte ud af det blå hvor han virkede afslappet og så pludselig fanger et ben. Han gør det meget. Han får selvfølgelig et nej, men han er døv og følger efter os, så vi ofte må gå ind i et andet rum. Derudover er han også begyndt at bide i vores ærmer (har heller aldrig bidt i os eller vores tøj, da vi satte hårdt ind på at træne dette som hvalp).

Vi tænkte han måtte være understimuleret og vi sætte ekstra ind med klikkertræningen for at stimulere - men når vi træner gør han det også næsten lige med det samme.. Så derfor bliver vi i tvivl om det er træning der skal til - det er jo ikke nemt at træne når han bliver døvog helt fokuseret på vores ben..

Nogle gode råd? Kan det bare være en periode grundet hormoner?

På forhånd tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund begyndt at humpe ved træning
  • #1   7. feb 2014 Stress rolige øvelser pas på med at blive for ivrige og forlange for meget.
    Jeg er meget bestemt når jeg stopper den slags adfærd, dvs hunden ned roligt og bestemt, jeg går ikke væk men bliver i situationen og bevarer roen, rolige bestemte bevægelser og stemme, ikke råbe op;)
    Men adfærden er helt afgjort stress betinget;)

• #2   7. feb 2014 Han er formentlig i gang med den psykiske modning nu. Den periode kan være svær.
    Stands uønsket adfærd og led energien over på noget andet.
    Lær hunden en øvelse, hvor den er helt i ro.
    Humpning er ofte afledt af stress. Hun kører simpelthen op i en bestemt situation, og det enden I skal undgå og dæmpe.

• #3   7. feb 2014 Jeg tror det er fordi han er ved at være kønsmoden
    Men hvorfor han gør det så meget ve jeg ikke Min lille tæve på 1 år gør det også smiley

• #4   7. feb 2014 Ja vi tænkte også stress i form af understimuli, men det er måske ikke svaret..

Vi råber aldrig af ham - det virker også som om han kun forstår et sagt nej frem for et råbt nej.. tager stille hans forben os sætter dem tilbage på jorden, men han vrider sig ud og starter forfra. Har prøvet mange ting, at vende ham og klappe ham roligt, eller bare holde lidt på ham, men intet virker - så ser os nødsaget til at gå.. Men må nok prøve at aflede lidt mere så..

• #5   7. feb 2014 Husk, du skal ikke stoppe med at træne! Hunden skal aktiveres, du skal bare tænke over dit stemmeleje og din træning, rolige øvelser og forlang ikke en masse nyindlæring;)

• #6   7. feb 2014 Hvis det er pga hormoner/kønsmoden - er det så en periode?

• #7   7. feb 2014 Skub han ned med et bestemt men roligt nej! Bliv stående og bliv ved, når han bliver på jorden et øjeblik spred så en håndfuld godbider, men husk at hunden skal være i ro før du spreder godbidder, det må ikke blive en belønning, det skal ikke være lokning!

• #8   7. feb 2014 Nej stopper selvfølgelig ikke træningen, men havde hævet niveauet da vi troede han ikke var nok stimuleret af det vi gjorde.. Men det var måske forkert måde at håndtere det på - selvom indlæringen nu er gået lige så hurtig som den plejer - men derfor kan det vel stadig være for krævende..

• #9   7. feb 2014 Hvis ikke det stoppes vil det blive ved, det har noget med kønsmodningsfacer at gøre men er ikke kun det;)

• #10   7. feb 2014 Ja Bodil det lyder "nemt" men kan ikke få det til at virke på den måde - der bliver ingen rolige splitsekunder efter vi først har skubbet en gang.. Men vil da prøve at tænke ekstra over vores tone leje.. smiley

• #11   7. feb 2014 Bliv ved og bevar roen;) det er vigtigt at bevare roen;)

• #12   7. feb 2014 Tak.. Det gør vi.. var bare nået til et fortvivlet punkt i tvivl om vi gjorde det rigtige.. Men vi må hænge i med de små justeringer smiley

• #13   7. feb 2014 Det er helt sikkert også hormonelt. Skæld ham ikke up, men hiv ham ned

• #15   8. feb 2014 Vi er udemærket klar over at han kræver meget - og vi nyder at arbejde med ham. Jo også derfor vores første tanke var at han var understimuleret.

Ved godt mange herinde har nogle stærke holdninger mod blandinger af modstridende racer - men at sige det er derfor han humper kan jeg kun smile af. Han er jo bestemt ikke den første hun med sådan et problem..

Væbnet med ny viden gik vi dagen i møde - men forunderligt nok har han ikke nærmet sig vores ben en eneste gang - så den ekstra stimuli de sidste dage har nok givet pote alligevel - håber det fortsætter sådan..

Kommentér på:
Unghund begyndt at humpe ved træning

Annonce