{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Baby/pre agility {{forumTopicSubject}}

Mangler lidt andre øjne på ideer smiley

Men jeg skal jo på søndag starte mit baby/pre agility hold op.
Jeg har en del idéer til hvad de skal lære, og prøve osv..

Men vil gerne hører hvad i har af ideer smiley

Den yngste er 7 måneder de ældste 10 og 11 måneder. De vil ikke komme til at springe, men løbe igennem støtterne, ej heller vippe, slalom A, eller balance (så er det på det rene)

Hvad ville i forvente hvis I skulle på et pre agility hold??

<i>Har jo selv trænet min egen bordermix siden hun var 16 uger, i forbindelse med baby agility, men det er jo mine egne meninger og holdninger jeg har lært hende ting ud fra</i>

Så vil gerne høre jeres mening og ønsker, hvis i skulle starte på sådan et hold, hvad i forventer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby/pre agility
  • #2   4. feb 2014 Jeg ville gå igang med handling: følg med på begge sider af fører i løb, løb alt hvad de kan (hund og ejer), forkryds, bagkryds. Når de kan det, sæt springstøtter på.

Så ville jeg lave noget "gå på underlige overflader"-træning: luftmadras, bobleplast, vippebrædt, træningsdisc's mm.

Larm-træning: lær hunden at den selv styrer lyd, en forberedelse til vippetræning- Plejer at lære hundene at lære at vælte metalskåle på hårdt underlag.

Interaktion med genstande: gå under stol (evt med tæppe over ala en pose), lave vippenedslag på en planke, der er hævet fra jorden osv.

Masser af tricks til øget kropskontrol: bakke, gå sidelæns, over stiger, evt springteknik mm

• #3   4. feb 2014 Smilla, jeg tænker meget på sikkerheden.

De vil komme til at gå på balance og A stykker, altså hvor de bare er lagt ned på jorden, så de lære materialet at kende.

Ja du tænker at jeg observere og stiller forskellige krav til den enkelte hund/hvalp ikke?
    At jeg ikke kræver det samme af dem selvom de begge er 8 måneder, men den ene er meget mere hvalpet end den anden fx. det er det du mener ikke?

Randi .. Det med de forskellige underlag, vippebrædt osv. vil jeg lige se om jeg kan få fingrene i via klubben.

Vi skal bestemt også træne at de kan have hunden på begge sider, og så skal førene lære de forskellige kryds også, altså forkryds osv.

Det med "baby vippen" har jeg også tænkt mig at forsøge, hvor det er en lille højde på, hvor de mærker "vippe effekten" som minimum men stadig er der.

• #4   4. feb 2014 Et vippebræt kan laves af en stor plade med fire lister under i en kvadrat der passer til en bold. Det vigtigste er, at pladen ikke er for glat og at apparatet kan vippe lidt når hunden bevæger sig.

Kan anbefale bogen "Agility right form the start", den er fyldt med gode ideer til indlæring. Se evt lidt på deres hjemmeside http://www.agilityrightfromthestart.com/ der er lidt fine videoer.

• #6   4. feb 2014 De vil få forskellige øvelser især på højre side, fordi det er ofte "glemt" smiley og nogle hunde har svært ved at være på førens højre side, men det må tiden vise, kender kun den ene ejer personligt,så tager et skridt ad gangen.

De vil skulle føre hunden imellem kegler osv også tænker jeg.
    Og vippe brættet vil jeg få fixet hurtigst muligt, det er en super øvelse, også på tillid.

• #7   4. feb 2014 Så har jeg bestilt en peanut ball, og sat manden igang med at lave et vippebræt smiley Wohoo skal nok blive godt.

• #9   5. feb 2014 Du kommer bare smiley

• #11   5. feb 2014 Vi har en der kommer fra esbjerg smiley kom du bare

• #12   5. feb 2014 Lær dem
    at forholde sig roligt på sidelinien.
    At bliver siddende ved startspring
    At sætte poten på touchplade (især godt til klikkertræning) Den øvelse er meget anvendelig til slalomindlæring senere. Og at blive på feltet
    Sende ud omkring en pind fra begge sider -senere en springstøtte (start på at lære at tage et spring fra "bagsiden")

• #13   5. feb 2014 Tak Anette smiley
    Vil føje nogle af dem til min liste.

• #14   7. feb 2014 Feltindlæring og slalomindgangen. Fremadsendelse.

Kommentér på:
Baby/pre agility

Annonce