{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Hvad i alverden kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan, at vi netop er flyttet her i december, og vi bor derfor ud mod en meget trafikeret vej, som også er proppet med fodgængere med deres hunde.
Og jeg oplever simpelthen, at Vaks kører sig selv mere op end han gjorde, hvor vi boede før (forstad til Esbjerg med en masse forskellige kvarterer og masser af cykelsti), og det her er jo helt anderledes.
Der færdes rigtig mange hunde lige ned af den vej, vi bor, og vi møder jævnligt hundeejere, når vi går ud af døren, noget vi stort set aldrig gjorde før.

Og jeg oplever, at han simpelthen kører sig selv op i højeste gear hele tiden. Hans hale sidder næsten mellem ørerne, han trækker mere end normalt og kommer der en hund, så begynder han at gø noget så voldsomt. Han piver også meget ofte, hvis vi ikke går videre med det samme (Stopper når han trækker). Jeg ved, at der er én tæve i løbetid, men han plejer altså stadig ikke at være så slem som nu.

Jeg har mine metoder, men de virker bare ikke her, jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre nu. Før kunne han gå forbi en hund med en simpel piven og lidt trækkeri, nogengange uden så meget som at kigge, men det er helt væk nu.

Hvad ville I foreslå?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad i alverden kan jeg gøre?
  • #2   26. jan 2014 Jeg troe det forsvinder efterhånden som han falder helt til. Sally har også reageret sådan de to gange vi er flyttet. Det tog et par måneder eller tre, så var hun sig selv igen....

• #3   26. jan 2014 Det tør jeg simpelthen ikke pga. hans sind, TG. Har ofte overvejet det, men det her er ikke kun dameglæde, det ved jeg. At han slikker på jorden er dameglæde, hans piveri er muligvis også lidt dameglæde, men resten er ikke.

Lotte: Ja, kan være, jeg skal give det lidt mere tid.. Synes bare, det er så voldsomt indtil videre. I det mindste er han stadig renlig. Tilgengæld er han begyndt at hoppe op på bordene smiley

• #4   26. jan 2014 giv ham nu tid til at falde til ro et nyt sted, det er ikke alle hunde der er gode til at flytte.

• #5   26. jan 2014 Vi har ikke flyttet før, så kan et eller andet sted godt forstå ham.
    Jeg tænkte bare, at der måske var nogen, som havde nogen gode øvelser, jeg kunne bruge, så det hele ikke bare bliver ved med at blive værre? Har ingen forbedring set, nemlig.

• #6   26. jan 2014 Jamen mit bedste råd er at du skal vise ham lokalområdet og lade være med at gøre så meget andet den næste tid og sørge for der er RO derhjemme og han får hvilet. Så efter hånden burde han slappe af.

• #7   26. jan 2014 Det gør jeg også, så vidt muligt. Har overvejet at smutte over i en skov i nærheden, men føj, hvor er den langt væk i den her kulde. Så det må vente til det bliver varmere, for Vaks fryser meget hurtigt, når det er så koldt her.

• #8   26. jan 2014 Lanka ville også stresse helt vildt, hvis hun skulle forholde sig til både et nyt hjem, nye omgivelser OG nye fremmede hunde på én gang.

Har du ikke mulighed for at putte ham i bilen, og køre ud et sted, hvor der er lidt mere ro? Indtil han vænner sig til det nye hjem og de andre omvæltninger?

• #9   26. jan 2014 Han er skide bange for at køre i bil, så jeg kan ikke køre med ham selv. Vi ejer ikke et bur til ham, og jeg har ikke på nogen måde råd til at købe et lige nu, og så tager det jo tid at vænne ham til sådan et.

Jeg har prøvet at træne ham i bil, men han forbinder det med en meget dårlig tur på pension for 5, snart 6 år siden, så alle bilture er bare skræmmende for ham.

- Så.. det er ikke noget, jeg umiddelbart kan gøre, men har hørt, at den der anden skov skulle være rigtig hyggelig at gå ture i og stille og rolig, det skal bare blive lidt varmere, før vi kan gå derud, det ligger et godt stykke udenfor byen, så det tager en del tid at gå derud.

• #10   26. jan 2014 Stresser han indenfor også eller er det kun ude?
    Tænker lange ture, med lidt næsearbejde og en masse ro derhjemme.
    Du kan eventuelt forsøge dig med nogle af de stresreducerende midler som zylkene/serene-um og DAP. På nogle hunde virker de, på andre har de ingen effekt, men har aldrig hørt om at de skulle skade nogen.

• #11   27. jan 2014 Det er mest ude, men han har svært ved at finde ro indenfor nogen dage. Han går lige i hælene på mig næsten hele tiden.
    Men jeg lægger ham ud i hans kurv, når han begynder på det, for så finder han til sidst ro, og lægger sig til at sove. Eller også er han hos mig, og ligger enten på min stol eller i min seng og sover. Det er dog langt fra lige så slemt som udenfor.

Lavede noget næsearbejde med ham i går, men indenfor (med te). Udenfor ville han ikke gide, fordi at han simpelthen ikke kan finde ro nok til at fokusere på det.

Kommentér på:
Hvad i alverden kan jeg gøre?

Annonce