Hvad i alverden kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
Nu er det sådan, at vi netop er flyttet her i december, og vi bor derfor ud mod en meget trafikeret vej, som også er proppet med fodgængere med deres hunde.
Og jeg oplever simpelthen, at Vaks kører sig selv mere op end han gjorde, hvor vi boede før (forstad til Esbjerg med en masse forskellige kvarterer og masser af cykelsti), og det her er jo helt anderledes.
Der færdes rigtig mange hunde lige ned af den vej, vi bor, og vi møder jævnligt hundeejere, når vi går ud af døren, noget vi stort set aldrig gjorde før.
Og jeg oplever, at han simpelthen kører sig selv op i højeste gear hele tiden. Hans hale sidder næsten mellem ørerne, han trækker mere end normalt og kommer der en hund, så begynder han at gø noget så voldsomt. Han piver også meget ofte, hvis vi ikke går videre med det samme (Stopper når han trækker). Jeg ved, at der er én tæve i løbetid, men han plejer altså stadig ikke at være så slem som nu.
Jeg har mine metoder, men de virker bare ikke her, jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre nu. Før kunne han gå forbi en hund med en simpel piven og lidt trækkeri, nogengange uden så meget som at kigge, men det er helt væk nu.
Hvad ville I foreslå?
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Lotte: Ja, kan være, jeg skal give det lidt mere tid.. Synes bare, det er så voldsomt indtil videre. I det mindste er han stadig renlig. Tilgengæld er han begyndt at hoppe op på bordene
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jun 2009
Jeg tænkte bare, at der måske var nogen, som havde nogen gode øvelser, jeg kunne bruge, så det hele ikke bare bliver ved med at blive værre? Har ingen forbedring set, nemlig.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jun 2009
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.762
Har du ikke mulighed for at putte ham i bilen, og køre ud et sted, hvor der er lidt mere ro? Indtil han vænner sig til det nye hjem og de andre omvæltninger?
jun 2009
Jeg har prøvet at træne ham i bil, men han forbinder det med en meget dårlig tur på pension for 5, snart 6 år siden, så alle bilture er bare skræmmende for ham.
- Så.. det er ikke noget, jeg umiddelbart kan gøre, men har hørt, at den der anden skov skulle være rigtig hyggelig at gå ture i og stille og rolig, det skal bare blive lidt varmere, før vi kan gå derud, det ligger et godt stykke udenfor byen, så det tager en del tid at gå derud.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Tænker lange ture, med lidt næsearbejde og en masse ro derhjemme.
Du kan eventuelt forsøge dig med nogle af de stresreducerende midler som zylkene/serene-um og DAP. På nogle hunde virker de, på andre har de ingen effekt, men har aldrig hørt om at de skulle skade nogen.
jun 2009
Men jeg lægger ham ud i hans kurv, når han begynder på det, for så finder han til sidst ro, og lægger sig til at sove. Eller også er han hos mig, og ligger enten på min stol eller i min seng og sover. Det er dog langt fra lige så slemt som udenfor.
Lavede noget næsearbejde med ham i går, men indenfor (med te). Udenfor ville han ikke gide, fordi at han simpelthen ikke kan finde ro nok til at fokusere på det.
Hvad i alverden kan jeg gøre?