{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

hjælp til frigørelse fra elefant {{forumTopicSubject}}

http://www.hundegalleri.dk/video/traening/39614-elefant_plads?status=1

vil mene at Django har rimelig styr på elefantøvelsen nu, han kan af og til sidde og se underlig på mig lige efter han har lavet den hvis jeg flytter til ny genstand, men i videon fatter han nogenlunde pointen.

mit spørgsmål går så på om jeg skal koble en kommando på inden jeg forsøger uden en genstand han skal træde på? eller om jeg skal prøve lidt som det sker på videon, at klikke når han ikke helt står på den men alligevel følger mig rundt?

kom også gerne med anden hjælp hvis der er noget jeg kan have mere held til på anden vis smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til frigørelse fra elefant
  • #1   6. nov 2013 Det ser rigtig fint ud smiley

Kommandoen er vel bare plads ? Og når han står på pladen og rammer dit ben siger du plads.

Men, hør om der kommer bedre bud smiley

• #2   6. nov 2013 ja bella det har også været min plan (har bare en tendens til at holde mund i koncentration smiley så er ret få gange jeg har fået sagt plads)

og et håndtegn der giver mening - som fx at klappe på låret det har jeg jo svært ved når han er så tæt på her i træningsfasen

• #3   6. nov 2013 Klappe på låret er en dårlig idé hvis du spørger mig. Hvorfor er plads kommando ikke nok ?

• #4   6. nov 2013 ja kan heller ikke lige selv se at det kunne virke fordi han jo godt kan være halvt henne og så er hans hoved jo i vejen for at give kommandoen.

er nok selv mere fløjtende og tegn givende end verbal smiley men ja det drjer sig jo bare om at jeg skal til at være konsekvent og få brugt det ord mens vi træner smiley

• #5   6. nov 2013 Lige idet hunden rammer dit lår siger du plads, det gentages nogle gange, så gør du det at du siger plads lige før hunden rammer, du siger det tidligere og tidligere og pludselig vil du opdage at hunden kender kommandoen, så prøver du bare uden targetplade og ser om ikke den er der.
    Skulle hunden være afhængig af pladen så lav pladen mindre og mindre for til sidst at udface den;) men jeg tror ikke det bliver nødvendig

• #6   6. nov 2013 bodil så du mener jeg skal til at erstatte klikket med plads?

• #7   6. nov 2013 Nej du siger plads og klikker så;)

• #8   6. nov 2013 Jeg har haft stor fordel af, at lade Aqui selv søge pladen - og dermed plads-positionen.
    Når vi har lavet øvelsen én gang, har jeg kastet belønningen væk, har flyttet mig 1/4-1/2-omgang på pladen, mens han hentede belønningen, og har så selv ladet ham søge ind igen. Da jeg havde gjort det få gange, begyndte han helt af sig selv at søge pladspositionen, hvis han ikke fik anden besked smiley

• #9   6. nov 2013 Hov - begyndte at søge pladspositionen uanset om pladen var der eller ej, naturligvis smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #10   6. nov 2013 Roser man ikke når man bruger klikker? Det har jeg altid gjort, men ved ikke om det er forkert?

• #11   6. nov 2013 Jeg er en af de spassere der aldrig får verbalt signal på *rødme* Ved mig er signalet for plads, at jeg samler fødderne og "retter mig op".

For at komme af med targetpladen. så ville jeg starte med at stille mig i plads hos ham og belønne ham for at stå der. Og bevæge mit i det mønster du gør på pladen - altså rundt i små firkanter.

Det gjorde jeg ved min den yngste og vdet virkede fint. Vi gik dog direkte fra opvaskebalje til gulv. Uden problemer.

• #12   6. nov 2013 Der er ikke nogen grund til at rose også, klikket betyder jo at belønningen er på vej, for meget brug af stemme giver ofte "støj" som ikke kan bruges;)

• #13   6. nov 2013 KArina, han var meget dygtig til selv at søge tilbage på baljen da det var den vi brugte, men de her plader er en smule mere abstrakte for ham - og jeg tror jeg skal have komando på før vi begynder at gå direkte til gulv, for han kan som nævt sidde og se lidt forvirret ud hvis vi har haft et ophold

bodil - fint, tænkte også det var dumt at fjerne klikket inden komandoen havde sat sig lidt fast så han ved hvad han får belønning for

• #14   6. nov 2013 ANNA g - det er forsøgt lidt og en sjælden gang virker det, men ellers er det kun når han lige har fattet pladen at han følger så fint med rundt som på videoen - så satser i stedet på at komando er vejen frem smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#15   6. nov 2013 Heller ikke engang til slut? Tænker bare at klikket og godbidden er belønningen men rosen er anerkendelsen. At de hver især har en styrke.

• #16   6. nov 2013 Jeg bruger ikke stemmen ret meget, hunden forstår jo ikke hvad du siger, så umiddelbart er din ros bare støj, anderkendelse tror jeg ikke er brugbart ved hundetræning, men det er jo ikke sådan at en måde er den eneste rigtige;) så virker det for dig så gør det da;)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#17   6. nov 2013 Aner ikke om det virker for mig, det er derfor jeg spørger. Kan jo være mine hunde kunne blive bedre hvis jeg lærte at holde mund smiley

• #18   6. nov 2013 jeg plajer at slutte en træningsession når det går godt og så slutte af med lidt ekstra gobidder og masser af ros og lidt tæt leg eller kæl

men ellers holder jeg bøtte. prøvede at træne apport uden klikker ved at rose når han hldt fast og vi kom ingen vegne, først da jeg brugte klik og hold kæft kom vi fremad smiley

• #19   6. nov 2013 men jeg kan gdt hvis han fx er i en rigtig gd stime g gør ting perfekt lige bruge et sekund på at understrege med en lys stemme og et dygtigt, men det er så nærmest en kort pause i træningen gså fortsætter vi derefter

Kommentér på:
hjælp til frigørelse fra elefant

Annonce