Min hvalp bider!! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min kæreste haved et tyggeben med hjem til vores 10 uger gamle tæve i dag. Og jeg skal da lige love for at det var et hit.
Jeg har, siden vi fik hende, sørget for komme hen og røre ved hende og stikke hånden ned i hendes madskål, når hun står og spiser, for at lære hende at det ikke er noget at blive sur over. Og det er også gået ganske fint ind til nu.
Men da jeg prøvede at gøre det samme, da hun lå og gnaskede i benet var det en helt anden historie.
Da jeg rørte ved hende begyndte hun at knurre. Og da jeg så rørte ved benet bed hun ud efter mig.
Er der nogen der har en idé til hvordan jeg vender hende af med sådan en opførsel?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.560
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 356
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 356
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Ellers synes jeg man skal lade hunden være når den spiser, og holde børn væk. Jeg ville også blive jævnt gnaven hvis folk rørte ved mig og tog mit mad/slik midt i det hele
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
feb 2013
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 60
Nå i træner, skal du ikke overdominerer hunden ved bare at tage, men bytte !! byt noget godt med noget andet godt.
Hobie kommer faktisk nogle gange og ligger benet i vores hånd "se far" "har du noget andet godt..."
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
Men jeg kan til hver en tid tage ALT fra dem.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Vi gjorde det at hun fik fuldstændig madro i nogle dage, så begyndte vi træne lige så stille, kun en 2-3 gange om ugen, for det vigtigste er simpelthen madro og at at respektere hundens afstandsøgende signaler (stivnen, knurren osv.). Vi smed ekstra lækre guffer ned i skålen, vi legede "bytte købmand" med to ramekiner som vi lagde lidt tun i og så byttede den tomme med en der havde noget i, ved tyggeben osv. holdt jeg i benet først mens hun tyggede på den og så fik hun den ellers for sig selv uden at blive forstyrret. Blev jeg nødt til at tage noget fra hende, så blev der altid byttet med noget der var bedre.
Grundlæggende så er det med at lære hvalpen at den kan stole på dig og at du har nul interesse i dens mad.
Samtidig så indlær "nej" og "slip".
Lia skal i dag helst ligge på skødet og tygge kødben, og hvis man kan få et stakkels fjols til at holde benet mens man tygger, så er det endnu bedre.
Jeg kan tage alt fra hende, men gør det ikke - og har hun fået fat i noget ikke må få, så får hun et "slip", hvorefter hun stadigvæk får noget der er endnu bedre af mig, for jeg vil ikke misbruge hendes tillid.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Mailo er lidt en anden sag, han kan også fint "slip" og " nej", MEN hvis han får et råd ben, så knurre han når vi nærmer os ham for at tage det ( hvis det er store ben er det nødvendigt , at dele benet over et par dage) . MEN han bider ikke, han kan dog godt trække lidt imod, men som regel slipper han med det samme jeg tager fast) . Mailo har vi så heller ikke haft fra hvalp af, og han har boet en periode med en ret dominerende hund, som også altid åg det meste før Mailo kunne komme til. Så han er lidt speciel på det punkt, men vi ved det jo, og kan derfor handle derudfra. F.eks får de kun rå ben når vi er alene hjemme med dem, ikke når der er gæster. Og så har vi generelt bare lært børnene i familien, at når hundene sover eller spiser, så lader man dem være i fred, og det forstår de ganske fint, også de små.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Det har så desværre givet lidt bagslag haha, da især den ældste synes det er den eneste rigtige måde at spise ben på stadigvæk, her 5 år senere...
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
Min hvalp bider!!