2.629 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP! Hundehvalp bider os! {{forumTopicSubject}}
Hej Hundegalleri!
Vi har for nylig fået en lille cairn terrier, og indtil nu har han været noget så sød! Men nu er han begyndt at bide helt vildt og snapper efter os, og vi ved simpelthen ikke, hvad vi skal gøre. Vi har brug for hjælp, er i syv sind
Vi har prøvet flere råd - at gå væk og ignorere ham, at sige højt nej, at holde let om hans snude til han falder til ro, men intet hjælper.
Har også prøvet at distrahere ham, men det er, som om han decideret går efter os. Ved godt, hvalpe bider, men det her er ekstremt. Han går efter arme, ben, hænder og fødder - og tager ikke legetøj i bytte.
Hjælp! Hvad kan vi gøre?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 69
Du/I kan prøve at smøre jer med noget lækkert, hvidløgssmør er de vilde med, så lærer de at slikke på huden og ikke at bide..
sep 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Vi prøver, men han virker ikke interesseret i legetøjet.. Skal han have adgang til legetøj hele tiden, eller kun når vi leger med ham?
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Vores 10 ugers hvalp bider også rigtig meget, og bider også rigtig hårdt engang imellem. Især hvis legen bliver lidt for vild eller hun bare er rigtig ivrig og fyldt med energi, så kan hun ikke rigtig styre, hvad det er hun skal bide i og hvor hårdt.
Men hvor gammel er jeres hvalp? For de forskellige ting man kan gøre, for at undgå det, virker jo ikke med det samme, og nok heller ikke de første 10 gange man prøver. Det skal have tid og man skal være konsekvent.
Her har det hjulpet, at skrue lidt ned for de voldsomme lege, så hun ikke mister kontrollen, og så selvfølgelig være konsekvent, og ikke acceptere det. :o)
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Det holder op med tiden
Indtil da kan i øve "nej" og aflede, men det virker bestemt ikke hvergang
sep 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Problemet er i og for sig heller ikke, at han bider - Det er, at vi ikke er sikre på, hvad vi skal gøre, når han gør det for hårdt, for at få ham til at stoppe
Når du siger, I er konsekvente, hvad gør I så mere præcist?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
NEJ!, og bare det at han stopper et øjeblik, skal der roses.
et floffy ruske dyr er godt til de små piratfisk, rævehale eller lign.
og ellers en engels tålmodighed, det går over igen
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 646
Meld jer til hvalpehold/hvalpe motivation der plejer at være rigeligt med gode råd at hente den vej rundt.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Herudover har jeg lært hvalpen betydningen af ordet "nej" (med nej-øvelser og masser af guffer). Sidder nej'et i skabet, så kan man ofte stoppe hvalpen inden man bliver til en nålepude. Nej-øvelser lærer også hvalpen selvkontrol, hvilket for de fleste hvalpe ellers er en by i Rusland.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
aug 2007
Da min hund var hvalp, sagde jeg "kun ae", hver gang hun greb fat i eller slikkede min hånd eller andet uden at bide hårdt, og hvis hun ved for hårdt skreg jeg "IIIIV", vendte mig væk fra hunden, og gav hende noget andet at bide i, når hun var faldet lidt til ro. Denne "øvelse" kunne gentage sig min. 30 gange på en dag. og efter få dage, havde hun lært, at det var ok at gribe omkring f.eks. min arm eller hånd, men NO GO at bide til.
Den dag idag - hun er snart 9 år - reagerer hun stadig på "ae" og så slikker hun mig
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
hvis i har haft ham i så kort tid, synes jeg det vigtigste for jer lige nu, er at få skabt en god positiv kontakt til ham. lær ham at når han er tæt på jer, så sker der noget godt.....leg, kæl eller måske en gang imellem guf, gerne noget han kan bruge tænderne på og som er så stor at i kan holde i den ene ende. så ved han også at i ikke vil tage mad fra ham.
når i leger med ham, skal i passe på ikke at blive for vilde, det kan udløse adfærden og leg tæt på jer dvs ikke kaste bolde langt væk, men triller inde rundt omkring jer.
Hvis/når han så begynder at bide, så afslutter i legen, ved simpelthen at gå....husk øjenkontakt er også kontakt.
men det er ikke noget der bliver lært på en dag, en uge eller en måned....men det kommer
i hvalpeflokken bliver der jo leget med tænderne, også her gælder det at hvis der bliver bidt for hårdt, så stopper legen
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
så pas på med at give for meget af det.
jeg tror nok det er 2 g pr kg hund, der er max hvidløgsgrænsen
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Man må påregne en vis tålmodighed, da hvalpen ikke lærer det lige med det samme, det tager ca et år at få en god hund ud af en hvalp....
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
feb 2013
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 60
Men jo hvalpe kan være rene krokodiller, det var han også op til 1 år.
Tyggepinde og legetøj i rå mængder har han taget livet af !!!
Vi brugte nok også en rulle plaster i den periode
Nu prøver man bare kræfter
Hyrdenapning har vi heldigvis ikke haft ret meget af. Det gør han kun på andre hunde
Nyd hvalpe-tiden, den er så hurtig fordi
maj 2004
Nu er din jo kun 9 uger, så du kan ikke forvente, at hun allerede forstår hvad I mener. Og I har heller ikke kunne afprøve de forskellige ting særlig mange gange. Vores 10 ugers bider lige så meget, som for 2 uger siden.
Hvis hun bider I os, siger vi nej, og fjerner hende, og så får hun ros når hun giver slip. Engang imellem slipper hun selv, når vi siger nej - og så får hun ekstra meget ros. Hvis hun bliver for ivrig i legen, og begynder at snappe efter os, så stopper vi legen øjeblikkeligt og går væk fra hende. Når hun er faldet lidt til ro, kan vi lege igen.
Mht. legetøj, vil jeg da helt bestemt mene, at den skal have adgang til det. Vi har dog noget ekstra godt legetøj, som hun kun må lege med, når vi afleder. Det er hendes aller yndlingslegetøj - netop fordi hun ikke må bruge det hele tiden. Så når det kommer frem, er det kun det hun vil lege med, og så glemmer hun os. Vi bruger det især til at aflede fra vores anden hund, så deres lege ikke bliver for voldsomme. Kan også bruges, hvis man vil aflede fra at bide.
maj 2004
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 288
aug 2007
Måske har de læret bidehæmning via deres mor og søskende og en meget engageret opdrætter(hvilket burde være en selvfølge), og det er jo en dejlig ting - men hvalpe er heldigvis også forskellige
Ofte kommer bidetrangen dog igen omkring tandskifte, og så er det jo en fordel, hvis man allerede da har indlært kommandoer og afledning.
maj 2004
Hos os kom bidtrangen heldigvis aldrig tilbage, hun har lige fra start været den nemmeste hvalp nogensinde. Var renlig efter ganske få dage (hun var jo så også 12 uger da vi fik hende) og har kun en enkelt gang bidt i ting, hun ikke måtte. Det var lidt af et chok, da vi så fik vores nye hvalp for 2 uger siden, og hun bider i alt, tisser på alt, gør og tror at hun er rigtig stor og sej ;o)
HJÆLP! Hundehvalp bider os!