{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Træningsdag/weekend (rundering)... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Nu hvor der har været tilbudt en del kurser for problemhunde og i lydighed m.m., tænkte jeg på om der var interesse for at lave en træningsdag/weekend i rundering enten i november eller til foråret ???

<b>Sted:</b> Aalborg.

<b>Deltagerkrav:</b> Interesse for rundering, ingen krav til niveau. Hunden skal være nogenlunde lydig i indkaldet og må ikke gå efter vildt.

<b>Pris:</b> 100,- for en træningsdag incl. forplejning. ca. 500,- for en weekend incl. forplejning og indkvartering.

<b>Programmer:</b> DcH, politihundeforeningen, redningshund, nordisk og lignende.

<b>Indhold:</b> Gennemgang af formålet med øvelsen, gennemgang/debat af træningsmetoder. Hovedvægten lagt på praktisk træning i skovområder :o)

Nogen der er interesseret ???

/Carina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningsdag/weekend (rundering)...
  • #1   15. aug 2006 Lyder da interessant
    Jeg vil gerne høre mere om det .
    Har en Dch - B hund og har trænet (lidt) A eftersøgning

• #2   15. aug 2006 ...Og det er i øvrigt også en belgier... Tervueren

• #3   15. aug 2006 Jeg forestiller mig, at vi mødes lørdag morgen, og så starter med morgenmad og præsentationsrunde.

Herefter en gennemgang af hvad en rundering er i de forskellige programmer. Derefter en gennemgang af hvordan man lærer hunden dels løbearbejdet og dels figurant-arbejdet, hvor alle kan bryde ind med spørgsmål og input til hvordan de har trænet det ... hvilket forhåbentlig kan munde ud i en konstruktiv debat, der plejer at være meget lærerig for alle parter :o).

Herefter den praktiske træning - dem der aldrig har trænet rundering før, starter vi selvfølgelig på begynder-niveau. Alle deltagere bliver delt ind på hold med ca. 6 - 7 hundeførere på hvert hold. Dem der har trænet rundering før, forklarer hvordan de gerne vil træne, og så bliver hunden trænet på denne måde - efter hver hund laver holdet en evaluering og kommer med forslag til hvad man evt. kan gøre for at løse nogle af de problemer der er, eller hvad man kan gøre for at komme videre i træningen. Når alle hundene har været igennem 1 gang, tager man en runde mere, hvor hundeføreren vælger de forslag han/hun synes lød fornuftige :o). Og er der tid til det, tager man en 3. runde ;o).

Så alle hundene bliver trænet individuelt, og vi sørger for at urutinerede førere kommer på hold med en hundefører med erfaringen indefor det program den pågældende dyrker...

• #4   15. aug 2006 Kan man komme med selvom ens hund ikke kan med alle andre hunde?

• #5   15. aug 2006 b M >

Ja - med mindre den direkte opsøger fremmede hunde på flere hundrede meters afstand. Vi har kun een hund ude at arbejde på hvert hold, men alt efter deltagerantal, vil der være andre hold i området (ikke synligt, men den vil kunne høre dem)

/Carina

• #6   15. aug 2006 Han opsøger ikke andre hunde. Hvis jeg træner med ham bliver han. Der er mest når han er i snor og tæt på andre hunde. F.eks når man træner lineføring.
    Og vi har prøvet lidt rundering hos DCH. Og det var han helt vild med.
    Jeg tror faktisk gerne jeg vil med.

• #7   15. aug 2006 Ja ik´ Kisser.
    Er også ved at finde en træningsplads hvor vi kan træne det. Og blive bedre til det.

• #8   15. aug 2006 Carina G

Jeg kan hænge et opslag op i den Dch klub, hvor jeg er træner.. Jeg er sikker på at nogle af mine hundeførere gerne vil med.. Men så skal jeg have en præcis dato og evt en indbydelse.

Det er et rigtig godt initeritiv som jeg gerne vil støtte op om

• #9   15. aug 2006 Det lyder super - jeg laver lige et opslag her i løbet af denne eller næste uge (skal lige være sikker på hvilken weekend jeg kan skaffe arealer og hjælpere) ... Hvad siger I til en lørdag i november ???

/Carina

• #10   15. aug 2006 Alex >

Jeg er bare nysgerrig - I hvilken DcH-forening træner du ???

/Carina

• #11   15. aug 2006 Nørre Snede i kreds 2
    Almindelig dch. lydighed kl. B

• #12   15. aug 2006 b M >

Så er det ikke noget problem ... en af reglerne når vi træner er nemlig, at alle hunde er i snor med undtagelse af når de bliver trænet, så vi ikke risikerer at to hunde der ikke skulle have mødt hinanden lige pludselig støder sammen :o).

Du siger så bare til præsentationsrunden, at de andre skal holde lidt ekstra afstand til dig, hvis I skal passere hinanden ... der er jo heldigvis masser af plads i en skov ;o).

/Carina

• #13   15. aug 2006 Det lyder godt.
    Kontakter du mig når du har fundet ud af en dato og sted?

• #14   15. aug 2006 b M >

Jeps ;o)

• #15   15. aug 2006 Hallooo Ina

Selvfølgelig vil Uccas og jeg med, så nu er det bare med at vælge en weekend vi kan!

Please, ikke den 18/11, kreds 3 har træner-weekend i Viborg i den weekend.

• #16   28. aug 2006 Hejsa...

Dato og opslag kommer hurtigst muligt - min PC er brændt sammen, så jeg er helt på spanden i øjeblikket :o(.

Mht. at gå efter vildt, så er det ikke sådan at harerne løber på kryds og tværs der hvor vi træner, så vi kan jo starte med at have en sele og lang line på hunden til at starte med :o). Det er mere hvis hunden helt sikkert er totalt fikseret på vildt at det er et problem...

/Carina

• #17   24. sep 2006 Bedre sent end aldrig - her er en opdate:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=60762

Kommentér på:
Træningsdag/weekend (rundering)...

Annonce