9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Spor træning - Hvordan? :) {{forumTopicSubject}}
Mine forældres kære blandings vaps på 8 1/2 mdr (Schæfer, Broholmer, Labrador og Border Collie), trænger til at blive stimuleret lidt mere mentalt end han bliver i forvejen, og har derfor lyst til at træne lidt spor med ham..
Og da mine egne hunde ikke kan finde ud af sådan noget (Kato vil jeg ikke kunne med da han er for meget obs på om der kommer fremmede hunde pga hans usikkerhed og Afrodithe er for damp agtig til at kunne koncentere sig), så er det jo oplagt at gøre det med den hund som gerne vil lære ting..
Men jeg kan simpelthen ikke finde den bedste måde at starte op på (Google var bestemt ikke min ven der)..
Hvad og hvordan vil i anbefale at man starter op med ham?
Hvor langt et spor til at starte med?
Tænkte på at starte op med ham i mine forældres have.. Men vi har også en eng ret tæt på som også kan bruges..
Alle gode råd er velkomne..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Så må vi håbe at der er nogen som kommer med råd..
sep 2008
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 242
Hvis du laver schweiss spor, starter du med en god streg blod i starte af sporet pg derefter en klat efter hver meter. I slutningen af sporet ligger du godbidden. Gerne noget meeeeeeget lækkert.
Jo bedre hunden bliver jo større afstand kan du lave på blod klatterne, lave sving osv. Sporet er bedst hvis du laver det en halv time før.
Håber det gav lidt mening, det er svært og forklare
sep 2008
Bare ganske alm spor med guffere..
Men jo det hjalp lidt på det..
Har engang lært hvordan man skulle gøre når man trænede spor, men det er jo 10 år siden og har ikke haft brugt det.. Så har glemt alt om hvordan man gør..
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 242
Og vigtigst af alt, hvis hun har snuden i jorden siger du intet. Hvis den kommer væk fra sporet, giv den lige tid til at komme på sporet igen, hvis ikke retter du den ind
Og brug aldrig dit roseord (hvis du har sådan et) når du laver spor. Kun når den finder slutningen
sep 2008
Der var bare lige noget som skulle tricke huskeren..
Bliver sjovt at prøve med ham her i weekenden når jeg skal passe mine forældres hunde og hus..
Spor træning - Hvordan? :)