{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Pindsvin i haven {{forumTopicSubject}}

Ja... Vi er så "heldige" at have pindsvin i haven.. Personligt synes jeg da de er søde at se på, men er ski lidt bange for dem :P..

Men Kahla går fuldstændig i selvsving når der er et pindsvin der er kommet ind i haven.. Hun gør og gør og gør..
Min kæreste ville så forsigtigt vifte det ud igennem hegnet igen, og vi får hunden ind. Så sidder den lille fast i hegnet, og vi klipper hul så den kan komme ud - men Kahla er stadig i selvsving. Vi har vist hende at pindsvinet er væk, men hun bliver ved med at gø af den busk hvor den sad.

Hvordan får vi hende dog til at holde op?!

- hilsen frøken ondt i ørene nu....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pindsvin i haven
  • #1   3. aug 2013 Giv hende nogle godbidder ved busken.. Ellers så lad hende gø og undersøge indtil hun finder ud af pindsvinet er smuttet smiley

• #2   3. aug 2013 Hun er ligeglad med godbidder ...
    Vi lod hende gå derovre lidt - der undersøgte hun, og selv om hun opdagede at den ikke var der mere, begyndte hun at gø igen..
    Hun er bange for det kan man se, og stresser fuldstændig over det :-(..
    Nu er hun endelig faldet til ro.. Efter 45 minutter :)..

• #3   3. aug 2013 Åh, stakkels hund smiley mon ikke det er glemt i morgen?

• #4   3. aug 2013 Ja det må være hårdt at gø så meget :)..
    Jo håber vi.. Men ved ikke om vi for hundens (og pindsvinenes) skyld skal forhindre dem i at komme ind i haven.. Den blev jo også totalt stresset..

• #5   3. aug 2013 Det kan meget vel være at pindsvinet har unger i den hæk, hvor hunden gør.

I skal naturligvis fjerne hunden derfra, så pindsvinet kan få fred og ro.

45 minutter er det ikke rimeligt at stresse hverken hund eller pindsvin!

Jeg håber at pindsvinet har mulighed for at komme tilbage uden at sidde fast i jeres hegn. Rigtig mange dør en pinefuld død på den måde - det er et fredet dyr, vi skal passe på det.
    Der er intet at være bange for overhovedet.

• #6   3. aug 2013 (link fjernet)

• #7   4. aug 2013 CH: vi tog hende ind lige så snart hun begyndte at gø.. Undersøgte så hvad det var.. Fik det ud igennem hegnet - men så sad det fast, vi klippede hul, og det kom ud.. 45 minutter var hvad hun løb rundt og gøede i hele huset og stressede sig selv.. Jeg prøvede at være rolig, og sætte mig og falde til ro.. Sige tak fordi hun gøede og godbid for at tie stille - sådan plejer jeg at gøre. Som "tak for advarslen, jeg tager den herfra" og det plejer at virke. Men ikke i denne situation..

• #8   4. aug 2013 Jeg ville i hvert fald sikre mig, at pindemor og hendes stiklinger er på SAMME side af hegnet.

• #9   4. aug 2013 Vi får også ind i mellem besøg af pindsvin, og Nanna går helt i selvsving over dem. Man kan holde dem ude ved at sætte et finmasket hegn forneden på det andet hegn.

• #10   4. aug 2013 Ja det tænkte vi også Malene.. Så de ikke kan komme ind.

Aner ikke om pindsvinet har unger.. Det var et virkelig stort pindsvin.. Hvordan ved jeg om der er unger i hækken? Graver de sig ikke ned?

• #11   4. aug 2013 Pindsvin bor i huler bestående af grene, kvas, blade og lignende.

Man kan ikke vide om der er unger i hækken - men den bedste indikation man kan få er, når en hund interesserer sig for området.

Hvis du vil hjælpe dem lidt på vej, sætter du lidt vand ud til dem i en flad skål (ALDRIG mælk).

• #12   4. aug 2013 Hun gør kun når hun kan se dem inde i haven.. Hun har ikke interesseret sig for det område siden igår aftes.. Håber da ikke hun har skræmt den helt væk hvis den har unger ;-(.

Kommentér på:
Pindsvin i haven

Annonce