Agility - spring igennem ring {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg er begyndt at gå til agility træning, mere for sjov og for at få hunden aktiveret.
Vi har bare en forhindring som han absolut ikke er glad for. Og det er hjulet/ringen de skal springe igennem.
Allerførste gang gik Charley (hunden) hen og lagde poten på hjulet og fandt ud af at det kunne bevæge sig og dermed var løbet kørt.
Man kan allerede se når vi når hen til den, at han ikke vil. Han undviger og trækker væk.
Træneren har få gange løftet ham op og skubbet ham igennem, men det tror jeg bare ikke er vejen frem for ham.
Han virker slet slet ikke glad for det og stritter med benene, hvilket jo gør at han igen lægger mærke til at hjulet ikke er 100% fast.
Vi har stået på den anden side og lokket med godbidder, prøvet med tilløb og endda siddet lidt foran hjulet og lokket en anden hund igennem mens han stod ved siden af.
Hvad mener i? Droppe den forhindring eller har i gode fif til hvad vi ellers kunne prøve?
Har lagt et billede ind af forhindringen. (hapset fra google.dk)
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Kunne du evt. få fat i et gammelt dæk i ca. samme størrelse og prøv at se om det er det han er bange for, for så er det "lidt lettere" at træne væk, hvis du belønner for at være i nærheden af "det døde" dæk, som bare ligger eller står.
Og gradvist forlange han kommer tættere på dækket, når han er klar.
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 56
Men når nu jeg finder et gammelt og holder det kan det være han vil, for så er det ikke så bevægeligt
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Har fx. en border blandings unghund på 8 mdr, hun er ved at indlære kommandoen "back" (i forbindelse med agility ) en del anderledes end hvordan min Aussie lærte det i "sin tid" hun forstod ikke hvad jeg ville ved indlæringen jeg brugte på Aussieén, og så bakkede hun fuldstændig og ville ikke træne, så måtte jeg finde på noget andet, og det fungere bare super på hende, med den metode jeg bruger nu.
Og hvis du mener din hund ikke vil lære hjulet ved at blive "tvunget" til det, så skal du finde en løsning der virker for jer begge
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
okt 2012
okt 2012
okt 2012
Agility - spring igennem ring