klar til konkurrence hjælp!! {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen
jeg skal op til noget venskab trænings/konkurrence dag i min klub.
MEN min hund har det lidt med gerne at vil løbe væk men det heldigvis blevet bedre men ja stadig lidt en værre en
vi skal lave forskellige ting til den konkurrence jeg bor tæt på der hvor jeg træner så det kan jeg gøre hver dag men der er ingen indhegning deroppe så er ikke så glad for at tage snor af ham når jeg ikk er til rigtigt træning der har jeg jo nogen hos mig hvis nu han skulle finde på noget.
men vi skal starte med at på plads og så over et a (hvis i ved hvad det er ) og så skal han tilbage igen og side på plads. men skal jo naturligvis tage snor af ham. og vil jo utrolig gerne øve det men jaa er jo nok lidt bange for hvad han kan finde på
han har ikke løbe HELT væk men ja haft nogen ture rundt der hvor vi træner.
så skal vi først på plads og snor af så gå pænt og så skal han side og så skal jeg gå viere og så vente i 30 sekunder. og tilbage igen og snor på
igen vil jeg jo utrolig gerne øve det så vi klar den dag men jaa er meget usikker på mig selv/ham når vi alene for vil jo ikke ha han skal løbe væk
men spørgsmålet er om man bare skal gå ud i det og så øve øve øve og så ta (change) og håbe på jeg kan holde styr på ham kan jo når vi træner med holdet men ja er så nervøs når a alene hehe
tænkte i måske have nogen faring jeg kan bruge
han er lidt over 1 år og fuld af energi og sjov
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 165
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
En lang line på hunden, så du kan gå fra den, men samtidig stole på at den ikke stikker af.
maj 2007
Du tager både en lang og en kort line på hunden. Den lange lader du hænge løst efter hunden (Som en sikkerhedsline du kan træde på hvis hunden stikker af), og den korte bruger du som du plejer, og tager af og på som du skal til prøven.
maj 2012
maj 2012
maj 2007
maj 2012
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 221
Træn med den lange line som sikkerhed som foreslået, men altså uden den er i brug med mindre han løber, og så er det bare uden til konkurrencen. Den korte line bruger du på nøjagtig samme måde, så er der stor sandsynlighed for han ikke når at opfatte at han er helt fri til konkurrencen.
Og så må du igang med at være verdens sjoveste hundefører med verdens lækreste godbidder/legetøj, så får du ham vænnet helt af med at stikke af.
Dem du træner hos må kunne hjælpe dig, også med at være forstyrrende elementer og udfordringer, så han lærer at blive hos dig uanset.
Pøj pøj til konkurrencen.
maj 2007
Det med pels er ikke min helt stærke side
maj 2012
maj 2012
er der nogen af jer som har styr på pels. det jo en shiba jeg har og i mine øjne skulle vinter pels jo være komme af men han bliver VED med at fælde det HELT vildt. jeg kan plukke pels af ham og det gjorder han ikke som hvalp ?? han det skyldes noget han pludselig fælder sådan ?
maj 2007
Om det er normalt for en Shiba ved jeg desværre ikke, så jeg måske du bare skal oprette et nyt emne, og skrive "Shiba - Fældning"
Held og lykke til konkurrencen Glæde rmig til at høre hvordan det er gået
maj 2012
tusind tak og tusind tak alle sammen for de gode råd
jeg skal nok fortælle hvordan det kommer til at gå
maj 2012
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 221
Fortsat go træning!
maj 2012
selv tak var da det midste jeg kunne gøre med jeres gode råd var meget glad for hjælpen
klar til konkurrence hjælp!!