{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

klar til konkurrence hjælp!! {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen smiley

jeg skal op til noget venskab trænings/konkurrence dag i min klub.
MEN smiley min hund har det lidt med gerne at vil løbe væk men det heldigvis blevet bedre men ja stadig lidt en værre en smiley
vi skal lave forskellige ting til den konkurrence jeg bor tæt på der hvor jeg træner så det kan jeg gøre hver dag men der er ingen indhegning deroppe så er ikke så glad for at tage snor af ham når jeg ikk er til rigtigt træning der har jeg jo nogen hos mig hvis nu han skulle finde på noget.

men vi skal starte med at på plads og så over et a (hvis i ved hvad det er ) og så skal han tilbage igen og side på plads. men skal jo naturligvis tage snor af ham. og vil jo utrolig gerne øve det men jaa er jo nok lidt bange for hvad han kan finde på smiley
han har ikke løbe HELT væk men ja haft nogen ture rundt der hvor vi træner.

så skal vi først på plads og snor af så gå pænt og så skal han side og så skal jeg gå viere og så vente i 30 sekunder. og tilbage igen og snor på smiley
igen vil jeg jo utrolig gerne øve det så vi klar den dag men jaa er meget usikker på mig selv/ham når vi alene for vil jo ikke ha han skal løbe væk
men spørgsmålet er om man bare skal gå ud i det og så øve øve øve og så ta (change) og håbe på jeg kan holde styr på ham smiley kan jo når vi træner med holdet men ja er så nervøs når a alene hehe smiley
tænkte i måske have nogen faring jeg kan bruge smiley
han er lidt over 1 år og fuld af energi og sjov smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klar til konkurrence hjælp!!
  • #2   11. jun 2013 jeg har en lang line smiley det er den jeg har træne rigtigt meget med for at han skal komme når a kalder smiley men problemet er jo til konkurrence er HELT uden snor så skal jo træne det smiley men jaa man er jo altid sååå nervøs for hvad de kære hunde finder på smiley og til nogen af øvelserne skal jeg jo stå stille og han skal ligge stille til han får andet at vide heh smiley

• #3   11. jun 2013 Er helt enig med "En grå schæfer er en rå schæfer".
    En lang line på hunden, så du kan gå fra den, men samtidig stole på at den ikke stikker af.

• #5   11. jun 2013 Med en lang line på, lærer du jo at stole på hunden, og kan se at den kan sine øvelser smiley

Du tager både en lang og en kort line på hunden. Den lange lader du hænge løst efter hunden (Som en sikkerhedsline du kan træde på hvis hunden stikker af), og den korte bruger du som du plejer, og tager af og på som du skal til prøven.

• #6   11. jun 2013 Tanja og bine: det kunne jeg naturligvis gøre så begge snor er der. det var en fantastisk ide . smiley for jeg tager snor af som om han er løs jaa det tror jeg sq jeg prøver smiley

• #7   11. jun 2013 også tak til dig en grå schæfer er en rå schæfer smiley det var dejligt lige at få lidt fif så vi kan træne og være klar smiley

• #8   11. jun 2013 Godt vi kunne hjælpe smiley

• #9   11. jun 2013 det er altid sååå dejligt når man kan smiley må jeg spørger om en ting mere ?? angående pels?

• #10   11. jun 2013 Jeg vil blot sige at du ikke behøver træne det uden line for at være sikker på han kan det til konkurrencen.
    Træn med den lange line som sikkerhed som foreslået, men altså uden den er i brug med mindre han løber, og så er det bare uden til konkurrencen. Den korte line bruger du på nøjagtig samme måde, så er der stor sandsynlighed for han ikke når at opfatte at han er helt fri til konkurrencen.
    Og så må du igang med at være verdens sjoveste hundefører med verdens lækreste godbidder/legetøj, så får du ham vænnet helt af med at stikke af.
    Dem du træner hos må kunne hjælpe dig, også med at være forstyrrende elementer og udfordringer, så han lærer at blive hos dig uanset.
    Pøj pøj til konkurrencen.

• #11   11. jun 2013 Det må du gerne, men er desværre ikke sikker på at jeg kan hjælpe.
    Det med pels er ikke min helt stærke side smiley

• #13   11. jun 2013 jamen vi træner det rigtigt meget både til træning og i fritid med han skal komme og han er heldigvis blevet bedre smiley jeg synes selv jeg er en STOR klovn når jeg skal være spændene sjov for ham og gode pølser og legetøj har jeg også smiley

• #14   11. jun 2013 jeg skal nok skrive hvordan det kommer til at gå til konkurrence smiley det den 22 så vi har tid til at øve smiley

er der nogen af jer som har styr på pels. det jo en shiba jeg har og i mine øjne skulle vinter pels jo være komme af men han bliver VED med at fælde det HELT vildt. jeg kan plukke pels af ham og det gjorder han ikke som hvalp ?? han det skyldes noget han pludselig fælder sådan ?

• #15   11. jun 2013 At en hund fælder meget kan skyldes mange ting.... Mad, stress, racen, tør "hud" og sikkert mange flere ting.

Om det er normalt for en Shiba ved jeg desværre ikke, så jeg måske du bare skal oprette et nyt emne, og skrive "Shiba - Fældning" smiley

Held og lykke til konkurrencen smiley Glæde rmig til at høre hvordan det er gået smiley

• #16   11. jun 2013 det vil jeg prøve smiley

tusind tak smiley og tusind tak alle sammen for de gode råd smiley
    jeg skal nok fortælle hvordan det kommer til at gå smiley

• #17   25. jun 2013 Så har vi været til konkurrence det gik desværre ikke son forventet smiley balou synes det var meget sjovt at løbe rundt og rundt når snor kom af smiley men vi have en dejlig dag og vi træner videre videre smiley og vil prøve konkurrence igen og se om vi kan gøre det bedre smiley

• #18   26. jun 2013 Æv at det ikke helt gik som håbet, men godt I havde en dejlig dag og at du klør på igen. Jeg vil også gerne sige tak fordi du opdaterede os, det er så dejligt når folk melder tilbage om hvordan det går. Man går jo og følger med og venter spændt på mere.
    Fortsat go træning!

• #19   27. jun 2013 hehe sådan en dag er jo meget 50% 50% om hunden er i humør til det smiley var min sq men mere til leg haha smiley men elsker ham og vi træner og træner og forsætter han bliver en dejlig dygtig hund smiley
    selv tak smiley var da det midste jeg kunne gøre med jeres gode råd smiley var meget glad for hjælpen smiley

Kommentér på:
klar til konkurrence hjælp!!

Annonce