{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Træning af usikker hund {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har en usikker hund, når det kommer til at møde fremmede mennesker og fremmede hunde, og den adfærd vil jeg gerne hjælpe ham af med. Jeg vil gerne have jeg kan få gæster uden at Bailey skal gø i 10 min. Jeg bliver frustreret også kommer jeg til at sige NEJ for højt, og jeg ved godt det ikke er vejen frem, men har savnet et konkret hjælpemiddel.
Vi går til agility, og har gjort det i halvandet år, der har vi rigtig god kontakt, og han er virkelig dygtig til det! Derudover træner vi også på gåturen osv.

Men hvad tænker I om denne metode: http://programmer.tv2.dk/hund/tipsene/article.php/id-5358043:gøen-af-gæster-og-andre-fremmede.html

TIl at hjælpe med problemerne herhjemme når der kommer gæster? Kunne det virke? Han farer også frem og gør af fremmede folk når vi er nede i gårdhaven, og det er også når de bare går forbi, de kigger ikke engang på ham.

Til sidst kan vi, heller ikke gå forbi andre hunde uden han er ved at æde dem, dog tør han ikke gøre noget, han holder sig altid i en halv meters afstand og ser MEGET farlig ud..

Help smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af usikker hund
  • #1   31. maj 2013 Sådan en hund har jeg også, faktisk lige præcis det du beskriver.

Jeg beder konsekvent gæster om at ignorere hende, og så siger jeg "TAK!" når hun har gøet det jeg synes er rimelig, at gø når der kommer gæster.

Hun kan godt fortsætte, men så henter jeg som regel et stykke skinke eller andet virkelig lækkert og beder den fremmede give hende det. Så falder der som regel ro på, fordi hun nu oplever at den fremmede faktisk kommer med noget positivt.

Det vigtigste, for min hund, er bare at de lader hende være. De skal end ikke kigge på hende, bare lade som om hun ikke er der - udover det øjeblik de giver hende en guf.

Det med fremmede hunde, har jeg ikke så meget erfaring med. Lady hidser sig nemlig ikke op på afstand, og jeg kan som regel spotte hvilke hunde hun kan hilse på (hvis ejer sige ok) og hvilke der er en dårlig idé. Frembrusende hunde er no go, store hunde er også no go - men rolige hunde går som regel okay.

• #2   31. maj 2013 Okay det lyder som en god ide det med gæsterne! Det er bare SÅ svært for gæster at ignorere ham, men jeg må bare være super hård og sige det er for Baileys skyld smiley

• #3   31. maj 2013 Jep, det kender jeg godt. De ser jo søde ud, men det er de altså ikke hvis man presser dem ud i situationer de ikke er trykke ved.

Mit største problem er, når jeg siger til folk "Du skal nok ikke røre hende, hun bryder sig ikke om fremmede.."
    Og så svarer de "Jamen så er jeg advaret, hvis hun bider.."

Nej, søde ven - det var ikke en advarsel, det jeg mente var at du skal holde nallerne væk fra min hund når jeg siger det. Tak!

Kommentér på:
Træning af usikker hund

Annonce