{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Hundesvømning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Min kære hund Jack, har desværre medfødt HD..
Han er velfungerende, og bliver ikke påvirket mentalt af sine smerter.
Smerterne er minimale i hverdagen, men går vi en tur på stranden, eller generelt bare en lang tur hvor han får brugt sine muskler, halter han utrolig meget, og det er tydeligt han er i smerter.
Har fået smertestillende af dyrlægen jeg kan give ham de dage hvor smerterne er værre end ellers.

Men jeg har læst om HD en del nu, og ville høre om nogen har erfaring med hundesvømning i forbindelse med HD?

Og generelt bare med at opbygge deres muskler omkring hofterne når de har HD.

For ved da fra mig selv der har let gigt, at opbygge musklerne gør en kæmpe forskel, og tænker at HD et eller andet sted vel må blive påvirket positivt ved træning tilpasset hvad han kan klare, så han langsomt får bygget musklerne op således at hans hofter ikke plager ham så meget.

Håber der er nogen der har et godt råd, eller selv har oplevelser mht. træning og hundesvømning i forbindelse med HD.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundesvømning
  • #2   7. maj 2013 Maj-britt - Der ligger ikke en hal for svømning til hunde lige om hjørnet her, så planen var jeg ville lade ham starte ud med 1-2 gange om ugen, og så ellers tage ham på stranden hvor han kan få svømmet udover det.

    Tror du det vil hjælpe? Og hvilken forskel kan du og ejerne se efter svømmetræning?


  • #4   7. maj 2013 Kom afsted til svømning :).. Har også en Rottweiler ven med E hofter! Svømning hver anden dag, resultatet er at han ikke er generet af de dårlige hofter i en alder af 6 år..

  • #6   7. maj 2013 Mange tak for det gode svar smiley Det vil jeg bestemt prøve!

  • #7   7. maj 2013 Hundensven - Tusind tak smiley
    Vil gå i gang med det med det samme.
    Syntes helt bestemt min lille Jack fortjener en chance for at få et godt liv, uanset prisen.


  • #8   7. maj 2013 Dejlige Harley !
    Hmm lidt akavet at komme med endnu et eksempel og så er det samme hund, men ikke desto mindre TS, er der ingen tvivl om at ejers dedikation til svømningen har stor betydning for Harleys helbred...


Kommentér på:
Hundesvømning

Annonce