{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

HJÆLP til hundeadfærd! {{forumTopicSubject}}

Jeg - og min kæreste, er i den situation, at vores cavalier - på snart et år (om små 3 uger) bare ikke vil, som tilsigtet. Vi har haft ufatteligt besvær med hende på trods af enorme mængder træning. Hun har oplevet opture i løbet af den tid vi har haft hende hvor hun har ageret (næsten) som man måtte kunne forvente, men det lærte, er ligeså hurtigt ophørt igen. Vi føler, at vi har forsøgt os med alt.

- Hun er decideret aggressiv når hun skal spise. - vi har en han Cavilier på 2 og et halvt år, som er den roligste hund af sind man overhovedet kan finde og han træder mageligt til side for, at hun kan spise af hans mad. Det må hun selvfølgelig ikke. Hun bliver ekstra arrig. (hun bider og napper ikke, men knurrer vildt og voldsomt).

- Vi har fået hende renlig i den forstand, at når vi er hjemme (og det er vi meget, da vi begge er speciale-skrivende studerende) så besørger eller tisser hun ikke indedørs. Men så snart hun er alene, så gør hun begge - stort set ligegyldigt hvor kort tid det drejer sig om og ligegyldigt hvor godt hun er luftet af. Hvilket fører mig til næste punkt;

- Hun har til tider svært ved, at gøre hvad hun skal nede. Vi har prøvet at lufte hende alene og sammen med vores store hund, men begge dele er uden held. Hun er konfus når hun er nede og har travlt med meget andet. Vi lufter hende pt. samme rute, men har tidligere forsøgt at stimulerer hende ved, at lufte hende forskellige ruter. På denne måde var der INGEN effekt. Hun gjorde intet.

- Tidligere (før jul) havde vi trænet hende til, at når vi var væk, så var det sådan 50/50 om der "lå" noget når vi kom hjem - altså om hun havde besørget eller tisset. Dette er en af de "opture" som jeg skrev tidligere. Det er nu en saga blot. Og omend, at det ikke er hver gang, at der ligger "noget" når vi kommer hjem, så har man ikke længere indtrykket af, at det er fordi hun har "lært" det, men et sprøgsmål om held og om hun har kunnet

- Hun er på det seneste begyndt at gø (højlydt) når vi går (vi har store gulv til loft og væg til væg vinduer ud mod gaden). Dette stopper dog efter nogen tid.

- Når hun er alene hjemme har hun med garanti "lavet ballade". Hun ødelægger tilgængelige ting og "henter" vores sko og alt tøj hun måtte have adgang til. Hun tygger ikke i sko, hun ligger blot hovedet på dem og sover med dem på sin "pude" - hun gør det i øvrigt også når vi er hjemme.

- Hun er "hyperaktiv" og minder mest af alt i mange situationer om et "damp-barn" hun er overivrig og er simpelthen ikke til, at få til at falde til ro igen.

- Hun lader til, at være jaloux på den ældre hund, og bliver let stresset pga. ham (stikker man hånden ned til ham kommer hun farende fra den anden ende af hytten). Vi har selv haft overvejet, om det ville være gavnligt, at skille dem ad for en stund, og træne hende separat - vil dette mon have gavnlig effekt?

Men ud over alt ovenstående, så virker hun faktisk til, at være en super intelligent (i hvert fald sund, glad og enooooormt putteglad) hund. Vi ønsker selvfølgelig en letter hverdag for os alle. Hunde som mennesker. Vi har selv kontakt til adfærdsterapeuter pt., men vi ville meget gerne have Jeres bud på situationen.

Jeg ser frem til Jeres respons.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til hundeadfærd!
  • #1   31. mar 2013 på mig virker det til hun er en nervøs hund,og at hun kunne være bange for at være alene hjemme....derfor sker de ting når hun er alene,og det at hun gør....

jeg har stor held med en thundershirt på min chi,som er bange for at være alene,nu ligger hun bare og sover,når hun har thundershirten på.jeg ville prøve den.

og fodere jeres hunde i hver sit rum...

• #3   31. mar 2013 Jeg tænker som Allergisk...
    Hvilke kår er den opdrættet under ?

• #4   31. mar 2013 Hun lyder som en kronisk stresset hund og jeg ville få en adfærdsbehandler til at komme og kigge på hende i hjemmet. Det er synd for hende ( og for jer) ogjeg håber virkelig I tager mit råd til jer. Stressede hunde hrnemlig ofte de symptomer du nævner : hyperaktiv adfærd, alene hjemmeproblemr og madagressivitet.
    Måske magter hun ikke at dele hjem meden anden hund, selvom den er rolig, det er ikke alle hunde, der trives i det,men få en ud at rådgive, så I alle kan komme videre....

• #5   31. mar 2013 Tusind tak for respons. Vi har købt hende fra en privat opdrætter i Jylland. Vi har haft dem lidt mistænkt for at bruge deres hunde, som ren forretning eftersom, at de havde tre kuld hvalpe, fra tre forskellige tæver, på en gang. Og det er tydeligt, at hun har måtte kæmpe for føden.

Vi har fodret hundene i hvert deres rum og er nu nået så langt til, at de kan spise med et par meters afstand, hvor vi benytter os af tricket med fodring i mindre mængder.

Vi prøver at gøre alt hvad vi kan, for vi vil for alt i verden ikke af med hende. Hvis folk har gode råd og værktøjer tager vi gerne imod!

• #6   1. apr 2013 Har det sted et navn ?
    Hvis du vil fortælle det så skriv i pb.

Evt kan du selv prøve at skrive navnet i google og se om der dukker noget op

Kommentér på:
HJÆLP til hundeadfærd!

Annonce