605 visninger
|
Oprettet:
Træning/ignorering af løbere {{forumTopicSubject}}
Har en lille fræk hvalp som elsker de der motionister, og det vrimler jo med dem i Kbh.
Det er ikke altid hun reagerer, og vi plejer at tage det i opløbet ved at jeg kalder hende til mig og beder hende sitte og kigge op/have fokus på mig, og så ser hun slet ikke løbetossen fare forbi og alt er fredeligt.
Men jeg tænker lidt - når nu det virker som om hun slet ikke lægger mærke til at løberen kommer forbi, lærer hun så noget af det? Altså hvad man ikke registrerer kan man vel ikke "vænne" sig til?
Eller tager jeg bare fejl mht at hun ikke registrere løberen?
mvh
Cathrine
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Det du nævner Bodil har jeg brugt med katten, det har fungeret meget godt Altså hun kommer ikke løbende til mig når hun ser katten, men hun ignorerer hende ret godt.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Senere er de afmystifiseret, og hunden har ro i hovedet til at træne det man gerne vil.
Jeg synes det er meget forlangt at en hvalp ikke må stille sin nysgerrighed, og jeg finder hunden langt mere samarbejdsvillig hvis vi går lidt på kompromis og møder hunden hvor den er..
- Jeg træner så heller ikke til banelydighed, men til at færdes i områder med løbere, cykelister, badenymfer, is- og pølsespisende turister, legende børn og havehunde på tur i foråret
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
jun 2005
Linen skal være løs og hunden må ikke hyle op eller gø.
Jeg træner med kontakt, kædehalsbånd, kiks og konsekvent. Indlærer at klik fra kæden udløser en straf (vi går modsatte vej, dog må linen under min indlæring ikke være stram, heller ikke af mig)..
Det lyder mystisk, men det er faktisk ganske simpelt.
Jeg forventer intet andet af hunden, end at den skal stå/sidde/ligge (hunden vælger selv) og linen skal være løs.
- Er den løs kan vi glo og glo og glo, strammes den afbryder jeg, siger "kom kom" og går modsatte vej, trasker rundt til jeg har hundens opmærksomhed og så snart hunden er klar over jeg er andet end dødvægt i linen, kan vi genoptage øvelsen "betragt men forhold dig roligt"..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jun 2005
Hver har vel sin metode, man skal bare gøre hvad man selv finder rigtigt - og mest af alt hvad der virker
Træning/ignorering af løbere