trick-hjælp trick-hjælp
Jeg har lige sendt en højløbsk Gaia på sin årlige "ferie" hos de gamle, og sidder nu tilbage med en lettere hjernedød hanhund der vidst trænger til lidt fornuftigt at give sig til, så jeg tænkte at vi kunne bruge alene-tiden til at indlære et eller andet sjovt.
-men hvad?
Reiki er dygtig til at dutte ting med næsen og har osse en god og stabil potetarget -han kan lukke skabe og skuffer, tænde/slukke kontakter og vaske gulv indlært ved hjælp af dette.
Trick'et må godt være praktisk orienteret som de nævnte, men det er ikke et must.
Af ikke-praktiske ting kan han de gængse som vinke, spille død, bukke osv, men ingen videre komplicerede, min kreativitet har ikke været stor nok til at finde på nogen
Han vil under ingen omstændigheder have noget i munde, så trick der kræver hive i noget, bære ting osv er udelukket.
Skyd løs, gerne med noget der ikke lige hører under de gængse, så må vi se om ikke det kan indlæres mens Gaia er på ferie
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 97
Efter løven skal han lærer bold, fire størrelser hvor han skal komme med den størrelse han bliver bedt om
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 827
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 430
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
Han kan heller ikke lide helt tæt fysisk kontakt så op på ryggen tror jeg heller ikke er et hit, selvom jeg synes det lyder som et super cool trick.
Targets kan han i alle afskygninger, inkl løbe ud til dem på afstand.
Den der række tunge synes jeg lyder sjov -hvordan dælen har du lært hunden det, det er jo ikke noget man sådan lige kan fange den gøre af sig selv?
Han klikkertrænes og er ellers dygtig til at prøv sig frem, men DEN tror jeg altså lige vi skal have et tip til
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Det kunne jo være en overbygning af det din hund allerede kan med dutten med næsen :o)
aug 2011
aug 2011
jan 2007
Lærke -takker, den tror jeg altså vi skal igang med
aug 2011
Michelle- held og lykke med den
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.460
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Men man kan på lave en billedsøgning på Google efter anatomibilleder, så kommer der rigtig mange gode op :o) Knogler er klart det nemmeste at træne med, fordi de tit har de mest simple navne :o)
jan 2007
Jeg har i øvrigt forsøgt mig med Reække tunge-trick'et, men fundet ud af at det vidst ender med et andet trick istedet.
jeg viste godbid, reiki ville mæææææægtigt gerne have den og gjorde alverdens ting for at få den. Slikek sig om munden var ikke en af dem
Til sidst blev han så frustreret at han nærmest kravlede henimod mig mens han klynkede på livet løs. Og DET valgte jeg så at klikke for istedet.
det er noget han af og til gør i frustration eller når han bliver så glad at han ikke ved hvad han kal stille op med sig selv, og tanken er nu at det skal blive til "er du en dum hund" -og så skal han så klynke og så ynkelig ud
aug 2011
Trust- tak for det, de vil jeg klart prøve
jan 2007
trick-hjælp