537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

trick-hjælp trick-hjælp

Jeg har lige sendt en højløbsk Gaia på sin årlige "ferie" hos de gamle, og sidder nu tilbage med en lettere hjernedød hanhund der vidst trænger til lidt fornuftigt at give sig til, så jeg tænkte at vi kunne bruge alene-tiden til at indlære et eller andet sjovt.
-men hvad?

Reiki er dygtig til at dutte ting med næsen og har osse en god og stabil potetarget -han kan lukke skabe og skuffer, tænde/slukke kontakter og vaske gulv indlært ved hjælp af dette.

Trick'et må godt være praktisk orienteret som de nævnte, men det er ikke et must.
Af ikke-praktiske ting kan han de gængse som vinke, spille død, bukke osv, men ingen videre komplicerede, min kreativitet har ikke været stor nok til at finde på nogen smiley

Han vil under ingen omstændigheder have noget i munde, så trick der kræver hive i noget, bære ting osv er udelukket.

Skyd løs, gerne med noget der ikke lige hører under de gængse, så må vi se om ikke det kan indlæres mens Gaia er på ferie smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trick-hjælp
  • #1   20. mar 2013 Vi arbejde på en sjov en som hedder løven. Du spørger hunden " hva siger løven?" Hertil skal hunden knurre. Så plejer du og siger " bang" hunden skal ligge sig ned og spille død... Vores gamle Golden synes den var super sjov, selv om han nogle gange prøvede at snyde. ( hva siger løven, også smed han sig ned og spillede død)

Efter løven skal han lærer bold, fire størrelser hvor han skal komme med den størrelse han bliver bedt om

• #2   20. mar 2013 jeg har en der kan række tunge, spille død, give pote med alle fire ben, lægge hovedet helt ned når han ligger, gå rundt om en genstand, zig-zag mellem ens ben, rør en genstand-jeg plejer at lægge genstanden et sted på gulvet og sige "rør", så løber han hen og rør den med poterne og kommer tilbage, løbe rundt om en mens man sidder ned og så skal han springe over ens arme, springe op på ryggen af en,- evt lave sit/dæk/stå deroppe, lidt afhængig af størrelsen, dreje rundt om sig selv begge veje, højre/venstre..hmm det er det jeg lige kan huske pt smiley god fornøjelse

• #3   20. mar 2013 Har lært min hund at lægge forpoterne på min arm og så se igennem under armen. Har desværre ikke lige noget billede jeg kan finde. Hvad med hoppe gennem armene?

• #4   20. mar 2013 zig-zag kan han allerede. Give pote er no go, da han absolut ikke kan have at man rører hans poter (jep, min hund er sær;))
    Han kan heller ikke lide helt tæt fysisk kontakt så op på ryggen tror jeg heller ikke er et hit, selvom jeg synes det lyder som et super cool trick.

Targets kan han i alle afskygninger, inkl løbe ud til dem på afstand.

Den der række tunge synes jeg lyder sjov -hvordan dælen har du lært hunden det, det er jo ikke noget man sådan lige kan fange den gøre af sig selv?

Han klikkertrænes og er ellers dygtig til at prøv sig frem, men DEN tror jeg altså lige vi skal have et tip til smiley

• #5   20. mar 2013 Jeg er ved at lære Laika anatomi, i form af af jeg nævner en knogle eller muskel, og så dutter hun på mig, hvor den sidder. Vi er dog kun lige begyndt, så indtil videre kan hun kun patella, phalanges, carpaler og metacarpaler.
    Det kunne jo være en overbygning af det din hund allerede kan med dutten med næsen :o)

• #6   20. mar 2013 Række tunge lærte jeg ham ved at tage en godbid, holde den op foran ham, så han slikker sig om munden og så sige kommandoen og belønne på det rigtige tidspunkt smiley Det kan godt tage noget tid før hunden finder ud af at det er når tungen er ude den gør det rigtige, men bare hav tålmodighed smiley

• #7   20. mar 2013 TrustNoOne: uuh den lyder godt nok også sjov, den tror jeg Mason og jeg vil igang med! -jeg er selv løbet lidt tør for idéer nemlig

• #8   20. mar 2013 Trust -den er dælme osse sjov. Så skal jeg så bare lige selv lære liudt anatomi først smiley

Lærke -takker, den tror jeg altså vi skal igang med

• #9   20. mar 2013 jeg skal vist også igang med at lære lidt anatomi, måske man kan finde et billede af hvad de forskellige steder hedder og hvor de sidder smiley

Michelle- held og lykke med den smiley

• #10   21. mar 2013 Måske et praktisk 'trick' kunne være at hjælpe med at hænge vasketøj op ? Det er et hit hjemme hos os og man kan næsten ikke følge med når de to går igang med at tage en ting ud af maskinen ad gangen og række den til mig smiley

• #11   21. mar 2013 Altså, jeg har anatomi på skolen for tiden, så tænkte at det måske ville hjælpe mig til bedre at kunne huske det :b (Så er jeg bare lidt dum, kun at have taget ting jeg kan allerede :b)

Men man kan på lave en billedsøgning på Google efter anatomibilleder, så kommer der rigtig mange gode op :o) Knogler er klart det nemmeste at træne med, fordi de tit har de mest simple navne :o)

• #12   21. mar 2013 Mette Marie -ideen er super, og det er osse et trick jeg har lært min tæve. Men Reiki vil som nævnt absolut ikke under nogen omstændigheder have noget i munden (udover mad;)) så den slags kan han ikke lære smiley

Jeg har i øvrigt forsøgt mig med Reække tunge-trick'et, men fundet ud af at det vidst ender med et andet trick istedet.
    jeg viste godbid, reiki ville mæææææægtigt gerne have den og gjorde alverdens ting for at få den. Slikek sig om munden var ikke en af dem smiley
    Til sidst blev han så frustreret at han nærmest kravlede henimod mig mens han klynkede på livet løs. Og DET valgte jeg så at klikke for istedet.

det er noget han af og til gør i frustration eller når han bliver så glad at han ikke ved hvad han kal stille op med sig selv, og tanken er nu at det skal blive til "er du en dum hund" -og så skal han så klynke og så ynkelig ud smiley

• #13   21. mar 2013 Michelle- hahaha rigtig god idé, det handler jo også om at få succes med hunden, så synes det er en god og sjov idé smiley kan lige se det for mig!

Trust- tak for det, de vil jeg klart prøve smiley

• #15   21. mar 2013 Linda- heller ikke en tosset ide smiley

Kommentér på:
trick-hjælp

Annonce