At lære sin hund nytte tricks {{forumTopicSubject}}
Ja..
Nu er det sådan at min mors mand desværre var en af de uheldige nyrepatienter der pga. omniscan(kontrastvæske) fik NSF(Nefrogen Systemisk Fibrose), og derfor er lidt dårligt gående, har svært ved at tage strømper af på, da NSF'en har sat sig på hans ben og fødder.
Så selv det at rejse sig fra sofaen er problematisk pga. smerter og stivhed/hårhed i vævet på benene.
Så jeg tænker lidt.. Det kunne da være skønt hvis min mors nu 10½ årige dværg puddel kunne lære nytte tricks.
Bl.a. tage sokker af, hente sokker, hente sutsko o.lign.
Han er yderst lærevillig trods hans alder og kan en del tricks, men jeg kan ikke greje hvordan jeg skal lære ham disse tricks.
Det er kun mig der har lært ham div. tricks plus sit, dæk osv. både med håndtegn og med vokalisk kommando.
SÅ.. Er der nogen der har erfaring med disse nytte tricks, og hvordan greb i dem an?
Hunde er selvf. ikke ens, men hvis man nu kunne få forskellige metoder og så afprøve dem på ham
På forhånd tak
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 100
Må prøve når jeg om få uger har ham for mig selv
Men du havde så strømpen på foden først og indledte til leg, om man vil, eller hvordan? :}
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
sep 2012
Jeg har prøvet at indbyde til leg med sutskoen, men jeg kunne bare ikke helt "forklare" ham hvad han skulle med den sutsko.
Måske jeg skulle være ude med guffere oftere, så han måske forstår at alt der hedder røre, lege, bide osv i sutsko er gåååååt
dog kan han ikke åbne sokkeskuffen da den er øverst, og de skuffer i den reol er ret tunge og besværlige, i sær når man kun vejer 6 kg *GG*
jan 2012
Jeg ville umiddelbart rose ham for AL interesse han har i sutskoen - også om han så bare snuser til den.
Bruger du klikker? Den kan motivere en hel del mere, fordi det er nemmere at vise ham hvornår han gør noget rigtig.
Men han kan jo lære at komme med avisen, fjernbetjeningen, en trøje, strømper, sko, sutsko, et tæppe (og hvis man ligger ned, kan han lære at trække den hen over en), bære noget på tur (med mente at han er en ældre herre) osv. Det er virkelig kun fantasien der sætter grænser.
sep 2012
Så må i gang med klikkeren igen, har været lidt sløv med den :}
sep 2012
Bare han får den, hihi
jan 2012
sep 2012
Det ser skide sjovt ud
jan 2012
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 202
http://www.youtube.com/watch?v=P9Fyey4D5hg
Jeg har også planer om at lære min hund at tage strømper af - jeg tænker på at putte en godbid i sokken (og have den på løst), og så klikke og give godbid så snart han tager fat i sokken
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 967 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
Her er det Funky og Nova der hjælper mig og min elendige ryg har dog kun videoer og billeder af Nova.
Hjælper med at tømme og fylde vaskemaskinen:
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/8495-hjaelpehunden_nova
Tænder lys: http://www.hundegalleri.dk/video/tricks_og_lege/18135-hjaelpehunden_nova_del__1_
Derudover kender de ting de kan hente som f.eks : remote, telefon, sko, strømper, hundesnor, madskåle og sådan nogen ting. Derudover samler de ting op for mig hvis jeg taber dem osv.
Nova kan også det med sokker og sko og det er indlært ligesom natasja har indlært det.
sep 2012
Tanja, har godt set den film for noget tid siden, det er fantastisk
Sarah, hvor er det skønt at høre
Glæder mig til at øve med ham her om 2 ugers tid når jeg skal passe ham en weekend
At lære sin hund nytte tricks