Apport Apport
Vi er ved at lære apport, sid på plads, vent, vi kaster, vi siger apport, hun henter... Flot flot, men når hun kommer tilbage med pinden, løber hun i en cirkel udenom, og er ikke rigtig til at komme til, hun tror vi leger! Hvad ville i gøre?
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 433
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
Derudover, har jeg gjort det, at da han begyndte at skulle bide, indlærte jeg at når den blev præsenteret, og han bed om den, ventede jeg et kvart sekund, sagde "Slip", og gav ham en godbid, for når man gør det på den måde, indlærer jeg både apport og slip på en gang.
Som man kommer til at hunden kan holde apportbukken længere tid ad gangen, kan man begynde at sænke apporten mod jorden trin for trin, og når den ligger på jorden, og hunden samler den op HVER gang den bliver lagt ned, kan holde den, og reagere på slip, kan du begynde at finpudse med at hunden skal sidde inden den får Slip-signalet.
Derudover kan du langsomt øge afstanden. Jeg gjorde det, at jeg lagde den stille ud, mens jeg havde hunden siddende, for på den måde undgik jeg at jeg kastede den og at hunden spænede ud og begyndte at lege med apporten.
På den måde jeg har indlært det på, kan man også tage det i så små skridt, at man kan forebygge at hunden tygger i apportbukken og andre uønskede ting
aug 2012
aug 2012
aug 2012
Så træneren og hendes hund gøre det, og tænkte gravhunde polly sagtens kunne lære det, vi vil gerne være foran de andre - stræbere
aug 2012
aug 2012
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Det er lidt mere end lige prøve, det er intenst arbejde i et godt stykke tid
Apporten er en kompliceret øvelse, da den er smækfyldt med delmomenter, der alle skal indlæres grundigt.
aug 2012
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 113
Men jeg er begyndt at øve det bagfra som beskrevet, da han sagtens kan hente ting, i leg og komme hen med det hvis han har lyst. men det er for at vi skal lege tovtrækning. Når han nu sidder med apporten i munden og jeg ber ham om at slippe, vil han jo genre lave tovtrækning. jeg han slipper ved en tefældighed og jeg har sagt slip, klikker jeg selvfølgelig og giver ham en godbid. hvad vil i gøre når hunden begynder at trække? Apport skal jo stadig læres ud fra hundens lyst.
Apport