Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Apport
  • #1   25. feb 2013 starte den anden vej fra. Baglænskæd øvelsen. Start med at aflevere til hånd. Og gå så skridt for skridt baglæns, indtil du har en fuld øvelse

• #2   25. feb 2013 Ja har tænkt over om man skulle lærer hende at bytte pinden for godbid, bare stille og roligt indendøre først :), de må jeg lige prøve smiley

• #3   25. feb 2013 Jeg startede med at holde apportbukken, og forstærke for at han berørte den, og når han hver gang jeg præsenterede den, berørte den, gik jeg videre, og hævede kravet til forstærkning til, at han skulle gabe over den. Når det sad i skabet, skulle han bide let på den, mens jeg stadig holdt den. Når han kunne det fik han let vægt på, men jeg holdt den stadig. Og jeg sørger for at HVERT trin sidder i skabet inden jeg går videre.
    Derudover, har jeg gjort det, at da han begyndte at skulle bide, indlærte jeg at når den blev præsenteret, og han bed om den, ventede jeg et kvart sekund, sagde "Slip", og gav ham en godbid, for når man gør det på den måde, indlærer jeg både apport og slip på en gang.
    Som man kommer til at hunden kan holde apportbukken længere tid ad gangen, kan man begynde at sænke apporten mod jorden trin for trin, og når den ligger på jorden, og hunden samler den op HVER gang den bliver lagt ned, kan holde den, og reagere på slip, kan du begynde at finpudse med at hunden skal sidde inden den får Slip-signalet.
    Derudover kan du langsomt øge afstanden. Jeg gjorde det, at jeg lagde den stille ud, mens jeg havde hunden siddende, for på den måde undgik jeg at jeg kastede den og at hunden spænede ud og begyndte at lege med apporten.
    På den måde jeg har indlært det på, kan man også tage det i så små skridt, at man kan forebygge at hunden tygger i apportbukken og andre uønskede ting smiley

• #4   26. feb 2013 Det vil jeg lige træne med hende idag, tak smiley

• #5   26. feb 2013 Så lidt smiley

• #7   26. feb 2013 Ja det er som petra beskrev, så det vil jeg have prøvet smiley
    Så træneren og hendes hund gøre det, og tænkte gravhunde polly sagtens kunne lære det, vi vil gerne være foran de andre - stræbere smiley

• #8   26. feb 2013 Hvis der er noget, du undrer dig over, skal du være velkommen til at spørge. Held og lykke med træningen smiley

• #9   26. feb 2013 Tak skal du have petra, det er jeg glad for! Jeg vil lige prøve det i skriver, også vænner jeg lige tilbage smiley

• #10   26. feb 2013 Det der med de 400 gentagelser er ikke nogen overdrivelse. Der SKAL virkelig hundreder af gentagelser til.

Det er lidt mere end lige prøve, det er intenst arbejde i et godt stykke tid smiley

Apporten er en kompliceret øvelse, da den er smækfyldt med delmomenter, der alle skal indlæres grundigt.

• #11   15. maj 2013 Jeg tager lige en lidt ældre tråd op. Jeg er ved at lærer min hund Apport nok lidt sent jeg har taget det op, da vi skal til klubstævne om en måned :-D. Jeg vidste ikke hvad programmet indeholdte.
    Men jeg er begyndt at øve det bagfra som beskrevet, da han sagtens kan hente ting, i leg og komme hen med det hvis han har lyst. men det er for at vi skal lege tovtrækning. Når han nu sidder med apporten i munden og jeg ber ham om at slippe, vil han jo genre lave tovtrækning. jeg han slipper ved en tefældighed og jeg har sagt slip, klikker jeg selvfølgelig og giver ham en godbid. hvad vil i gøre når hunden begynder at trække? Apport skal jo stadig læres ud fra hundens lyst.

Kommentér på:
Apport

Annonce