809 visninger
|
Oprettet:
vild hund {{forumTopicSubject}}
hej alle..
mig og min kæreste er blevet givet en labrador hund på 2 år, men han er meget svær at få til at falde til ro, han er ikke kommet hjem endnu til os så vi ved det fra vores ven..
udover dette er han utrolig lydig og elsker at adlyde, men har en helt enorm energi.. selv efter en tur i hundeskov...
har i nogle gode foreslag til træning.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
det gør jeg med vores collie,for hun kan godt køre lidt op om morgen,så venter jeg med at tage hende ud, til hun har lagt sig helt stille og acceptere at hun skal være rolig.
jeg siger ikke noget,står bare helt rolig ved døren og venter,og har venlig og tålmodig energi.det virker så fint.hun er meget mere rolig, istedet for at hoppe rundt og vil ud...
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
Gå først i gang med det i skal sammen når hunden sitter, rejser den sig når du åbner døren, så luk den igen, gå først videre når den sittter ved døren åben, ros med det samme den gør noget rigtigt, giv kun godbidder ved rigtig udført øvelse, ikke for at sitte 8 gange, men for at blive i sitten når døren er åben.
Undgå at køre hunden op når i kommer hjem fra job, ignorer den indtil i har taget overtøjet af og sat kaffe over, så kan i kalde hunden hen og sige goddag til den.
Springer den op, så vend jer væk fra den, undgå at røre den med hænderne, brug gerne kommandoen NEJ eller NED, vær enige om hvad i siger.
Meld jer til træning, labs elsker at arbejde og de lærer meget hurtigt. Når det grundlæggende er ok bør i træne spor, det er noget der trætter mentalt og er meget sundt for hunden. Er den lydig nok nu kan i måske træne spor allerede.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
cykle en tur med den (husk hunden må kun trave)
foder den i haven ved at sprede maden ud på jorden
vild hund