{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetricks..?
  • #1   26. jan 2013 Zig-zag i mellem dine ben når du går.
    8-taller rundt om dine ben når du står.
    Rul den anden vej (hvis ham ikke allerede kan rulle begge veje)
    At bakke.

• #2   26. jan 2013 masser - prøv at se under Cleos profil hunkan rigtig mange ting - måske der var noget der du kunne bruge.
    fx hviske (i øret), nikke (når man siger ik - fx jeg er sød ik), ryste på hovedet når man siger vel (jeg er ikke dum vel fx), taget, bukke (lige som play dow), Bang (blive skudt), Ligge død, apport, gå rundt om en ting du peget på, gemme sig, fremadsendelse, næsearbejde osv. Det er MANGE muligheder smiley

• #3   26. jan 2013 Touch er en meget sjov ting at lære dem.
    Louie kan nu ringe på en piccolo klokke

• #4   26. jan 2013 CMP - Haha dem med at nikke og ryste på hovedet lyder sjovt. Hvordan har du lært hende det?

• #5   26. jan 2013 Nanna Greve K
    den er rigtig sjov smiley jeg træner næsten altid med fri shaping det har jeg brugt til næsten alle øvelserne. Cleo, BeeJay og Noah har lært det med 100%fri shaping. Hos Carla og Asta har jeg brugt en kombination af fri shaping og guidet shaping for at undgå de bliver usikre og giver op smiley

• #6   26. jan 2013 der er en skøn video af tre hunde herinde den hedder "twister" alle tre gør det synkeront og det går hurtigt det kan hun sagtens lære....

• #7   26. jan 2013 her kan all5 5 også twiste på sammt dig og samme vej - undtagen Noah han twister modsat - ser rigtig sjovt ud smiley

• #8   26. jan 2013 Fri shaping - hvad er det? smiley Hehe

• #9   26. jan 2013 savner du inspiration vil jeg da anbefale den her:
    http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=8778574811

• #10   26. jan 2013 Misha kan

Sit
    Dæk
    Helt ned på siden
    Stå
    Indkald
    Ud og tis (går ud og tisser, vel og mærket hvis hun skal)
    Pølle (sætter sig og laver pølser, vel og mærket hvis hun skal)
    Selv hoppe op i sin hundetaske også på komando
    Mysser
    Rør (jeg siger rør, så røre hun min hånd med snuden)
    High five
    Den anden (hun skifter pote)
    Go'dag (giv pote, m. begge poter)
    Bliv
    Danse på 2 ben
    Gribe en godbid
    Hopla (hopper op i sofaen)
    Rulle rundt
    gå i seng (går ind i sit bur)
    Farvel (bakker, eller går sin vej)
    Vinke
    Zik zak (mellem mine ben)
    Dreje rundt/danse
    Be (begge poter på kanten af sofaen)
    Det er min (jeg lægger en godbid på hendes pote og hun tager den først når jeg siger værsgo')
    Godbid på snuden (tager den først når jeg siger værsgo')
    Bliv, det er min (smider en godbid og hun tager den først når jeg siger værsgo')
    Gå pænt (det arbejder vi på)
    Hente vare/ting ind fra bilen og aflevere det til mor
    Hent bolden
    Hent bamsen
    Bukke

• #11   26. jan 2013 http://www.superhunden.dk/D-tricks.htm

http://www.rolighund.dk/Sjove%20tricks.htm

Her er også lidt inspiration smiley
    Vi elsker at lave tricks

• #12   26. jan 2013 Googel sjove tricks til hund. Så kommer der en masse.
    Finder selv inspiration på den måde

• #13   26. jan 2013 Gode links!

• #14   27. jan 2013 når jeg træner med fri shaping bruger jeg klikker. Den fri shaping betyder at du benter på hundens eget initiativ og forstærker den adfærd du gerne vil have. Men det er hunden der gør det - du lokker ikke med en godbid osv. Det er guidet shaping hvis du fx bruger en godbid til at guide hunden til at indtage en ænsket position. Håber det giver mening eller spørger du bare smiley

• #15   27. jan 2013 Hvordan ville du fri shape dæk CMP?

• #16   27. jan 2013 sådan set frishaper man alt ens. Det er samme princip i alt træning. Man venter med nogle godbidder til forstærkning. Når hunden så på et tidspunkt lægger sig eller næsten lægger sig klikker jeg og forstærker. Dette fortsætter jeg med til hunden fanger at det er den adfærd jeg forstærker. Når først hunden er med på det og derfor lægger sig ofte vil jegsætte dæk signalet på. Jeg vil naturligvis løbene øge kravende så hunden gradvist shapes til den ønskede dæk-øvelse.

• #17   27. jan 2013 Ok, tak smiley Jeg har lært hende dæk med guidet shaping, men kunne egentlig godt tænke mig det uden så der er mere fokus på mig end hånden.

Hun tilbyder ikke så meget adfærd fordi vi kun lige er begyndt træning, og jeg har pt guidet med godbid. Jeg er ret sikker på hun bare vil sætte sig og kigge på mig og miste tålmodigheden, før hun ville nærme sig noget der mindede om dæk og således få et klik.. Vi skal nok ud i at lege "100 ting med en papkasse" legen så der kommer skub i kreativiteten. Eller har du et andet tip?

• #18   27. jan 2013 ofte hjælper det at bryde øvelsen op i mange små elementer så man nærmer sig det færdige resultat i bidder. Det kan gøre det lettere for hunden. Men ja nogle gange skal hunden lige i gang med at "lære" at tilbyde afdærd - her har jeg gode erfaringer med fx at lege 100 ting med en papkatte, en stol, en flaske osv. Eller simpelthen klikke for "alt" hunden tilbyder i starten - det kan få nogle hunde lidt i gang smiley

• #19   27. jan 2013 Ja jeg ville klart klikke om hun så bare sænkede sine fine skuldre en centimeter smiley men det gør hun ikke for hun venter så pænt på at jeg "ber" hende om noget for det er hun vant til.

Jeg prøver papkasse legen og apport i bitte-bitte små bidder. Ja og måske også at klikke for alt hun tilbyder, det vil hun nok synes er fedt og give hende lyst til at finde på ting.

Tak for råd smiley

Kommentér på:
Hundetricks..?

Annonce