{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Blander øvelserne sammen {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag til jer alle.

Jeg har været lidt igang med at træne nøgengrisen lidt med tricks! Jeg har mest tidligere bare holdt mig til at få hende til at gå pænt, indkald, bliv osv. men eftersom hun tydeligvis synes det andet er så meget sjovere(og mindre koldt) besluttede jeg mig for at lave lidt mere tricks med hende indenfor, men jeg står med et lille problem jeg gerne ville have væk før jeg begynder at lære hende for meget.

Hun er nemlig superhurtig og super hurtig tænkende! Hun bliver overivrig og lytter egentlig ikke rigtig til hvilken kommando hun får, hun laver sit, dæk, gi´pote, snurrer rundt i et væk indtil hun rammer rigtigt. Jeg bruge både kommando og håndtegn.

Ja og så træner jeg med klikker, da jeg finder det lettest at belønne hende for det rigtige når hun er så hurtig som hun er.

Er der nogle der har nogen gode råd? Er i tvivl om, hvorvidt det er bedst at gå helt hen til det elementære og træne de enkelte øvelser mange gang i træk hvor jeg er sikker på der er kontakt med hende og hun ser håndtegnene, eller om jeg skal veksle mere og så være bedre til kun at udtale øvelserne en gang og så lade hende tænke sig frem til det selv hvilken øvelse håndtegnet er når hun ikke lyttede?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blander øvelserne sammen
  • #1   12. jan 2013 Min har gjort det samme, hans bedste øvelse er 'plads' så sagde jeg 'dæk' gik han på plads.

Laver han en forkert øvelse først, siger jeg 'ærgerligt' og vender mig om. Center lidt og laver kommandoen igen smiley

• #2   12. jan 2013 Tror måske jeg blev lidt forvirret.
    Er det nye øvelser hun gør det ved eller dem hun kender?
    Eller begge dele

• #3   12. jan 2013 Hun blander alle øvelserne sammen både nye og gamle.

Det skal dog lige tilføjes at hun er virkelig ivrig i starten og fuld af energi og det er der det er værst, når vi har trænet 5-10 min. falder hun lidt ned og så har hun bedre styr på det...

• #4   12. jan 2013 Når du bruger klikker, er det egentlig ganske simpelt (men kræver tålmodighed). Du venter simpelthen med at klikke, til hun gør det du ønsker. Så det er bare at vente på, at hun udfører "giv pote", hvis det er det, du vil have hende til. Først når hun gentager af sig selv og udfører det i træner i den pågældende session, sætter du kommando på. Og når hun reagerer på kommandoen, forsøger du med andre kommandoer. Der skal der naturligvis ikke klikkes, hvis hun udfører tingen.

• #5   12. jan 2013 Jeg klikker selvf. først når hun udfører den komando jeg beder hende om.

Det jeg har største "problem" med er egentlig at hun laver et twist(snurrer rundt om sig selv) imellem alle øvelser. Det er dog ikke indlært og har intet komando endnu. Hvis jeg fx siger "dæk" holder håndtegnet, kan hun finde på at sætte sig i stedet, hvis hun ikke får sit klik kigger hun på håndtegnet og ligger sig ned. Vi har dog trænet sit og dæk meget idag og jeg ser allerede en stor forbedring i at gøre det rigtige fra start nu. Jeg kan dog ikke få hende til at stoppe med at snurre rundt hvilket hun gør imellem alle øvelser. Hvis jeg siger "Sit" snurrer hun først rundt og sætter sig...

• #6   12. jan 2013 Helt enig med Trine.
    Jeg bruger heller ikke komando på nye øvelser før vi kan dem 9 af 10 gange

• #7   12. jan 2013 Jeg har trænet øvelserne ind uden komando først!!

• #8   12. jan 2013 Prøv at afbryde sessionen når hun snurrer.

• #9   12. jan 2013 Trine M Mener du at jeg skal slutte helt eller pause lidt og starte om?

• #10   12. jan 2013 Jeg ville også afbryde eller ignorere hende når hun gør noget "forkert"

Måske det kan hjælpe hvis du laver det til en øvelse ellers. Er dog ikke altid sikkert, det har det gjort ved Tazz med nogle ting

• #11   12. jan 2013 Hmm jeg tror faktisk måske det vil hjælpe at lave det til en rigtig øvelse, måske modsat vej end det hun gør normalt inden det andet.... Det er svært med det med at ignorere hende for det er netop sådan en standby ting hun gør hele tiden og ekstra meget hvis hun ikke lige ved hvad man vil have hende til...

• #12   12. jan 2013 Håber det vil virke for dig og god ide med den modsatte vej også

• #13   12. jan 2013 Jeg ville blot vende mig om og fortsætte, når hun stopper.
    Men dejligt hun er så glad for at lære. smiley

• #14   12. jan 2013 Ja det er da trods alt positivt at det er den vej rundt, det er lidt et "luksus" problem, det havde været sværere at træne, hvis der havde været manglende interesse hehe..
    tak for hjælpen, tror det har fået mig lidt på rette spor igen!
    men bare det lige at sidde og skrive det ned gør lidt at jeg fanger nogle vinkler og kan se det lidt udefra end når man står midt i det.

• #15   12. jan 2013 Pøj pøj med det, og gerne en opdatering. smiley

• #16   12. jan 2013 Skal nok prøve at huske det ! smiley

• #17   14. jan 2013 Hej igen smiley

En lille update på træneriet!

Jeg overvejede først at gøre som skrevet her og indlære snurreriet og få kommando på, men i sidste ende da jeg stod og trænede med hende valgte jeg at gå til værks på en anden måde.

Jeg har hele tiden gerne villet få hende til at holde sig til venstre side og få hende til at sætte sig osv der når jeg trænede tricks. Min kæreste har altid hende til at stå foran sig og derfor er hun blevet vandt til dette så jeg måtte lidt starte forfra på at få hende på plads. Det tog dog ikke lang tid for hende da hun er vandt til at at gå på min venstre side når vi har trænet at gå plads udenfor. Da jeg fik hende til at gå rigtigt så gjorde jeg bare det at jeg stillede mig så hun havde en væg eller en anden forhindring på den anden side, så der ikke var plads til at snurre rundt. I starten var hun lidt forvirret og ville og ville gerne springe ud foran mig og snurre rundt og så sætte sig, men jeg hjalp hende på plads igen og til sidst så fik vi altså slået to fluer med et smæk, så det tog slet ikke så lang tid som jeg havde frygtet, nu skal vi lige træne det et par dage til så jeg er sikker på det sidder fast smiley

Kommentér på:
Blander øvelserne sammen

Annonce