Blander øvelserne sammen {{forumTopicSubject}}
God eftermiddag til jer alle.
Jeg har været lidt igang med at træne nøgengrisen lidt med tricks! Jeg har mest tidligere bare holdt mig til at få hende til at gå pænt, indkald, bliv osv. men eftersom hun tydeligvis synes det andet er så meget sjovere(og mindre koldt) besluttede jeg mig for at lave lidt mere tricks med hende indenfor, men jeg står med et lille problem jeg gerne ville have væk før jeg begynder at lære hende for meget.
Hun er nemlig superhurtig og super hurtig tænkende! Hun bliver overivrig og lytter egentlig ikke rigtig til hvilken kommando hun får, hun laver sit, dæk, gi´pote, snurrer rundt i et væk indtil hun rammer rigtigt. Jeg bruge både kommando og håndtegn.
Ja og så træner jeg med klikker, da jeg finder det lettest at belønne hende for det rigtige når hun er så hurtig som hun er.
Er der nogle der har nogen gode råd? Er i tvivl om, hvorvidt det er bedst at gå helt hen til det elementære og træne de enkelte øvelser mange gang i træk hvor jeg er sikker på der er kontakt med hende og hun ser håndtegnene, eller om jeg skal veksle mere og så være bedre til kun at udtale øvelserne en gang og så lade hende tænke sig frem til det selv hvilken øvelse håndtegnet er når hun ikke lyttede?
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Laver han en forkert øvelse først, siger jeg 'ærgerligt' og vender mig om. Center lidt og laver kommandoen igen
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Er det nye øvelser hun gør det ved eller dem hun kender?
Eller begge dele
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Det skal dog lige tilføjes at hun er virkelig ivrig i starten og fuld af energi og det er der det er værst, når vi har trænet 5-10 min. falder hun lidt ned og så har hun bedre styr på det...
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
dec 2004
Det jeg har største "problem" med er egentlig at hun laver et twist(snurrer rundt om sig selv) imellem alle øvelser. Det er dog ikke indlært og har intet komando endnu. Hvis jeg fx siger "dæk" holder håndtegnet, kan hun finde på at sætte sig i stedet, hvis hun ikke får sit klik kigger hun på håndtegnet og ligger sig ned. Vi har dog trænet sit og dæk meget idag og jeg ser allerede en stor forbedring i at gøre det rigtige fra start nu. Jeg kan dog ikke få hende til at stoppe med at snurre rundt hvilket hun gør imellem alle øvelser. Hvis jeg siger "Sit" snurrer hun først rundt og sætter sig...
nov 2009
Jeg bruger heller ikke komando på nye øvelser før vi kan dem 9 af 10 gange
dec 2004
jul 2011
dec 2004
nov 2009
Måske det kan hjælpe hvis du laver det til en øvelse ellers. Er dog ikke altid sikkert, det har det gjort ved Tazz med nogle ting
dec 2004
nov 2009
jul 2011
Men dejligt hun er så glad for at lære.
dec 2004
tak for hjælpen, tror det har fået mig lidt på rette spor igen!
men bare det lige at sidde og skrive det ned gør lidt at jeg fanger nogle vinkler og kan se det lidt udefra end når man står midt i det.
jul 2011
dec 2004
dec 2004
En lille update på træneriet!
Jeg overvejede først at gøre som skrevet her og indlære snurreriet og få kommando på, men i sidste ende da jeg stod og trænede med hende valgte jeg at gå til værks på en anden måde.
Jeg har hele tiden gerne villet få hende til at holde sig til venstre side og få hende til at sætte sig osv der når jeg trænede tricks. Min kæreste har altid hende til at stå foran sig og derfor er hun blevet vandt til dette så jeg måtte lidt starte forfra på at få hende på plads. Det tog dog ikke lang tid for hende da hun er vandt til at at gå på min venstre side når vi har trænet at gå plads udenfor. Da jeg fik hende til at gå rigtigt så gjorde jeg bare det at jeg stillede mig så hun havde en væg eller en anden forhindring på den anden side, så der ikke var plads til at snurre rundt. I starten var hun lidt forvirret og ville og ville gerne springe ud foran mig og snurre rundt og så sætte sig, men jeg hjalp hende på plads igen og til sidst så fik vi altså slået to fluer med et smæk, så det tog slet ikke så lang tid som jeg havde frygtet, nu skal vi lige træne det et par dage til så jeg er sikker på det sidder fast
Blander øvelserne sammen