{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Har en chihuhua der bliver 12 uger i morgen (fredag), hvor jeg også har haft ham i en uge. Er ved at træne ham i at være alene hjemme. Vi har været i gang i 2 dage nu, og det går slet ikke. Hun piver og kradser også på døren. Er ca. væk 5 min. Har opholder sig i gangen, hvor han har sin kurv, vand og legetøj. Har også tændt radioen. Synes det er en smule frustrende at jeg endnu ikke kan mærke nogen fremgang..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alene hjemme
  • #1   20. dec 2012 5 minutter er alt for lang tid her i starten.
    Start med sekunder hvor døren er lukket og åben den igen lynhurtigt, inden han når at pive.
    Er han mentalt træt når du træner alene træning?

• #2   20. dec 2012 Det er bedst at træne alene hjemme når hunden er småtræt og ikke super oppe på dupperne. Som jeg har forstået det skal man tage tøj på, ikke kæle/lege lige inden man går ud af døren(ignorere), ikke gøre et stort nummer ud af det, gå ud af døren, stå der lidt sekunder og åbne og rose hvis han har været stille.
    Man skal langsomt udvide. Hunden skal have tillid til en, og stole på man kommer tilbage og den ikke bliver efterladt..
    Her startede vi alene-hjemme træningen op idag. Hun var småtræt og jeg gav hende ikke opmærksomhed, tog tøj på og gik ud. Hun undrede sig lidt over hvor jeg gik hen tror jeg - hun sad med hovedet på skrå. Jeg gik ned af trappen og ud af døren. Lagde min telefon til at optage for at høre om hun pev. Vores hoveddør er der glas i så kunne se ind - hun kom ikke engang hen til hundegitteret for at kigge hvor jeg blev af, og efter 2 sekunder snorkede hun højydt..

• #3   20. dec 2012 Jeg har aldrig rost mine når jeg kom igen. Bare ignoret dem et stykke tid. Gælder også den dag idag med de voksne .. Hilser ikke på dem som det første når jef kommer hjem ..

• #4   20. dec 2012 Måske var jeg uklar, med stille mener jeg ikke stille som i lyd, men rolig adfærd. Jeg roser hvis hun er rolig og fattet og ikke hopper op når jeg kommer ind af døren smiley Hun vil meget gerne hoppe op, så roser hvis hun lader være men hilser behersket og roligt smiley
    Tror det kommer an på så meget, tænker at en lille 8 ugers hvalp ikke aner hvad rigtig og forkert adfærd er, så hun skal belønnes når hun hilser som jeg ønsker det smiley

• #5   21. dec 2012 Okay, ja det kan da godt være jeg går for hurtigt frem, må prøve med en ny strategi i dag. Men er det nødvendigt at tage overtøj på og nøgler med, hvis jeg skal skal gå ud for at gå ind igen med det samme? Og må han så blive i hele lejligheden når jeg træner i de få sekunder af gangen, eller skal han ud i sin kurv i gangen som er planen. Han bliver ikke rost når jeg kommer tilbage.. Inden jeg træner plejer jeg at lege lidt med ham for at køre ham lidt træt. Når jeg så kan mærke at nu varer det ikke længe for han lægger sig, så er det jeg går..

• #6   21. dec 2012 At du leger med ham lige inden kører ham op i et højere plan, det jeg ikke gøre.
    Det med tøjet kommet an på om din hund kan se du tager det på, derfra hvor du forlader ham?

• #7   21. dec 2012 Jeg forlader ham jo ikke før han er rolig og ved at være træt

Kommentér på:
alene hjemme

Annonce