782 visninger
|
Oprettet:
alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Har en chihuhua der bliver 12 uger i morgen (fredag), hvor jeg også har haft ham i en uge. Er ved at træne ham i at være alene hjemme. Vi har været i gang i 2 dage nu, og det går slet ikke. Hun piver og kradser også på døren. Er ca. væk 5 min. Har opholder sig i gangen, hvor han har sin kurv, vand og legetøj. Har også tændt radioen. Synes det er en smule frustrende at jeg endnu ikke kan mærke nogen fremgang..
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Start med sekunder hvor døren er lukket og åben den igen lynhurtigt, inden han når at pive.
Er han mentalt træt når du træner alene træning?
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Man skal langsomt udvide. Hunden skal have tillid til en, og stole på man kommer tilbage og den ikke bliver efterladt..
Her startede vi alene-hjemme træningen op idag. Hun var småtræt og jeg gav hende ikke opmærksomhed, tog tøj på og gik ud. Hun undrede sig lidt over hvor jeg gik hen tror jeg - hun sad med hovedet på skrå. Jeg gik ned af trappen og ud af døren. Lagde min telefon til at optage for at høre om hun pev. Vores hoveddør er der glas i så kunne se ind - hun kom ikke engang hen til hundegitteret for at kigge hvor jeg blev af, og efter 2 sekunder snorkede hun højydt..
nov 2005
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Tror det kommer an på så meget, tænker at en lille 8 ugers hvalp ikke aner hvad rigtig og forkert adfærd er, så hun skal belønnes når hun hilser som jeg ønsker det
aug 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2005
Det med tøjet kommet an på om din hund kan se du tager det på, derfra hvor du forlader ham?
aug 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
alene hjemme