nyt trick, sasha modbeviser mig!! {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har jo den skønne omplaceringshund Sasha, og vi har haft hende 14 måneder nu, og hun har lært en del
hver ting har taget lidt tid og været lidt meget tålmodighedskrævende, men når hun først har fattet ting sidder de egentligt godt nok fast.
hun er bare en ret febrisk hund når det kommer til at lære nyt, vil så gerne behage, men er sammetidig ikke så fantasifuld mere (hun har nok ikke lært nyt eller blevet trænet fra hun var 1,5 - 6,5 år)
og efter jeg prøvede at lære hende plads med balje og klikker, og vi kun kunne komme et vist stykke og aldrig videre derfra,
så har jeg ligesom accepteret det og er selv blevet lidt doven. siden august har hun derfor kun lært et nyt trick (slalom mellem mine ben kan det nu uden komando kun store skridt)
indtil jeg for to dage siden havde klikkeren med på tur for at træne indkald, så havde jeg til sidst en del godbidder tilbage og forsøgte mig lige kort med rør (target på flad hånd)
de tre første gange gik hun direkte til hånden fik klikken og belønning, så blev hun til Sasha igen og skulle prøve en masse af, blev febrilsk, men endte faktisk med at dutte til hånden igen
10 min og så var den sikker
da vi kom op prøvede vi inde, og efter 5 min var den også sikker her
siden har vi leget lidt med det på tur, og nu sidder den helt i skabet...
Spørg om jeg har lidt dårlig samvittighed, hun er jo livet helt op igen, meget stolt og ivrig, nyt trikcs er altså bedre end de gamel kedelige...
fy mor!
så nu er planen at hun skal lære target på target stick og derefter på gule huskesedler...
og så har jeg også en plan om at lære hende at gå i den retning jeg peger, for nu vrimler det selvfølgelig med ideer
har i prøvet at gå i stå også? altså jer i jeres hovede
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Nr 2 har ikke engang lært at dække, fordi jeg ikke bruger dte i agilitysammenhænge *ups* Har bestemt at vinteren må bruges til hyggetrickstræning... for de elsker jo begge at lave fjollede ting sammen med mor.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
Har faktisk ligeså lige købt fasanvinger og fasanduft så vi kan komme gang med at træne lidt mere realistisk apport
nyt trick, sasha modbeviser mig!!