1.557 visninger
|
Oprettet:
Rally {{forumTopicSubject}}
Jeg synes det kunne være lidt sjovt at høre hvad i andre går og bøvler med.
Hvilke øvelser driller jer mest? Eller hvilke øvelser "frygter" i aller mest at skulle tage hul på?
Eller hvilke øvelser har i haft sværest ved - som i har fået på plads? -Og hvad gjorde i?
Jeg kan godt ligge ud;
Den øvelse jeg frygter, som vi allerede bøvler lidt med er bakke øvelserne. Især hvor hunden skal bakke tilbage ved siden af mig.
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.820
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
Derudover kan 8-tallets duft godt drille, hvis den står tæt på en af de andre øvelser! Til træning er hun genial til 8-tal, og går en super fokuseret plads :S
Keglen har vi kun fået lov at prøve lige op til en tunnel, ikke nogen succes, så det håber vi ikke på at møde igen I træningen er hun god til keglen...
Bakke foran får vi slet ikke trænet nok, hun har kunnet - men er ik så god til at holde det ved lige
OG så er der den skide æresplads! Jeg haaaaaader at træne den, så det er jo ris til egen røv Og så er det lidt svært for viska at tro at man efter at have givet sig fuldt ud på rallybanen pludselig skal sidde helt stille. Vi har fået den to gange, hvor det var plads/dæk ved siden - men jeg tror sgu aldrig vi får den, når det er sit/dæk foran. For foran mor betyder jo at man skal begynde en eller anden øvelse!
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
Keglen har vi lige lært - super fed fornemmelse i øvrigt.
Vi forsøgte at lære den ind i onsdags, med et target - hvilket resulterede i at hun (da vi tog keglen frem) forsøgte at dutte/stikkehovedet ned i/vælte keglen. Efter nogle forgævedes forsøg, begyndte hun at gø i frustration og vi måtte opgive af hensyn til alle de andre på holdet.
I søndags var der så kun mig og en intruktør, til noget selvtræningshold hvor jeg spurgte hende om øvelsen og havde indset at et target duer ikke til alpha.
Da vi gik derfra kunne jeg sende hende afsted fra 5-6m og den var lige i skabet! Så skal vi bare have øvet med de andre kegler også, så det ikke kun er en slags kegle hun kan med.
Se DET var en fed følelse
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
Jeg , vi, kæmper generelt med opmærksomhed/koncentration når vi går plads, både i rally og i lydighed - så har valgt helt at holde pause med det andet end når vi går bane..
Det ender altid ud i div. hop fra hundens side, så det ligner mere en "IPO" hund jeg har med (for på billeder ser hun ud til at gå efter armen) hvis ikke hun hopper så hyrder hun mine ben..
Derudover driller æresplads helt vildt, er meget træt af ekspert, og frygter at det måske får mig til at synes lidt mindre om at komme ud til konkurrencer.. Puha der er noget at træne på!
Nå ja, og så spring, hun elsker det, men når altid at rende mig i møde, så det træner vi også.. Roo påå
Yndlingsøvelser er twist/danse, bakke (begge slags), sideskift og tulipan/springvand.
jun 2004
Ja, ærespladsen er træls - jeg gider faktisk ikke rigtig expertklasserne for tiden
jun 2004
feb 2007
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 380
Ellers er vi ved at være der, hvor vi har nogenlunde styr på alle øvelserne, men mangler mere stabilitet, så de sidder i skabet hver gang.
Med Maggie bøvler jeg meget med 90 og 180 vendingerne til venstre. Dem har hun bare ikke helt fattet meningen med endnu.
Heldigvis skal hun først op i øvet-klasse til sommer/efterår
feb 2007
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 380
Men vi skal igang med noget baljeøvelse her i løbet af vinteren
jun 2004
Så det skal Liva helt sikkert nok få lært!
apr 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 121
Den sidder efterhånden i skabet og jeg er rigtigt godt tilfreds. Men hold nu op, hvor tog det laaang tid, at indlære.
På et tidspunkt. var "vi" kommet rigtig langt i indlæringen og så skete der det frygtelige, at jeg trådte på min hund og vupti.... så var den øvelse ødelagt og jeg måtte starte helt forfra.
+ skiltet: sit, et skridt til siden, sit.
Hvor nogle dommere VIL have, at hunden SKAL gå sidelæns.
Der er lidt træning til lange vinteraftner hjemme i stuen
Nu er vi rykket op i champion kl (DKK). Der bøvler jeg med bakke på højre side
Rally