{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Stueren?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg har fået mig en lille yorkshire som er 3 mdr nu, og vi har haft ham lidt over 1 mdr. Vi er ved at lære ham at blive stueren, men det tager jo sin tid - man skal hvert fald vær tålmodig smiley

Hvor længe tog det Jer om, at få jeres hund om at blive stueren, Jeres race, og størrelse? Det kan vel også have noget at gøre med hvor små og store de er. Og vel også om det er en vinterhvalp man har fået, det tager vel længere tid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stueren??
  • #1   29. nov 2012 Min var stureren omkring 5 mdr alderen smiley

• #2   29. nov 2012 okay, det har jeg også hørt er meget normalt, omkring de 5-6 mdrs alderen. Hvilke race er din, og hvor stor/lille er den? smiley

• #3   29. nov 2012 Lilly var 9 mdr gammel før hun var renlig og Silas var 2 år gammel før det endelig skete for ham. De er små hunde.

• #4   29. nov 2012 Min er en blanding mellem staffordshire bull terrier og old english bulldogge og cane corso og han er ca 57 cm og vejer 20kg som 5 1/2 måneders så han er lige blevet renlig smiley

• #5   29. nov 2012 10 uger for min første tæve (Tervueren), Lia (Groenendael) var 17 uger... men hun havde kun haft 1 uheld om ugen i de to uger før det.

Det skal så også siges at jeg ved min første tæve havde skoleferie og var hjemme ved hende hele tiden og ved Lia arbejdede jeg kun hjemmefra og var igen hjemme ved hende hele tiden på nær når vi trænede alene hjemme.

• #6   29. nov 2012 Zippo er en jack russel terrier, han var renig da han var 8 uger, der bankede han selv på døren og ville ud. Musashi er en muskelhunde blanding, han var renlig da han var 5 måneder smiley

• #8   29. nov 2012 aksel skt bernhard/landseer blev renlig da han var ca 3 mdr.. hans sidste uheld var egentlig lidt skægt smiley han stak hovedet ud af kattelemmen og ventede lidt og tissede så *GG* han var jo næsten ude..
    han siger ikke noget, går bare til dørren og stiller sig..

nu er han 20 uger og kan fint holde sig til vi skal ud alligevel smiley ..

• #9   29. nov 2012 Asmund var vel 12 uger, da han var renlig. Han er 19 uger i dag.
    Jeg tror måske det hænger sammen med at jeg går hjemme, og har mulighed for at lukke ham ud "konstant". Han har siden vi fik ham som 8 ugers gået til døren når han skulle ud, men der har selvfølgelig været upsere.

Han er en schæferblanding smiley

• #10   29. nov 2012 Hov, jeg mente naturligvis at min første tæve var 10 uger gammel, ikke at det tog 10 uger.

• #11   29. nov 2012 Sommerhund, beagle, 5 mdr deromkring smiley

• #13   29. nov 2012 Aiko (islandsk fårehund på 19 kg) blev først 100 % renlig omkring 7 mdr.

Han er ikke super god til selv at sige til endnu - så det er mere en vanesag, at jeg VED hvornår han skal ud smiley

• #14   29. nov 2012 Tusind tak for Jeres henvendelser, det ser ud som om det er meget normalt det tager omkring de 5-6 mdr. uanset race og størrelse smiley

Ulla: det er mest når vi er hjemme med ham, han laver uheld, når han er alene og om natten laver han intet.

• #15   29. nov 2012 Min var renlig rigtig hurtigt men ved ikke hvor gammel han var nok omkring 4 mdr. tror jeg. Det er en chihuahua og jeg fik ham efterår sidste år.
    Jeg stod bare op hver nat og pludselig gav jeg ham chancen for at sove igennem, da jeg alligevel vågnede når han sagde den mindste lyd - og så sov han hele natten, det var det smiley

• #16   29. nov 2012 jeg har japansk spids en lille mellemhund

jowina fik vi op til en 3 ugers ferie, da den var ovre var hun også renlig, dvs hun har været 12 uger
    Galia havde vi ikke andet nogle dage fri, det betød at hun var meget længere om at blive renlig og fandt et attraktive ende af stuen, der ikke blev så meget brugt til at gøre både stort og småt. I forhold til Jowina varede det derfor længe inden hun var renlig, men vil tro at vi efter sommerferien havde fået skik på det, så hun har vel været 4-5 måneder.
    Bianca og Fanny har næsten været renlige fra dag 1. sådan føles det, men alligevel har jeg i Fannys profil skrevet renlig som 15 ugers hvalp, så mon ikke der har været et par uheld alligevel smiley

Bianca havde vi 3 ugers ferie til og i fannys tilfælde gik jeg hjemme.

• #17   29. nov 2012 Mine har altid været stueren på max 14 dage.
    Det er fordelen ved at have hundelem smiley

• #18   29. nov 2012 Min gravhundeblanding var omkring de 9 måneder før hun blev stueren, hun er født om sommeren. Vi har fået hvalp igen og han er 4 måneder og ikke stueren endnu men tror snart det kommer

• #19   29. nov 2012 Jeg har haft en, der først var renlig som 9 mdr"s.
    Og Holger min sidste G.D var renlig fra vi fik ham, da han var 8 uger
    Så vi har nok haft fra den ene yderlighed til den anden.

• #20   29. nov 2012 Calle er CC ligesom Silas det tog vel et års tid

De helt små racer er ofte længere om at blive renlige. Det hjælper ikke at blive "træt i ansigtet" hehe. Tålmodighed tålmodighed tålmodighed

• #21   29. nov 2012 jeg vil nu sige, at hvis hunden kan holde sig når den er alene hjemme og om natten, så er det ikke kun på grund af en lille blære

• #22   29. nov 2012 Næh jeg har nærmere det indtryk at små hunde ofte af en eller anden grund ikke er gode til at sige til når de skal ud.

• #23   29. nov 2012 For Silas handler det ikke om lille blære men om at der er koldt uden for. Specielt i vinterhalvhåret var han svær at få til at gøre sig ren. Nu ved han at hvis han tisser eller laver stort, så er hans belønning at komme hjem i varmen.

For Lilly handlede det om stædighed. Jeg skulle da ikke bestemme hvad hun skulle - det giver over efter første løbetid.

• #24   29. nov 2012 Cleo var renlig men ind imellem smuttede det om natten. Hun sagde aldrig til.

Calle er ikke god til at sige til eller også sover jeg fra hans beskeder, For ham skete uheldene også kun når det var koldt udenfor. Og han derfor måske ikke fik gjort sig helt færdig.

• #26   29. nov 2012 Sofus (chihuahua) kan jeg kun huske var lang tid om det, jeg fik ham midt i en kæmpe depression, og da jeg ikke engang kunne passe mig selv kom det først da jeg blev frisk nok til at tage hånd om problemet.!

Min kærestes hund (grand danois blanding) blev det hurtigt til dels, men hun glædes tissede pga. Usikkerhed. Hun trivedes desværre ikke hos os! Han har ikke fået ny hund, men hjælper med mine!

Min sheltie var er 8 mdr. Hun har være lidt spøjs. For hun var hurtigt "renlig" men er der et gulvtæppe hvor vi er skal vi være meget OBS. Det er meget mærkeligt, men et stykke tid siden at det har givet problemer.!

• #27   3. dec 2012 Tusind tak for alle jeres henvendelser, det virker som om det er meget normalt det tager omkring de 5-6 mdr. uanset race og størrelse, jeg må have en masse tålmodighed endnu smiley

• #30   4. dec 2012 Stueren som i at den aldrig gør det indenfor eller ?

Vi fik vores Tirsdag i sidste uge, han har tisset 1 gang på gulvet( morgen efter vi hentede ham), og nu går han endda selv hen til døren når han skal ud smiley

• #32   4. dec 2012 Nu er vi så førstegangs ejere, så det er altsammen nyt - og vi havde taget den tid det skulle tage hvis det var nødvendigt - men at det ligefrem går så godt, havde vi godt nok ikke regnet med. Vi havde selvfølgelig læst en masse hundebøger osv, så vi var klar over det måske ville tage længere tid, men det ser det ihvertfald ikke ud til at skulle gøre smiley

• #33   4. dec 2012 da jeg fik min yorkie var hun vist 12 uger - og stueren.

• #35   10. dec 2012 2 små blandinger her - den første var renlig da hun var 11 uger, den anden da hun var knap 6 måneder. Træningen foregik på nøjagtigt samme måde for begge, men de er meget forskellige af sind. Den første går meget op i at alting skal være rent (totalt sippet) hvor den anden er en lille gris med alting...

tænker, at det har noget med det at gøre smiley

Kommentér på:
Stueren??

Annonce