1.041 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Velkomst Velkomst

Hej HG smiley

Jeg har for 11 dage siden fået min første hund, og vi vil meget gerne lære ham ikke at hoppe op og specielt når vi kommer hjem hvor han er ellevild + at han nogle gange gør liidt for meget, vi har ikke noget imod at han gør én enkelt gang hvis han høre nogle komme ind af døren eller banke på, og han er også ligeglad med at der kommer biler op ad indkørslen, men så lige nogle gange bliver han ved med at gø, eller gør at nogle lidt underlige ting.

Mit spørgsmål er om i har nogle gode råd til at lære hunden ikke at hoppe så meget op og være overgearet bare fordi der er kommet mennesker, og hvordan han lader vær med at blive ved med at gø? smiley
Vi vender i forvejen ryggen til når han hopper op og snakker ikke med ham før han har benene på jorden, og vi siger "nej" til ham både når han hopper op og bliver ved med at gø smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Velkomst
  • #1   22. nov 2012 Jeg vil ignorere ham helt når han hopper, og hvis i har prøvet det vil jeg blive ved til des at han er meget rolig, dvs, gå in i lejligheden, begynd med det du plejer når du kommer hem, og sig kun hej til hunden når han er rolig, og måske er gået væk fra dig. Og når I siger hej, husk at ikke stresse ham, så det er nog med et roligt hej og nusse roligt med ham, ellers så får i ham op i energiniveau hurtigt.

Når det kommer til at gø, så getter jeg på at det er vaktgø? Så vil jeg måske træne at når det banker på dørren, så betyder det "gå til kurven" f ex eller "hent dit legetøj". Først skal hunden lære at gå til kurven hvis det nu er det i vil at han skal gøre, eller hente sit legetøj. Når i trænet det, så få en person til at banke på dørren og sig "kurven". Ros når hunden er på vej til kurven hvis du ser at han ikke helt vil gøre det, eller ros når han går ind i kurven, hvis du ser at det ikke vil være någle problemer. På dette måde bliver dørren kopplet til træning, og fokus går væk fra mennskerne der måske kommer ind. Når i kommet længre i træningen, så be en ven at banke på dørren, sig "kurven", ros, åbne dørren, og når din hund bliver i kurven, ros igen (husk godbider!). Tag kun små skridt ad gangen, så hvis du ser at det begynder at blive svært for ham at blive, få vennen ud af dørren igen och luk, gå tilbage, sig "fri" og ros meget. Næste gang kan vennen måske komme helt ind osv. Hunden skal ikke op fra kurven før han får komandoet. På dette måde hålder han måske også op med at springe op på mennsker da du ikke skal sige fri før du ser at han er meget rolig smiley
    Håber det er til hjælp!

• #2   22. nov 2012 Og ros selfulgeligt kun når han ikke gøer i kurven smiley

• #3   22. nov 2012 Er det ikke bare noget der ligger til racen?
    Synes at havde oplevet de er hvor en kat også kan komme op, derfor Aldrig en race for mig ;o)
    Tænker du skulle prøve at tage fat i http://www.hundegalleri.dk/forum/traening/530568-velkomst da hun har samme race og derved nok bedre kan hjælpe. Held og lykke med det :o)

• #4   22. nov 2012 Har også tænkt på det med at ignorere helt når han hopper op smiley
    Sagen er den at jeg stadig bor hjemme ved mine forældre og når jeg kommer hjem fra skole gør han som regel kun den 1-2 gange som ikke gør noget, men når jeg så er hjemme og han f.eks ligger på min seng mens jeg ordner noget og en af mine forældre kommer hjem så kan han godt finde på at gø flere gange selvom han har set dem og er løbet ud til dem og det vil vi ikke have smiley
    Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvis jeg så øver det med kurven, og min mor f.eks så senere kommer hjem og han kommer løbende osv, ødelægger det så ikke træningen, når han ikke har lært det helt endnu? hvad gør man i den situation? smiley

• #5   22. nov 2012 I den situationen vil jeg sige til dine forældre at de skal ignorere ham, og så skal du, når de kommer hjem og han løber til dem, gå med ham og sige "kurven" så at han stadig går ind i kurven. Og så skal han igen blive der til des at han er rolig igen, og så må han få "fri" og gå og sige hej smiley
    Hvar det det du undrede over? smiley
    Jeg har også en til metode jeg vil prøve hvis denne med kurven og legetøj ikke fungerer smiley Så skriv bare hvis du har brug for det!
    Husk også at det kan tage tid, men også at hvis du ser at kurven ikke er nog, godt kan skifte over til legetøjet, da de forskellige ting motiverer forskelligt (det kommer jo ann på hvis hunden er glad for mad eller legetøj smiley )

• #6   22. nov 2012 Mange tak! smiley Han lærte hurtigt at sætte sig i kurven når jeg sagde kurv, og skal sætte sig i den inden han får mad og når vi forlader huset, så den vil jeg helt klart prøve smiley Mange tak for hjælpen igen! smiley

Kommentér på:
Velkomst

Annonce