{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Trappeproblem pludselig opstået? {{forumTopicSubject}}

Min papillen har altid kunne gå op og ned at trapper herhjemme, der er tale om 6 trin ud til haven og 4 trin ned til vores soveværelse..
Der har ingen problemer med at komme ud og ind fra haven, og hellere ikke med at gå ned og op til soveværelset,..
Men for godt to uger siden begyndte hun ikke at ville gå op fra soveværelset, hun står med forpoterne oppe på det første trin og så piber hun bare... Der har ingen problemer været med at gå ind og ud fra haven..

Jeg har lokker med godbidder og andet godt men ligemeget hjælper det..
Er der nogen der har nogle godt tips til hvordan jeg igen kan få hende til at gå op af trapperne..
Det skal lige siges at nå hun endelig går op "flyver" hun nærmest op som om der er noget efter hende, og hun anstranger sig virkelig for at komme op af sølle 4 trin..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trappeproblem pludselig opstået?
  • #1   8. nov 2012 er der sket noget på trappen?
    evt et barn der har heven i hende eller skubbet hende
    kan hun selv være falden eller andet?

• #2   8. nov 2012 Nej, ingenting.. Og det er jo ikke ned af trappen men op af trappen der er problemer.

• #3   8. nov 2012 Min første tanke var:

Kan din hund have fundet ud af, at hvis den nu bliver stående der og piber, så kommer du med guf og godbidder? Hvad sker der hvis du ikke gør noget, men lader hende stå?

• #4   8. nov 2012 Hvis din hund også kan gå op og ned ad trappen til soveværelset mens den er alene hjemme/uden opsyn, kan det være at den er snublet og faldet, eller der er sket noget ubehageligt på trappen. Hvis du har en sele til din hund kan du prøve at støtte den, ved at holde let i selve selen over ryggen på hunden, mens i sammen går op ad trappen. Men du må endelig ikke hive i hunden, bare støt den så den ved at du er der og hjælp den på vej. Og så snak beroligende til den smiley Det hjalp med min gamle hund der havde problemer med trapper (:

• #5   8. nov 2012 Jeg tænker at der kan være sket noget, der gør hun er blevet bange for at gå op af dem igen.

Er de mere glatte end dem undefor eksempel, det kan også have noget at sige.

Min har selv lært at gå ned og op ad trapper. Hun startede med at lære at gå ned, og var i starten meget nervøs for at gå op ad dem. Og jeg er ikke i tvivl om at det har været fordi trapperne har været glatte, det tog længere tid opad, end nedad..

• #6   16. nov 2012 Er du helt sikker på den ikke har en rygsmerte/bensmerte? Det med at flyver afsted somom noget er "efter den" lyder suspekt, synes jeg. Typisk løber dyr fra smerter. Det er et forsøg på at undvige. Jeg ville få den dyrlæge tjekket... Også selvom den god kan, for dyr kan jo godt gøre noget selvom det gør ondt, de vil bare helst ikke...

• #7   16. nov 2012 Eva : Det giver faktisk meget god mening, for hun fare altid op af trapper, men nedaf kan hun sagtens tage det stille og roligt..
    Jeg får hende lige skrevet op til en tid ved dyrlægen ! smiley

Kommentér på:
Trappeproblem pludselig opstået?

Annonce