728 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Agility .. Agility ..

Hej alle jer søde hundefolk.

Jeg går til agility med min shetland sheepdog.
Og det går fantastisk, men det eneste jeg ikke kan finde en fidus til at lære ham, er selv at søge ind i slalom. Han har styr på den, men kun når jeg render ved siden af. Hvis jeg prøver at sende ham fremad, gør han helt vildt af mig, og forstår ikke hvorfor jeg ikke kommer. smiley

Nogle der har nogle gode råd.

Hilsen Mette.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility ..
  • #1   6. nov 2012 har din træner ikke nogle gode råd? Han kender din hund.

• #2   6. nov 2012 Jo hun har, og dette træner vi jo selvfølgelig også.

Men derfor skadede det jo ikke at høre om nogle havde nogle idéer.

• #3   6. nov 2012 jo flere metoder du prøver af, på een gang, jo sværere bliver det. synes du skal bruge dem du træner nu, og så give det tid. husk det tager min. 3 år, at få en god agility hund.

• #4   6. nov 2012 Jamen det er rigtigt. Jeg har skam heller ikke travlt med den lille, det skal stadig være sjovt for ham - det er det vigtigste for mig. Jeg knokler videre med de metoder jeg har fået. Tak.

• #6   6. nov 2012 Hvor længe har du trænet?

• #8   6. nov 2012 Ta et lille skridt ad gangen. jeg getter på at du måske startar for lang fra slalom? Hvis du står lige ved sidan af ham, tæt på slalom, kan han så ta hele slalom selv? Hvis du måske hjælper ham med et skridt? For hvis han ikke kan vil jeg starte der. Stil 2 pinde op, og start helt forfra. Belønne når han går gennem de to på det riktige måde uden dig. Belønne framad, så vil det bli naturligt for ham at bli ved i slalomen. For at han sen skal søge ingangen selv, vil jeg starte allerede på dette stadium med at træne det. Dvs når du ser at han hved hvordan han skal in gennem de to pindene, begynd at skifte position. Ta et skridt lægre til højre, stil dig på venstre side, stil dig et skridt længre bag fra slalom osv. Ta det kuuun et skridt ad gangen! Og ta ikke et skridt mere før du ser at han virkeligen har styr på det han laver. Og, bli ved med at belønne framad. Hvis han nu er riktigt god til at tage slalom selv og det kun er indgangen der fejler, så vil jeg starte med 4 pinde og springe over den delen hvor du træner selvstendig slalom. Dvs du begynder bare at sende ham in i slalom når du står lige ved siden af, et skidt længre fra, et skridt til højre osv. Belønne altid framad. Sen begynder du at variere antal pinde.
    Jeg vil dog være helt sikker på at han kan lave et helt selvstændigt langt slalom før jeg går altfor meget op i antal pinde på selvstændig indgang smiley Det vil gøre det meget nemmere for jer begge to.
    Dette har fungeret med min hund, og det var heller ikke særligt svært at få dem til at gøre det godt, det kræves bare repetition og så skal man huske at holde det supersjovt. (og ikke træne for lang tid) Jeg træner med godbid når jeg træner indgang og presition, men med boldt når jeg vil ha speed på.
    Håber dette er til hjælp smiley Spørg bare hvis det er någet som ikke var klart i det jeg skrevet smiley

• #10   7. nov 2012 Lidt svært at hjælpe, hvis du ikke svare på folks spørgsmål smiley

• #11   8. nov 2012 Undskyld undskyld Har været uden net.
    Vi har trænet 3 mdr. Startede lidt før han var 1 år, men kun med teknik, og bomme nede på jorden.

Og ja han tager indgangen rigtigt, både når jeg står på venstre og højre side af ham, og så tager han hele slalomet også - men kun hvis jeg er ved siden af ham eller foran ham. Har lige trænet det hvor jeg kun har haft to pinde, og så sender ham fremad, og der tager han indgangen rigtigt, men når han kommer halvvejs i slalomen, vender ham om, og gør utålmodigt, fordi jeg ikke er ved ham.

Det skal slet ikke lyde som om at jeg forventer han kan det hele, for gør jeg ikke. Vi lærer noget nyt hver gang, og bare det at han nu har lært at abstrahere fra løbske tæver er en kæmpe succes. Men derfor ville jeg gerne høre hvad i har gjort.

Hilsen Mette og Watson
    Nu spørger jeg måske dumt, men target, hvad er det?

• #12   8. nov 2012 Det lyder som min Morgan, han kunne også "Kun" slalom når jeg gik ved siden af. Nu har vi trænet 7 mdr, og han kan selv tage hele slalom, hvor jeg bliver stående ved indgangen, og jeg hjælper ham ved at sige "go go go go" hele vejen og det hjælper ham.

Slalom er en svær forhindring der tager tid at kunne tage selvstændigt.

• #13   8. nov 2012 Har faktisk lige været ude og træne med fire pinde, og der tog han dem selv.
    Så tror bare vi starter i det små.

Vi har brugt det meste af tiden og opstarten på agility, til at træne ham til at blive ved mig, når der var løbske tæver. Så det er først for alvor den sidste mdr vi har trænet sådan rigtigt når vi har været afsted, så jeg bliver bare ved. :):)

Tak for svar.

• #14   8. nov 2012 Ja jeg syntes du skal fortsætte, og se om du kan gøre ham mere selvstændig.
    Ellers er de fleste agility baner jo bygget op i klasse 1 og 2 så slalom kan tages ved siden af smiley

• #15   8. nov 2012 Ja okay. Det vidste jeg ikke. smiley

• #16   8. nov 2012 Jeg syntes først det er i klasse 3 banerne begynder at blive rigtig svære, og man der skal have en god selvstændig hund, man skal kunne "fjernstyre"..

• #18   8. nov 2012 Linda det fungerede ikke for min, han løb bare ud af den med det samme, og ned til legetøjet.

• #20   8. nov 2012 Har også prøvet det med legetøjet. Men han render også bare ned og tager det smiley

• #22   8. nov 2012 Der kan man se hvor forskellige hunde er smiley

• #24   8. nov 2012 Den anden side af indgangen. Det er jeg ikke helt med på? Vil han så ikke bare tage den anden indgang direkte til måtten? Undskyld jeg spørger dumt.

Kommentér på:
Agility ..

Annonce