{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

"Næsten" renlig {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har nu haft min søde japanske spids Simba i en måned, og der er lige et problem jeg gerne vil ud med: Han er nu blevet rigtig god til at gå hen til døren og pive når han skal besørge, men han siger ingenting når han skal tisse. Der kommer ingen advarsler - han sætter sig bare ned for at tisse. Jeg har lidt svært ved at forstår hvorfor han kun fortæller os det når han skal lave "hømhøm"... Vi roser ham altid når han tisser og besørger udenfor, og sørger for at tage ham ud lige når han er vågnet, har spist og har leget (og her er der ingen problemer i at tisse). Nogle forslag til hvad man kan gøre ved det? Og hvad evt. problemet er?

Og lige et nysgerrigt spørgsmål til sidst - hvornår var jeres hunde blevet renlige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Næsten" renlig
  • #1   18. sep 2012 Det ''problem'' har vi også lidt. Den ene dag markere Chili ved vores hoveddør. Dagen efter begynder han at tisse inde for, men han gør det også uden for.
    Det er ikke helt til at finde ud af ?


  • #3   18. sep 2012 altså nogen gange går Abiie til døren og piver når hun skal ud og har været rigtig dygtig til det. men lige pludseligt så gør hun ikke og laver indenfor smiley tror måske der er nogle sitiuationer hvor hun glemmer at hun skal ud og så sker det indenfor, men heldigvis er det sjældent og hun er 99% renlig.

  • #4   18. sep 2012 Ingen af mine hunde har sagt til når de skulle tisse.
    De lære dog at holde sig lige som alle andre hunde. Du bliver bare nød til at lufte tit nok til der ikke sker uheld mens den er hvalp.


  • #5   18. sep 2012 Begge mine var renlige ved 3-4mdrs alderen og der mener jeg helt renlige uden uheld smiley Nogle er hurtigere og andre langsommere, men bare du gør dig arbejde må det jo tage den tid det tager. Jeg ville komme ham i forkøbet og gå ud og tisse med ham efter han har spist, leget, sovet og lidt ind imellem så kan det ikke gå helt galt smiley

    Pøj pøj med det:-)


  • #7   18. sep 2012 Det er ret almindeligt, at de er hurtigere renlige mht. at besørge end til at tisse. Det har jeg set i alle mine hvalpekuld.

    Jeg har en hvalp i øjeblikket på 13 uger, og hun har ikke haft tisse-uheld inde de sidste 3 uger, hvor imod hun har været renlig med hensyn til at besørge siden hun var 4½ uge. Eneste uheld mht. at besørge siden da, skyldtes diarre og var 100% min fejl, fordi jeg ikke fik lukket hende ud da hun peb i hvalpegården.

    Er min hvalp så ekstremt tidlig renlig, nej, men hun har en ejer, der sørger for at hun kommer ud i tide. Dvs hellere lidt for tidligt end lidt for sent. Jeg ved faktisk ikke, om hun ville markere, hvis døren var lukket, og jeg ikke var opmærksom på at få hende ud, det venter jeg med at teste til hun er ældre. Men jeg ved, at hun ikke bare tisser inde, og at hun er flink til at gøre det hurtigt, når jeg tager hende ud.

    Nogle hunde er nemmere at renlighedstræne end andre, men det er ejeren og kun ejerens ansvar. at hvalpen kommer ud i tide.


  • #9   18. sep 2012 Man kunne heller ikke se på selina at hun skulle til at tisse. hun satte sig også bare..

    løbe løbe løbe løbe og pludselig tisse.

    Men så tog jeg hende ud oftere. mindst hver halve time.. Hun blev 100% renlig da hun var 4 måneder.


  • #11   18. sep 2012 Min Siku har haft 2 eller 3 uheld siden vi fik ham, og det var egentligt min egen skyld for jeg var for langsom til at få sko på smiley

    Men nu da han er snart 12 uger er han begyndt at advare tidligere så har ikke haft nogen uheld i snart 2 uger.

    Tror det kommer med tiden hvis du bare bliver ved med at rose og give godbidder når han klarer sit "business" ude.


  • #12   18. sep 2012 Vi fik Laika som 12 ugers, og der var hun stort set renlig. Der var lige et par enkelte tisse-uheld den første uge, og første gang hun skulle være alene hjemme, mens vi var i skole/på arbejde, men ellers har der ikke været noget, så det har været rigtig nemt med hende. smiley

  • #13   19. sep 2012 Isabelle, det kan jeg godt forstå, du er stolt af. Det er bare flot. Og ingen tvivl om, at man kan gøre meget som opdrætter for at starte gode vaner hos hvalpene. Og det er guld værd for hvalpekøberne.

  • #14   19. sep 2012 Vi har samme problem med Mynte på 14 uger.
    Hun pøller slet ikke indenfor, men tisse dét kan hun smiley Hun gør det kun når vi ikke er hjemme (ca. 3-4 timer hver dag) og min egen teori er simpelthen at hun ikke kan holde sig så længe endnu. Vi er ude med hende konstant når vi er hjemme, og hun tisser og pøller på kommando .. men jeg glæder mig til den dag der ikke er små pytter mere når man kommer hjem! Jeg har måtte tage tålmodigheds jakken på nu, synes selv vi gør alt hvad man kan ..


  • #15   19. sep 2012 Tak for svarene. Jeg må bare være tålmodig, og så bare blive ved med at rose ham når han gør det ude smiley

  • #16   19. okt 2012 nu ved jeg ikke om du har problemet endnu.

    en god ide er at få fjernet lugten af tis med det samme, altså tørre op og så lige med en klud tørre efter med Rodalon.
    nogle hvalpe får en vane med at tisse et bestemt sted og det kan man undgå ved at fjerne lugten.

    ellers ud når han har leget, sovet og spist og ofte indimellem.



Kommentér på:
"Næsten" renlig

Annonce