1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

HJÆLP min hund bider børnene HJÆLP min hund bider børnene

Det er skrækkeligt. Jeg ved godt hvalpe bider og det er en del af deres udvikling. Jeg ved godt Rom ikke blev bygget på en dag, men jeg er så frustreret jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Min datter er 2 år
Min hund er godt 10 uger

Min hund har så nogenlunde fattet at hun ikke må bide voksne, men børn har hun ingen respekt for. Både når de løber jagter hun dem og nedlægger dem, men også hvis de bare sidder og leger lige så stille. Hunden bider sig fast i deres tøj, hænder, arme og ben. Min datter, Melanie har bide mærker op af armene og benene (dog ikke hul - endnu). Jeg er SÅ ked af det, jeg aner ikke mit levende råd.

Ved mig lod jeg hende bide, jeg sagde NEJ! indtil hun slap og roste hende. Det er ikke helt pillet af hende, men vi er nået langt. Det kan jeg ikke med børnene, de bliver jo bange så snart de mærker tænderne selv når hun ikke har hårdt fat.

Vi siger NEJ! når hun lægger an til at bide. Hun ignorer os fuldstændig, hvis det er et af børnene hun er ved at bide. Vi har prøvet at tage hende i nakkeskindet (som hendes mor ville have gjort), mens vi siger NEJ! og fjerner hende. Hun kan ikke modstå jagten. Jeg har en ide om at hunden ser børnene som ligeværdige legekammerater. Jeg er ikke i tvivl om at hunden lige så god som dagen er lang, og hun kun bider fordi det er leg for hende. Når vi redder Melanie fra hunden, tror jeg hunden ser det som en leg mellem hunden og os voksne. Når vi tager fat i hunden og siger NEJ! tror jeg hunden høre ”jaaaah kom nu skal vi begge rigtig lege med hende”.

Om aften træner jeg kort med hende ved at løbe rundt om huset, men flagrende bukser som hun har svært ved at modstå. Det har hun næste lært nu, og er rigtig dygtig til at følge med mig rundt uden at bide mig i bukserne.

Grand Danois har et blødt sind, de tåler ikke hårde skæl ud og slet ikke fysisk slag. Zitara er en blød hund, og jeg er bange for at være for meget efter hende. Jeg er bange for at det går så vidt at børnene bliver bange for hunde. Min datter har ridser på kroppen, jeg er bange for at det ender med at ridse hendes sind.

Hvad skal jeg dog gøre, for at det stopper hurtigst muligt uden det går udover hundens sind?

Jeg kan ikke tage nogen chancer, hvor jeg risikere at et barn bliver bidt. Selv om vi voksne ved det er leg, er det meget ubehageligt for barnet.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP min hund bider børnene
  • #1   23. jul 2006 PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIV så højt du kan når hunden bider - så lærer den at det altså gør ondt.. ved din datter er lille, men det ville faktisk være godt hvis hun også peb lidt..

men mon ikk det var en ide ikk at lade dem alene?? det er jo hunden der kommer til atbetale prisen hvis det går rigtig galt..

• #2   23. jul 2006 Må give Michael HELT ret. -Hold hund og barn adskilt....! Og det skal være fra NU af.

Et lille barn kan IKKE finde ud af at sige fra overfor en lille hvalp. -Det er udelukkende Jer voksne, der skal lege med hvalpen, og lære den hvad den må og specielt IKKE må.

Med mindre barnet sidder under opsyn med en voksen lige ved siden af med fuld opmærksomhed på barn/hund -Hund specielt, så synes jeg ikke, de skal være i nærheden af hinanden.

I som voksne må gå ind og tage total styring over hvalpen, og bruge MASSER af tid på opdragelsen. -Dete r SÅ vigtigt...-Og ja, endnu vigtigere med så kille et barn i huset.

Pøj pøj.

N.

• #3   23. jul 2006 Nina: Er du klar over, HVOR lille et barn på 2 år er???

Hvad havde du forestillet dig skulle ske, hvis barn og hund var alene?

• #4   23. jul 2006 KLART jeg lader ALDRIG hunden være alene med børnene. Jeg opfordre på INGEN måder at de skal lege sammen. Børnene har forbud mod at lege med hundens legetøj, omvendt forsøger vi også at forbyde hunden at lege med børnenes legetøj.

Når hunden har sine rolige stunder, sidder vi lige så stille og arger hunden sammen. Vi roser som vi aldrig har rost før. Vi går små ture rundt på ejendommen, hvor andre ting er mere spændende end børnene. Så der opstår huggelige stunder.

Der skal jo altså være kontakt mellem hunden og børnene, vi skal bare finde ud af at gøre det på en positiv måde.

Alle jer der har haft hvalpe. Hvornår ophøre denne fase?

• #5   23. jul 2006 Christina : Har sendt dig billeder fra vores playdate.. Når vi ses igen kan du få dem alle i super kvalitet, men måtte lave dem mindre for at de kunne være i mailen.. Håber nogle af de gode råd hjælper jer *s*

• #6   23. jul 2006 * N & L *>> "Nina>> Hvad havde du forestillet dig skulle ske, hvis barn og hund var alene? "

Måske derfor hun skriver at de måske ikke skal være alene sammen???

• #7   23. jul 2006 aiii roooolig nu da.. jeg er da godt klar over hvor lille et barn på 2 år er - siger jo også at de ikk skal lades alene..

Michael - jeg mente at hundenblev aflivet hvis den bed rigtigt, selvfølgelig gør det ondt på barnet så kan godt se hvad du mener..

hopper ud herfra igen.. ikk min mning jeg skulle skydes helt ned jo..

• #8   23. jul 2006 Hejsa

Tak for jeres indslag. Jeg er ked af det skabte dårlig stemning. Det var ikke min mening.

Jeg har lige talt med en DCH hundetræner. Selv om vi ikke er tilknyttet klubben, så er de villig til at hjælpe med gode råd og evt. et besøg. Fantastisk!!

Hun sagde vi skal lave nogle øvelser som trætter hunden mentalt:

- Nej øvelse
    - Sit, dæk og stå med håndkommando
    - Smide godbider ud på græsplænen så hun skal søge

En midlertidig løsning mellem børnene og hunden er når hunden bliver kåd skal vi enten smide en håndfuld godbider ud på græset, så hun går igang med en ny leg. Eller sidste udvej skille dem af.

Vi skulle gøre meget ud af nej øvelsen, så hun hurtig lære hvad nej betyder.

Træneren mente at vi kunne være igennem dette problem i løbet af 14 dage. Hun vil gerne vi ringer om 2-3 dage og fortæller hvordan det går, og så kan vi evt. få nogle nye øvelser hvis de første her går godt.

Andre gode råd modtages stadig meget gerne *ss*, eller historie om egen erfaring.

• #9   31. aug 2006 En god idé er at lege med hunden, når den bider hårdt siger du "av" i et højt toneleje, så det lyder som et hyl, og med det samme skal rejser dig og ignorer den. Efter et par minutter genoptager du legen, så snart den bider hårdt ignorer du den igen. På denne måde kan du træne hunden sådan som dens søskende ville have leget med den. Dette skal gøres HVER gang i leger. Kravet til den skal øges, til den til sidst kun markere eller slet ikke tager ved, hvis dette ønskes.

Kommentér på:
HJÆLP min hund bider børnene

Annonce