Hundeseler {{forumTopicSubject}}
Hej alle på HG
Jeg har denne store smukke hanhund som hurtigt bliver meget ivrig når vi er ude og gå.
Først fik han et halsbånd hvilket ikke holdte ham tilbage, derved anskaffede jeg mig den sele der rundt om hans ryg, mave og bryst, men dette stoppede ikke min utrættelige hund og mine hænder begyndte at gøre ondt.
Så nu har jeg købt den sele til omkring mund og øre, hvorved han stadig kan have mund fuldt åben.
Problemet er bare, han vil utrolig gerne have den af. Er det bare noget han skal vende sig til? Eller er der nogen specifik måde man kan træne ham til at vende sig til den?
Han er fuldt socialiceret og leger godt med andre hunde, han elsker eller mennesker og hunde. Man er vel en lab
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
Har du ikke gået til noget træning med ham? Ellers kunne det da være en ide
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 16
Han har gået pænt før, men der er nogle bestemte hunde her han bare vil hen til fordi han ser dem dagligt
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
jul 2012
Vi har måtte meget træning igennem da han næsten bed din hånd af når han skulle have godbidder som lille, hvilket mine trænere var utrolig sure over. Men vi er kommet langt, og han går pænt. Dog hvis han bliver ivrig hjælper de andre seler ikke
Han har tit været med nede i byen, til træning og bliver luftet dagligt 30 min x 3
jul 2007
Hvis i har gået til hvalpe træning kan han jo godt det basale. Men det lyder som om der skal arbejdes videre på det..
nov 2005
MEN træning gør meget, og kan da ikke se hvorfor dine trænere skulle blive sur over din hvalp var ivrig for at få en godbid, det er også noget der kan arbejde på. Var min Aussie også, men det har jeg fået trænet væk, ganske let og hurtigt..
Det samme med trækken, og hvis vi møder en hund eller nogen mennesker som jeg kan se min Aussie syntes er spændende, beder jeg ham sætte sig, og holder kontakteten så godt som overhovedet muligt, snakker i et blødt toneleje og belønner med guffer, og skamroser når personen eller hunden er gået forbi, og så får han ikke succes med at hoppe rundt i snoren, eller trække armen af mig.
Men det "trick" bruger jeg ikke mere, da jeg "bare" giver ham en plads kommando og går forbi, .. Han ved han får en guffer ved korrekt belønning, og jeg har altid godbider med.
jul 2012
nov 2005
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
Træn inde først, lok med en godbid så hunden stikker snuden ind i ´´grime hullet´´ for at få den, gentag x gange, udvid øvelsen så grimen nu sættes på og lukkes inden den får godbid træn x gange, udvid øvelsen igen til at hunden skal have grimen på et par sekunder uden den prøver at få den af før du giver godbid, osv.
der skal ikke være snor i grimen ved inde træning.
Når hunden kan have grimen på sætter du snor på og i går udenfor, hvis hunden stopper op og forsøger at gnide grimen af mens i går forsætter du bare frem af i rask tempo hver gang
jul 2007
jul 2012
Så jeg tror bare at han skal vende sig til den. Og han forstår i den grad et nej
jul 2012
nov 2005
Så burde en nej kommando også være nok i de situationer han er ved at gøre noget han ikke må?
nov 2008
Man kan ikke bruge grime og så tro ens hund med tiden lærer at gå pænt i halsbånd af det, men den kan lære at gå pænt i grimen.
jul 2012
Men udenfor området, udover indkald, stop eller sit reagere han ikke
jul 2012
Han har stadig grimen på indenfor nu og gør intet ved den
nov 2008
Maj.britt, nu er hverken hund eller hest jo født med grime på så ved ikke rigtigt det der med en grime kun tilhører en hest, men at den er mere almindelig brugt på heste end hunde og i årtier kan vi blive enige om, men gør det det mere legalt/accepteret at vi så at sige er opvokset med at sådan er det.
Til heste der trækker findes skam også special grimer der gør nogenlunde det samme som hunde grimen.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Hundeseler