1.422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Hund med AD/HD - come on... Hund med AD/HD - come on...

Sidder netop og ser "Det er mig eller hunden", hvor Victoria er ude ved en familie med en teenage/ hvalpekåd labrador som hopper, danser og napper i familien. Herpå konstaterer hun at hunden har AD/HD og skal omplaceres da hun mener familien ikke kan magte en hund med det behov.

Jeg synes simpelthen det er en falliterklæring at en hundetræner kommer med det statement efter bare 10 min. hos familien. Ikke på noget tidspunkt korrigerer de hundens opførsel, men i stedet skal de bruge en plade til at blokere for hundens nappen/bideri. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at positiv forstærkning går ud på at man som ejer/leder af flokken skal finde sig i at en hvalp napper, bider og hopper op af flokmedlemmer, der er højere i hierrarki. Det ville en hundeflok og hermed især hundemor slet ikke acceptere...

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg selv er tilhænger af Cesar Milans metoder, hvor man lærer hunden at der er grænser. Synes dog at Victoria strækker den rigeligt når hun sygeliggør en overglad labrador og tillader den slags adfærd.

Bare lige min mening når nu der florerer så meget kritik af Cesar Milan.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med AD/HD - come on...
  • #1   17. jul 2012 Hvis det er den udsendelse jeg tænker på, synes jeg egentlig der kommer en helt fornuftig hund ud af det til sidst.

• #3   17. jul 2012 Nu observere hun ikke kun hunden i 10 min. måske ser det sådan ud i udsendelse men de siger altid i starten af første dag observere hun hunden / hundene smiley

• #4   17. jul 2012 Jeg har ellers stor respekt for Victoria og synes hun er super dygtig, men mister da lidt respekten hvis hun efter kun 1 dags observation konstaterer, at hunden har AD/HD (kan hunde overhovedet ha det?!?!?!)...

• #5   17. jul 2012 der var i hvert fald mange andre måder jeg havde fået den hund indfanget på .....

• #8   17. jul 2012 Helt enig med finkaninus...
    Programmet er jo som sagt klippet så der er med sikkerhed brugt meget længere tid på observation af hunden....

Om hunde har ADHD eller ej skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg synes det er helt ok at Victoria siger sin mening og siger at det måske ikke er rette hjem for hunden.. hellere det end at de bliver ved med at have problemer med hunden fordi de ikke vil indse sandheden... Heldigvis viser det sig at de får rigtig godt styr på den og den bliver jo helt fornuftig til sidst...

Og vil så også lige melde mig ind i klubben af dem der ikke er tilhænger af CM, synes overhovedet heller ikke han læser hundenes signaler, men sådan er vi jo alle forskellige smiley

• #9   17. jul 2012 Er helt med på de redigerer i et langt væk, men stadigvæk at stille diagnosen AD/HD for en hund i den alder. Det er sgu en joke. Så havde min mastiff sgu også AD/HD og er på mirakuløs vis kureret som han er blevet ældre og har lært sin plads i hjemmet. Det er det samme med børn. Lige så snart de ikke hører efter mor og far så har de AD/HD. Det er simpelthen blevet et buzzword ligesom folk der har travlt på job lige pludselig har stress.

• #10   17. jul 2012 Det, der har undret mig meget ved pågældende udsendelse (hvis det er den med den gule lab og dem der også har en dreng) er, at hun vælger at diagnosticere hunden til at lide af ADHD, når hunden lever i et hjem som er så ufatteligt stressende. Drengen der føjter rundt til den store guldmedalje og ingen struktur. Jeg tror de fleste hunde ville køre unaturligt højt i et sådant miljø.

• #13   17. jul 2012 Nu spolede jeg frem til 4.40 i klippet. Hvad er det lige i mener der er kritisabelt i det program? Han indfanger en hund som er tydeligt nervøs og utryg ved hans nærvær som fremmed. Hermed viser han hunden med sin faste og rolig fremfærd at han ikke vil den noget ondt, får den fanget og forener den med sin ejer hvor de herfra kan arbejde på et samarbejde de to imellem.

• #14   17. jul 2012 Det gælder for Milan, det gælder for Stillwell - det er underholdningsprogrammer, der er tilrettelagt på en måde, der kan give afkast til produktionsselskabet og til "stjernen".

Det kan næppe bruges som inspirationskilde til hundeopdragelse og træning.

• #16   17. jul 2012 Finkaninus: Jeg har heller ikke set om hunden var aggressiv før, men er helt enig i at hunden er bange nu og prøver at fortælle ham at han skal gå væk. Jeg er sikker på at hans bestemte kropssprog som hunden med det samme kan se er superior og dermed gør hunden nervøs, da den muligvis aldrig har oplevet en person med det kropssprog. Den er nok vant til at den kan skræmme folk væk med sin nervøse gøen. Hunden ved jo desværre ikke selv hvad der bedst for den og derfor er det nødvendigt for en skræmt hund at den lige skal spores ind på den rette adfærd inden den kan slappe af.

Min hund er også super angst for cykler. Når de kommer tæt på så tænker han lad mig komme væk. Dermed bliver han stresset og prøver at stikke af. Dette er bare ikke en hensigtsmæssig løsning når man er i stærk trafik. Derpå må jeg fortælle ham at han skal blive ved mig, hvilket i nogle tilfælde kan se voldsomt ud hvis han kaster sig rundt i linen. Her kan jeg ikke gøre andet end at stå fast og vente på han sætter sig og slapper af. Her vil ingen positiv forstærkning eller godbider hjælpe, da en angst hund lukker af i hoved og kun tænker flugt.

Det skal dog siges at jeg har arbejdet efter denne metode i over et år og har nu en hund der meget meget sjældent går i panik og dermed virker den for mig.

• #18   17. jul 2012 Er helt enig i at stød halsbånd er en falliterklæring. Jeg ser det ikke som dyreplageri når man udelukkende bruger vibratorfunktionen, men som tv seer er det svært at vurdere ubehaget ved det. Det er ikke et middel jeg ville bruge, men tror det er vigtigt at der i USA er fokus på det da mange bruger det uden kyndig vejledning. Har aldrig set det brugt herhjemme.

I forhold til hunden der kæmper i snoren. Kan ikke huske episoden og hvorfor hunde reagerer som den gør. For mig er der dog en regel at når en hund kæmper i snoren på den måde inde i deres stue, hvor intet bør gøre den angst så udstråler det tydeligt uopdragenhed. Så må hunden kæmpe til den giver sig, at slippe snoren er simpelthen en falliterklæring som ejer/træner. Havde han derimod bundet den fast til en stolpe, og ladt den kæmpe der var jeg enig i at det var trist. Her er han dog fleksibel i sit greb, men vedholder de stramme line indtil hunden giver sig. Er dog helt med på det er stærke billeder og håber bestemt ikke jeg selv kommer så langt ud med en hund at den skal trænes så hårdt.

Generelt kan vi nok alle blive enige og at hvalpetræning og forebyggelse er den rigtige vej at gå. Uanset træningsmetode.. smiley

• #21   17. jul 2012 Hehe... Så vi kunne ikke engang blive enig om hvalpetræning og forbyggelse som det bedste middel mod hårde metoder? smiley

• #24   17. jul 2012 Hvad er historien med den hvide hund han fanger i haven ?

Var den løbet væk eller hvad skete der med den ?

• #25   17. jul 2012 Jeg var en af dem, der spolede hen til 4.40 så jeg ved ikke hvad der skete først smiley

• #27   17. jul 2012 Nu har jeg set klippet, og jeg ser ikke noget forkert i det han gør, men der er da sikker andre måder man også kan få fat i hunde på.
    F& Z hvilke mange måder ville du anvende som er lige så effektive ?
    Jeg holder med Mia og selvfølgelig har alle trænere noget vi kan bruge og noget vi ikke kan bruge, så er det jo godt der er noget for enhver smag smiley
    I denne artikel står at hunde kan få ADHD med symptomerne der er listet stemmer ikke helt med dem i udseendelsen, http://www.e-pages.dk/dchff/58/26

• #30   17. jul 2012 Ved ikke om jeg tror på den med, at hunde også kan få AD/HD. Hvad bliver det næste, at hunde også kan få Ahlzeimers(staves)? Eller Parkinsons? Nix, jeg køber den ikke.

• #31   17. jul 2012 Tak for forklaring.

• #32   17. jul 2012 Alfisten hvorfor ser du hans programmer hvis alt han gør er dårligt i din verden, han kan jo ikke engang iflg dig gi en godbid rigtigt smiley
    True angels, jeg ser hans programmer og er hverken uvidende eller naiv og jeg ville aldrig tillade mig at kalde andre det heller ikke hvis de ikke så hans programmer. at man har en anden mening og mener at man er blevet klogere og derfor ikke bryder sig om hans metoder er en sag men at kategoriserer andre som naive og uvidende er vel lidt at tage i smiley
    Jeg ser CM programmer gennem neutrale briller for så kan jeg sorterer det jeg selv kan bruge fra og jeg detsamme gør jeg ved andre trænere lige fra DCH Anders, Viktoria og hvad de nu hedder allesamme, som CM også siger i den sidste link så er hans metode ikke den eneste rigtige.
    Forøvrigt har jeg set træning i en schæferklub og det var meget værre, jeg er temmelig hårdhudet men her gik jeg, derfor tror jeg da ikke at alt der trænes med Schæfere er på samme måde.

• #33   17. jul 2012 Har set klippet , og kan umildbart ikkw se hvad man
    Ellers skulle have gjort ?

• #35   17. jul 2012 isabelle, det er vi helt enige om og nu vil de have det løst nu, istedet for at have taget fat i problemet for længe siden, dette er ofte historierne i CM programmer, mange burde ikke have den hund de har valgt og vil ikke bruge den tid det kræver.

• #36   17. jul 2012 Altså helt uden at være pro eller con .. men en hund, der hele sit liv og opvækst har været vant til 0 styring, vil da højst sandsynligt få sig et mindre kulturchok, når den bliver stillet over for en person, som ikke bøjer af eller bliver usikker eller bange for den. Det synes jeg nu ikke er så underligt.

Jeg var engang for en del år siden på besøg hos en tidligere veninde, der havde en schæferhund. Totalt forkælet møgkræ, den "måtte" alt - den gjorde det ihvertfald. Jeg er i og for sig ligeglad med hvordan folk opdrager eller ikke opdrager deres hunde, så at kræet styrtede forvirret rundt så jeg ikke som mit problem.
    Det blev det dog lige pludselig, da den hoppede med begge forpoter op på sofabordet, hvor min til os begge to (ikke hunden smiley ) medbragte kage stod, og skulle til at stjæle den.
    NEEJ !!!!!! lød der helt prompte fra min side. Hunden stivnede, gloede på mig, røg ned fra bordet med poterne, pissede en stor sø på gulvet og drønede i ekpresfart ind under sengen, hvor den lå og stirrede ud på mig.

Veninden fik lokket den ud igen - det var vist ret vigtigt for hende - og den hund gjorde alt hvad der stod i dens magt for ikke at konfrontere mig - lagde sig pænt og apatisk ned og kiggede pænt væk når jeg kiggede over på den .. har aldrig oplevet en hund, der i den grad fladede ud over så lidt.

Der jeg vil hen er, at fordi hundene dæmper CM 24/7 er ikke nødvendigvis grundet hårdhændet behandling. Det kan også bare være en chokeffekt overfor en person, der har lidt mere røv i bukserne end Fido er vant til.

Dette som sagt uden at være hverken pro eller con - jeg ser ikke gerne nogle udsendelser om hundeopdragelse, for synes at folk generelt er nogle fjolser i deres omgang med dyr, så vil helst ikke spilde min tid på den slags ...

• #38   17. jul 2012 Alfist -

Som sagt, jeg ser ikke hans eller andres programmer .. så jeg vil ikke udtale mig for meget om det smiley

Jeg ved bare, at mine hunde da bestemt dæmper mig engang imellem - jeg vil ikke have en hund, der når jeg "råber af den" hvis den har gang i noget jeg ikke vil have den gør, står og stirrer mig dybt i øjnene med halen rejst.
    Den må gerne lige markere at budskabet er gået ind. Bare lige - og ikke mere end det altså.
    Kan ikke med hunde, der kryber rundt og fedter - for lidt og for meget.

• #39   17. jul 2012 Finkaninus -

Det var bare sådan en generel betragtning fra mig af smiley

• #40   17. jul 2012 Naturligvis ikke hele tiden. Så ville jeg omplacere mine hunde og slå mig på en anden form for sport, der ikke inkluderede levende væsner smiley

Jeg bliver hver evig eneste dag overfaldet, bidt i, hoppet op af, gøet af osv osv osv når jeg kommer hjem og lukker mine hunde ud af hundegårdene.
    Jeg har især en lille mørkebrun mallemand, der ligger i arm i sofaen hver eneste aften når jeg ligger i sofaen og ser fjernsyn.
    Jeg har en anden, der ligger op af mig i sengen indtil han får det for varmt.
    Jeg har 4 brune øjne i to sort-gule hundefjæs, der lyser af glæde når jeg kigger ind i dem ..

- skulle jeg bytte alt det ud for at have 100000% kontrol .. ??? NO F.... WAY smiley

• #41   17. jul 2012 Alfisten, jeg bliver nødt til at spørge dig, og du må ikke tage det ilde op, men hvilken baggrund har du når udtaler du dig så kraftigt mod eks CM, jeg tænker på du er meget kategorisk og generaliserende,, eks
    Det jeg finder skræmmende er at ikke engang hans egne hunde søger hans kontakt uden at dæmpe.
    Jeg spørger fordi hvis du har noget dokumnetation for dine udtalelser andet end din egen erfaring, så vil jeg gerne se den.
    Du kommer med mange gode råd herinde så derfor tænkte jeg på hvilken baggrund du har, det er IKKE ment nedladende, bare nysgerrig.

• #42   17. jul 2012 Jeg har stor respekt for Victoria.

Den måde CM fanger den hvide hund på syntes jeg ikke om.

• #44   17. jul 2012 Jeg må sige, jeg har ikke den vilde erfaring med problemhunde, men jeg ville ikke sætte en plastikspand ting i fjæset på en hund der er bange som jeg har trængt op i en krog og tvinge et reb rundt om halsen. Efter min mening synes jeg at situationen skulle vendes positiv inden man forsøger at gå med hunden, altså først lære hunden at manden er ok, med godbidder og sådan og så senere gøre snoren okay.
    Jeg tror ikke hunden lærer meget, andet end at det var en yderst ubehagelig situation den helst ikke vil være i igen. Jeg tror ikke at være hård ved en bange hund er løsningen, men det er bare min mening :I Jeg synes slet ikke om CM's metoder.

• #46   17. jul 2012 Hold da op en ADHD tråd der i oplægget blev revet over på CM ! ny rekord når det ikke er emnet,, synes godt nok der er meget snak om Milan for tiden!

Men det kan vel ikke undre, både Milan og ADHD er jo skisme ligesom religion.!

• #47   17. jul 2012 Jeg tror ikke hunde kan have AD/HD og jeg tror heller ikke på alt det der halløj med lederskab osv. Vi er jo ikke hunde, og det ved vores hunde jo ganske udemærket. smiley

• #49   17. jul 2012 Finkaninus: Det er også det jeg skriver i mit indlæg, at der i oplægget ganske elegant "opfordres" til debat om CM men dækkes under ADHD smiley Der er ikke noget ondt ment i det... Synes bare næsten debatten om CM er ligeså uendelig som debatten om muskelhunde... Og det er snart ligeså farligt at have en holdning om CM, som muskelhunde eller islam for den sags skyld smiley

• #50   17. jul 2012 Ida H - Holdninger er vel kun farlige at have hvis man ikke kan respektere og give plads til at andre måske ikke deler den. I danmark må man i hvert fald ikke yde vold.

• #51   17. jul 2012 True Angels, sorry , jeg tog den nok lidt for nær, min fejl smiley
    Ida ja underligt hvordan ham CM dukker op i perioder i flere tråde og så er der ro en tid, så kommer han listende ind igen smiley

• #52   17. jul 2012 Solva : tror helt særiøst du lægger for meget i ordet farligt smiley
    Desuden er der ofte en del herinde der ikke accepterer andre folks meninger!

• #54   17. jul 2012 Jeg har STOR erfaring med problemhunde.. og er hundetræner selv.. og ville ALDRIG vælge CM metoder da han IKKE LÆSER hundens signaler men bare konsekvent udøver VOLD og overskrider hundens grænser så den går i apati.. dvs.. den giver op.. det giver IKKE en GLAD og velfungerende hund på sigt.. men en ustabil hund der er BANGE for ejeren. Det er ikke det jeg ønsker at fremme i hundene..

Lige den udsendelse der var med Victoria Stillwell så jeg kun kort men har generelt et positivt indtryk af hende da hun LÆSER hundene og har en baggrund fra internater.. det har jeg også;-).. og der lærer man meget om problemhunde..

Jeg har set mange udsendelser med CM.. også hvor hans metoder går galt.. og ender med hunde i slåskampe og han IGNORERER totalt at SAMTLIGE hunde der filmes ikke bevæger sig normalt.. dvs.. de med STOR sandsynlighed har SMERTER... hvilket GØR de har en skidt adfærd.. og det bliver ikke bedre efter hans indblanden.. hunden lukker simpelthen bare af.. noget VI også ville hvis vi udsattes for tortur.. enten slås man eller også giver man op..

Grænser kan sættes UDEN brug af de metoder han bruger.. ved jeg så af erfaring.. og UDEN FYSISK vold.. hvorfor nå dertil hvis man kan undgå det.. tja.. dem der er tilhænger af CM er så hvad jeg definerer som dovne hundeejere.. for har man indsigt i adfærd og smerter så læser man hunden først.. og så hjælper man den så den er smertefri.. og derefter arbejder man positivt med den.. så får man en glad og tillidsfuld hund tilbage;-)

Her er så lidt humor oveni alvoren: http://youtu.be/AiAQh54-kMg

Kommentér på:
Hund med AD/HD - come on...

Annonce