901 visninger
|
Oprettet:
Træning inden man begynder Agility {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål, da man først på træne agility når hunden fylder et år, i hvert fald hos DcH hvor jeg skal begynde træning.
Jeg vil høre om man kan lave noget før arbejde med hunden som minder om agility, jeg ved lydighed osv er vigtigt, og det har vi fuldt ud styr på.
Jeg tænker lidt mere på noget i retning af agility, dog måske knap så krævende for hunden - jeg går ud fra aldersgrænsen er stillet i forhold til hunden skal være fuldt udviklet før at det er sundt og springe osv.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.741
Du kan træne i at arbejde med hunde på højre og venstre side. Og på at skifte flydende imellem dem, både foran og bagved hunden.
Du kan lære den at gå balance, på et bredt brædt, der bare ligger på jorden.
Du kan også så småt begynde at træne slalom-indgang blot på to pinde (du må helst ikke udvide for meget, da de vrid hunden laver i en korrekt slalom, også er ret belastende for en hunderkrop, der endnu ikke har alle muskler)
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 160
Karina - det lyder jo spænende, jeg har jo kun set konkurrencer så jeg ved selvfølgelig ikke så meget om hvad de rent faktisk skal udover det jeg har set og det der er blevet oplyst ved træning, og det var at de kunne bestå noget lydighed, som hun er kommet over.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.741
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 160
Træning inden man begynder Agility