{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

legetøj til belønning {{forumTopicSubject}}

Jeg bruger godbidder og en bold med en snor i, som han får lov at ruske i, når han bliver belønnet. Det virker okay - men det er alligevel ikke noget han tænder helt VILDT på. Det jeg har fundet han tænder mest på er en alm godt brugt stor læder fodbold. Men den er lidt besværlig at rende rundt med til træning smiley

Så jeg kunne godt tænke mig noget variation i stedet for kun bolden i snor - har bare ikke nogen ideer.

Så kom gerne med ideer og meget gerne med links til, hvor de kan købes smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  legetøj til belønning
  • #1   21. jun 2012 Spørgsmålet er, om det ikke er teknikken du bruger, når du leger med ham, der ikke helt er på plads?

Du siger rusker - prøv med at trække i stedet. Kæmp om at få bolden fra hunden, og gør det så du mener det - det vil motivere.

• #2   21. jun 2012 Og - husker du at lave jagtlege med bold på snor? Altså sådan så hunden virkelig skal forfølge den og ikke bare få den foræret?

• #3   21. jun 2012 Hvordan bruger du denne som belønning? Leger du med denne her der hjemme? Og har han lov til at have legetøjet alene?

• #4   21. jun 2012 CH: så blev jeg klogere smiley Skal man også tænke over sådan noget?
    Altså han får kun bolden til træning - hvor vi starter med at trække i den - virkelig hvor han bruger en masse kræfter for at hive den ud af hånden på mig, hvis man skal sige det sådan.
    Men til gengæld, så får han den serveret på et sølvfad. - eller han skal måske lige hoppe 10 cm for at nå den - men der er ingen jagt i det overhovedet.

Han får lov at have bolden alene efter vi har trukket om kap med den.. og efter lidt tid, bytter vi med en godbid og så slut.

• #5   21. jun 2012 Uhh - jamen så bliver han jo kun stimuleret halvt smiley

Du må have jagtlegen med - det vil øge hans motivation betragteligt smiley

Pas på fingrene, det kan godt koste lidt hug smiley

• #6   21. jun 2012 Jeg får skrevet en masse indlæg her *GGG*

Jeg ville lige tilføje, at når du har fået ham godt og grundigt driftet op på bolden via jagt- og trækkelege, så kan du igen begynde at variere.

Altså nogle gange bare lade ham springe kort efter den (det spring er den eneste byttedriftsstimulerende handling der har været i legen indtil nu), andre gange lade ham løbe efter den, hvor du bare kaster den hen ad jorden, og atter andre, hvor du bare "taber" den.

Men husk altid at få ham "samlet op" med færdig jagt- og trækkeleg smiley

• #7   21. jun 2012 Det er jagtdelen der ofte gør det sjovt for hundene smiley

• #8   21. jun 2012 super - det vil jeg helt sikkert prøve, mon ikke det vil vække ham lidt mere.. smiley Fordi har nemlig følt at motivationen i bolden var lidt dalene, men mon ikke det er fordi, det har været for let smiley

Hvad mener du med at: få ham "samlet op" med færdig jagt- og trækkeleg?

• #9   21. jun 2012 Rikke: så er det nok derfor, at han begynder at miste interessen for bolden ret hurtigt. Den er simpelthen ikke spændende nok smiley
    Er det en dårlig ide at lade ham have bolden for sig selv, efter vi har leget med den?

• #10   21. jun 2012 Byttedriften, som jo er benzinen, når vi arbejder med legetøj som belønning, er en variabel størrelse. Den skal stimuleres, da den ellers vil dale og for nogle næsten forsvinde.
    Stimulation af byttedriften foregår ved at den bliver "tændt" af bevægelse og får lov til at (tage stand, gø), jage, springe, fange, trække/kæmpe og bære.

Jeg kan regne ud, at din hund faktisk har en god del grundlæggende byttedrift, når den har kunnet holde lidt motivation på kun at få sit spring, så jeg tror du bliver glædeligt overrasket smiley

Husk blot, at hunden virkelig skal arbejde for sagen - forær den ikke bolden, men lad det være så svært, at den skal knokle lidt for det. Uden det dog skal være helt umuligt, det er klart smiley

Husk også, at når man træner på denne måde så bliver træningen intensiv og man kan ikke træne i laaaang tid ad gangen. Til gengæld er der fuld knald på indlæringen grundet den høje motivation.

• #11   21. jun 2012 Jeg har 2 stk legetøj jeg kun bruger til træning - hun får aldrig lov til at have det helt alene. Hvis vi har haft noget feltsøg igang, får hun lov til at have det ene lidt tid, men hendes yndlingslegetøj er kun til leg med mig smiley Jeg fjerner for det meste legetøjet når hun er aller mest interesseret i det (gemmer det helt væk) - det gør det lige så spændende til næste gang - og så er hun klar til træning når jeg har den fulde opmærksomhed

• #12   21. jun 2012 Den må gerne bære bolden, det er kun godt. Så lad bare hunden vinde og nyde den lidt.

Men efter træning skal hunden selvfølgelig ikke have den til rådighed.

• #13   21. jun 2012 Nå ja hun får lov til at vinde legetøjet - men ikke til at ligge og gnaske i smiley

• #14   21. jun 2012 Rikke, vi bruger faktisk aktivt at hunden ligger og gnasker i bolden. Den får ofte en dækkommando og så gnasker den sig ud af den.

Den tygger stress ud og det er helt nødvendigt for vores hund - så det afhænger lidt af individet.

Men det er bestemt noget der skal tænkes over smiley

• #15   21. jun 2012 *CH* - Det vil jeg give dit helt ret i! Der træner også en lækker schæferbasse på vores hold, og den beholder nemlig bolden til at gnaske i for ikke at stresse op

• #16   21. jun 2012 Og hunden opfatter det stadig som en belønning at få legetøjet når den har været super dygtig - og værsgo så må du lige arbejde lidt mere for at få belønningen?
    Det er måske et dumt spørgsmål, fordi kan jo høre det virker.

Jeg tænker bare: dyyyggtiiig SNYDT, nu må du lige arbejde lidt før du kan få belønningen?

• #17   21. jun 2012 Du kan også bruge en bidepølse eller et stykke skind til belønning smiley

• #18   21. jun 2012 Tut - legen i sig selv er belønningen. Genstanden er ikke noget værd for hunden uden legen smiley

Du vil opleve, at hunden meget hurtigt bliver begejstret for bolden.

• #19   21. jun 2012 Okay smiley Tusind tak for hjælpen. Dejligt I gider bruge tid på at forklare det.

Kommentér på:
legetøj til belønning

Annonce