{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.056 visninger | Oprettet:

DCH vs. PH vs. Schæfferhunden (IPO træning) {{forumTopicSubject}}

Hey fantastiske HG menesker smiley

Nu ligger landet sådan at, når jeg skal have hund. Så laver jeg et godt stykke forarbejde. Og har fundet ud af min kommende hund bliver en Malinois af brugs linier.

Den skal ud over være hjemme hund. Så skal den bruges til brugsarbejde. Dvs. jeg vil træne mod IPO 1, 2 og ja 3 hvis det byder sig. Nu har jeg været figurrent føl i schæfferhunde klubben for en del år siden. Men har ikke rigtig bevæget mig der siden jeg stoppede for snart 5 år siden.

Nu står jeg så og søger lidt input på hvad folk vælger pt.? Ikke sagt det er på baggrund af dette indlæg jeg vælger min klub. Men input er ALTId rart smiley

Så håber der kommer nogle konstruktive svar smiley

Pft.

Jeppe K

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DCH vs. PH vs. Schæfferhunden (IPO træning)
  • #1   17. jun 2012 Vi træner i SBH og Schæferhundeklubben - og har bedst erfaringer fra SBH, da alle i vores kreds har maller, og vi derved kan få den bedste vejledning... Er dog også rigtig glad for vores træner i sch kreds 3 som også har malle smiley

• #2   17. jun 2012 jeg er også glad for jer michelle smiley hihi..

Men ja jeg har lidt under at dem i sch ikke har haft den store kendskab til maller, og derfor ikke fået den bedste hjælp til mig, som er resulteret i fejlindlæring. smiley

PH synes jeg er ret sjovt, og det er rigtigt hundearbejde. Men i de kredse jeg har været lidt i, der er der ikke mange maller, og derfor kan man godt komme til at fejlindlære der, hvis der ikke er kendskab til racen.

Men hvis du vil træne IPO skal du finde en Sch kreds med kendskab til racen, eller en SBH kreds hvor der er maller af bruglinjer.. Dette vil jeg synes ville være det bedste for dig.. Det er meget nemt at fejlindlære med en malle. Lige så nemt det er at lære den der rigtige..:)

Hvor vil du have din malle fra? smiley

• #3   17. jun 2012 men hvis du vil træne IPO skal du ikke vælge PH.. smiley Helt andet program de kører

• #4   17. jun 2012 Hullubullu - Jeg må jo ikke reklamere for kenneler her inde smiley Men det er en DKK malle. Og jeg har har kig på Schæffer kreds 2 (amager) da der er flere der har Malle der ude. bla. en med 3 maller. Som alle 3 efter sigende skulle have IPO.

Men jeg er altid åben for input smiley

• #5   17. jun 2012 Det kan godt lade sig gøre at træne begge dele, men har du ambitioner om at blande dig helt i toppen i IPO så skal du nok holde dig til det. I hvert fald drejer det sig om at finde et sted hvor der er hjælp at hente og ikke mindst rart at være.

• #7   17. jun 2012 Winter - Jeg vil ihvertfalde gerne gå mod en IPO 2. Og kan jeg sammen med hende (ved jeg skal have en tæve), komme op på en 3'er. Så siger jeg da ikke nej hehe Jeg elsker og træne hund. Og nu skal det være.

Og har i dag set på en super lækker Malle fra et DKK opdræt. Super linier når man tjekker stamtavle.

Og ender det med at man skulle købe sådan en lækker sag(intet er besluttet endnu). Så VIL jeg have der er gjort et godt forarbejde, så hun for de bedste arbejdsvilkår.

• #8   17. jun 2012 Kan din hund tage en etter, så kan den sikkert også tage en treer. Jeg er jo én af dem der træner begge dele, min har IPO3, sporhunde1 og mangler kun en halv oprykning, så er hun i vinderklassen i PH.

• #9   17. jun 2012 Winter - fair smiley Jeg vil også bare min hund det bedste smiley Kræver selff. stadig at det ender med vi køber en fra den kennel vi har været på besøg hos hehe

• #10   17. jun 2012 IPO - helt klart smiley

• #11   17. jun 2012 Martine - hehe hvorfor undre det mig ikke du siger sådan smiley

• #13   17. jun 2012 Tror Martine ved alt om maller og hvilke linjer der duer til brugsarbejde..

• #14   17. jun 2012 Jeppe -

Den race ligger lige til ipo-højrebenet smiley

Derfor - og også fordi vi trænger til noget konkurrence fra nye hundeførere - anbefaler jeg ipo.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men ellers er vi da et par stykker i 84, der også har maller og lidt erfaring med racen smiley

• #15   17. jun 2012 Skulle jeg træne IPO blev det klart også i Schæferklubben, og jeg ville under alle omstændigheder træne bide arbejde hos dem lige meget hvad jeg valgte.

Man kan vel kort sige at forskellen er at IPO er meget detalje orienteret, hvorimod PH der løser du en opgave, det betyder lidt mindre hvordan du gør.

Og så er IPO meget mere publikum venligt smiley

• #16   17. jun 2012 Martine - jeg er ikke et øjeblik itvivl om det er IPO jeg skal træne. Det var mest af for at høre hvilken klub jeg skulle gå mod. Jeg er fra KBH(Amager). Men har bil - hvor er 84? og hvilken klub er det?

• #17   17. jun 2012 Martine - kun lidt erfaring smiley

Jeppe - du må gerne reklamere for opdrættere smiley det er kun negative ting (udhængning) der ikke er tilladt.. Så fortæl endelig hvor du har kigget :0)

Hullubullu - smiley det var godt!

• #18   17. jun 2012 Jeppe -

84 er Skovbo - ca ½ times kørsel fra Amager smiley

Ikke at jeg siger at kreds 2 er skidt - for det aner jeg ikke noget om - det var mere, at der altså også er en mulighed i 84 hvis du ville have flere valg smiley

• #19   17. jun 2012 Michelle - fair nok smiley Vi har været nede hos www.bergerbelge.dk - en relativ ny kennel. Og med super gode dyr.

• #20   17. jun 2012 martine - det var absolut heller sådan det var taget smiley jeg var bare ikke klar over hvilken klub 84 var og hvor de lå smiley

• #21   17. jun 2012 Benny bomstærk - jeg ville absolut kun træne c-arbejde et sted med erfaring i at træne maller... I kreds 3 var vi ualmindeligt tæt på at lave fejlindlæring med Asti fordi de ville træne hende som de gør med schæferne..

Efter vi er startet i sbh træner vi markant anderledes både i b og c..

• #22   17. jun 2012 Jeppe - er det brugshunde de avler? Synes det ser ud som om vægten ligger på udstilling udfra annonce og hj.side... Ren nysgerrighed, da jeg ingen personlig erfaring har derfra smiley

• #23   17. jun 2012 Bare iorden Jeppe smiley

• #24   17. jun 2012 Michelle - Jeg kan godt følge din tanke gang, som siden er sat op. Men jo, der er massere af brugshund i dem. De har desværre bare ikke fået deres IPO. Der er rigtig mange drifter og røv i bukserne hos både far og mor. Og man kan allerede tydeligt mærke på hvalpene at der er dejlig mange drifter hos dem.

• #25   17. jun 2012 Er det det kuld med Coco og Aurum du mener ?

• #26   17. jun 2012 Martine - ja smiley

• #27   17. jun 2012 Michelle Tror bare deres figuranter er bedre uddannet end de fleste andre steder. Men ja, en kreds der har forstand på Maller, og dygtige figuranter.
    Og der er 84 vist ret god!

• #28   17. jun 2012 Må jeg komme med et lille pssst?

Som træner har jeg rigtig mange gange stået med folk, der har fået købt en schæfer af linjer, som måske ikke var så velegnede til det, folk gerne har villet nå med dem. Det har været rasende smerteligt for dem at erkende - og selvom mange fortsætter med at træne trods viden om, at hunden måske ikke egner sig til at udfylde ambitionerne, så er det et stort kompromis.

Mallerne er delt i udstillings- og brugslinjer, ligesom schæferen er. Og der ER stor forskel - de har hver deres spidskompetencer.

Derfor - kig dig godt omkring. Vil du IPO, så vil jeg anbefale at købe en, der er lavet til det smiley

• #29   17. jun 2012 Jeppe - tak for svar smiley

Benny - hvorfor skulle figuranterne være bedre uddannet i sch-regi end fx i sbh-regi?

• #31   17. jun 2012 Michelle Nu var spørgsmålet omkring PH, DCH og SCH, det var det jeg svarede på.
    Og der er selvfølgelig nogen steder det måske ikke er sådan, men generelt tror jeg ihvertfald SCH er bedre end PH, desværre.

• #32   17. jun 2012 Der er ingen tvivl om at ressourcerne figurantmæssigt hovedesagligt ligger i Schæferhundeklubben i forhold til PH og DCH.

I Belgierklubben er det ikke min oplevelse at IPO er MEGET udbredt, men noget bliver der da lavet. Jeg tror de fleste figuranter i belgierklubben på en eller anden måde er eller har været tilknyttet Schæferhundeklubben - simpelthen fordi det er her, der er fleste hunde, flest ressourcer og mest "uddannelse"

Men - har man malle, så skal man, som andre skriver - huske at få vejledning af mennesker, der har indsigt i, hvordan den race virker. Det er jo ikke bare en hurtig schæfer smiley

• #33   17. jun 2012 Hej Michelle, uden at jeg kender din eller hundenes baggrund forstår jeg ikke, at du vil træne IPO og så vælger en hund med baggrund i udstilling, faderens linjer er en blandet gang brugs/udstilling.

Der findes flere kenneler på sjælland som laver rene brugshunde, det er altså svært at køre Le Mans i en skoda, selvom flere af delene er fra en Audi.

Men uanset, hvad du vælger så god fornøjelse med det:-)

• #34   17. jun 2012 Jimmi - jeg er nu ret sikker på at Daneskjold Junker er af brugslinier smiley

Går udfra at det egentlig var til Jeppe smiley

Benny - så misforstod jeg smiley

• #35   17. jun 2012 UPS, det var adresseret til Jeppe smiley

• #36   17. jun 2012 @ Michelle det er nogle gang der er problemer for fingerne at følge med smiley

Måske har jeg misforstået tråden, men jeg troede det fra var http://www.bergerbelge.dk/ og faderen var http://www.bergerbelge.dk/?Vores_hunde:Aurum_%2F_han%0A%26nbsp%3B

og tæven (link fjernet)

:God weekend så længe det varer smiley

• #37   17. jun 2012 jimmi -

Det er korrekt opfattet smiley

• #38   17. jun 2012 Det er super fint - men sådan set lidt 4 kantet var det egt. ikke hvalpens baggrund denne tråd handlede om. Det handlede om klub til træning. Men tak for feedback.

• #39   17. jun 2012 Svaret på dit indlæg er ret enkelt - står det mellem de to du nævner, så er der kun DcH, der tilbyder IPO.

Og det er så ikke alle steder, de gør det.

• #40   17. jun 2012 Tak - det var sådan set bare det input jeg søgte smiley

• #41   17. jun 2012 Og jeg bliver nødt til at sige, at rådet om at overveje det kraftigt inden du vælger en hund ud fra linjer, der ikke er rent brugslinjer kommer lige fra hjertet.

Man har i mange racer forsøgt at blande brugs- og udstillingslinjer, men kun få individer har kunnet bruges optimalt. Det er sket noget med brugsegenskaberne, desværre.

• #42   17. jun 2012 @ Jeppe

Det var ikke for at kritiserer dit valg :-(, hvis du tog det sådan så undskylder jeg gerne, men det kan være svært nok at finde en god hund ud fra brugslinjer og skal Martine have noget konkurrence, så er en Skoda altså ikke nok smiley

• #43   17. jun 2012 Martine skal have nogle bank smiley , så IPO.

• #44   17. jun 2012 Når man nu skal have en Malinois som kan og vil arbejde, så er det det bedste at købe en af ren brugslinje.. Det er jo logik for burhøns smiley

Men ipo i dch er ikke lige noget jeg vil råbe hurra for, i hvert fald det jeg har set. Jeg ville vælge et sted hvor der træner maller om det så er sch eller sbh (vel og mærke en brugsklub).

Jeg har mødt maller der var halvt af hvert, og må indrømme at det var noget værre lort. Hvis du vil have hund at arbejde med, så gør det da ordentligt...

Man køber jo ikke en Skoda når man vil køre le man..

• #45   17. jun 2012 Jeg banker martine når jeg en dag får en ny malle smiley hihi... Der går nok lige nogle år, så håber hun kan vente så længe smiley jeg er nemlig under træning smiley

• #46   17. jun 2012 Jimmi - hov, nu fik jeg forvirret dig, undskyld smiley Det var et dårligt forsøg på at være sjov - humor er ik min stærke side smiley

Det er helt rigtigt at Jeppe har kigget hvalp hos bergerbelge :0) Daneskjold Junker er far til min tæve...

CH - Jeppe nævner tre muligheder, og af de tre er sch vel at foretrække hvis det er IPO man vil træne? smiley

• #47   17. jun 2012 Hullubullu - måske når jeg det før dig ;)))

Altså at banke Martine smiley

• #48   17. jun 2012 Jeg fik kun lige øje på de to muligheder, Michelle

Ud af de tre, ville jeg vælge schæferhundeklubben - her kan der jo, hvis man vælger med omhu - måske skaffe sig adgang til lidt ekspertise fra private træningspladser...

• #49   17. jun 2012 Michelle- kræver det ikke at du så overtager asti smiley eller får din egen lækre malle? Hihi.. Men okay.. Min skal jo lige pensioneres og så skal der en ny til:)

• #50   17. jun 2012 Hullubullu - Asti får jeg nok ik lov at overtage, men overvejer da kraftigt om ik jeg ska have min egen en dag :0) hvornår ved jeg bare ik....

Er ellers sikker på Asti meget hellere vil trænes af mig smiley

• #51   17. jun 2012 Ja man bliver jo lidt forelsket i de maller..

Jeppe- jeg har været inde og kigge.. Kan se at faren er efter isell linjer, jeg har mødt isell hund, og må indrømme at det eneste jeg kunne genkende af Malinois i den, det var udseendet.. Og den trænede da i ph.. Men hold kæft noget ****... hvis jeg ville træne ipo, ville jeg ikke vælge de linjer..

• #52   17. jun 2012 Ja fantastisk race der giver tilstrækkelig mange grå hår ihovedet smiley

• #53   18. jun 2012 @ Michelle

Jeg ved nu ikke, Junker ser nu lidt udstillings agtig ud smiley (Dette er ment som en joke, lige for at være sikker:-))

Han har et rigtig fedt stamtræ smiley

Nå, må hellere holde med offtropic kommentar.

• #54   18. jun 2012 Jeg vil give de andre ret, vil man træne IPO skal man købe hunden til det med det samme.
    Med al respekt så er de hunde jeg har mødt fra Mallesmeden, rigtig dejlige hunde, men IPO er de ikke.
    Og jeg ved om nogen hvor træls det er at bruge rigtig meget tid på træning, fordi man i den grad er blevet bidt af det, og samtidig erkende at man aldrig kommer til at være med i pengene, fordi hunden bare ikke har det der skal til!
    Benny bliver ikke skiftet, han er min lærehund, men den næste bliver valgt ud efter helt andre kriterier, og så bliver det en hvalp.

• #55   18. jun 2012 For lige at få det på det rene, så er det selvfølgelig også et spørgsmål om hundefører, men lige meget hvordan vi vender og drejer det, så er det nemmere at være fører hvis hunden er til det.

• #56   18. jun 2012 TS: Er det fordi det skal være NU at du skal have hvalp, eller hvorfor er det lige bergerbelge du er interesseret i?

Daneskjold venter hvalpe her i juli - og har også en parring i ærmet.

• #57   18. jun 2012 Jimmi - haha, det er sikkert ham der har givet Asti de enorme ører smiley

Jeg indrømmer blankt at jeg slet, slet ikke er nok inde i mallerne til at kunne udtale mig om Junkers stamtavle.. Jeg stoler (næsten) blindt på opdrætter..

• #58   19. jun 2012 Kan man træne IPO med en border collie? Jeg synes det lyder super spændende, men aner absolut intet om det. Jeg ved godt at en BC ikke er det oplagte valg, men selvom en BC er oplagt til LP så kan man jo alligevel godt dyrke det med en gravhund. Så jeg tænker at en BC måske også kan være med i de letteste klasser?

Findes der et sted hvor man kan få et introkursus eller lignende for at prøve det? Jeg kører gerne på det meste af Sjælland, hvis bare stedet/instruktøren er god.

• #59   19. jun 2012 Christina, det kommer lidt an på hunden - mange bordere har jeg oplevet som værende skudræd. Hvis den er det, så dur det ikke.

Og hvis man vil hele IPO-programmet, så kan der godt opstå lidt udfordringer i Gr. C, som er forsvarsdelen.

Men - man kan jo lave de prøver, der hedder SL - det er spor og lydighed, og her tror jeg, at mange bordere ville kunne give mange andre udøvere baghjul smiley

• #61   19. jun 2012 Han er bestemt ikke skudræd. Og han er temmelig selvsikker og modig af en border at være, så jeg tror han vil synes det er sjov med forsvarsdelen. Men jeg ved af gode grunde ikke noget om det. Men jeg kunne godt tænke mig at give hele programmet en chance i første omgang og så eller vælge noget fra hvis det viser sig ikke at være godt.

Men jeg aner ikke hvor/hvem jeg skal kontakte for at komme i gang????

• #62   19. jun 2012 Og det gør ikke noget at vi ikke bliver verdensmestre. Vi skal bare have det sjovt.

• #63   19. jun 2012 Du skal have fundet en kreds i schæferhundeklubben, som har lyst til at lege med. Jeg vil anbefale dig (og nu dukker jeg mig lige lidt) at finde en kreds, som har brugstræningen som 1. prioritet.

Men - jeg kan ikke hjælpe dig konkret, dertil kender jeg for lidt til de sjællandske kredse. Der må andre byde ind.
    Dog tror jeg du godt kan kigge på både kreds 4 Roskilde og Kreds 84 Skovbo.

• #64   19. jun 2012 Så schæferhundeklubben er ikke kun for schæferhunde?

• #65   19. jun 2012 Nej, ikke nødvendigvis, det er noget kredsene selv afgør.

Som du kan se i denne tråd har DcH også IPO. Dog har de det ikke alle steder, så der skal også søges lidt.

• #66   19. jun 2012 I kreds 3, Ballerup ligger vægten også på brugstræning - og der træner flere
    ikke-schæfere smiley Vi har bla en chihuahua, en akita, et par labradors også "selvfølgelig" rotter, maller og en enkelt boxer... Er altid vildt fascineret af den lille chi; nook fordi det ikke er en race man ofte ser på træningspladserne :O)

• #68   19. jun 2012 Det grå lyn - man behøver ikke være medlem af schæferhundeklubben.. Da jeg ikke har schæfer, og aldrig kommer til at få det, har jeg ingen intentioner om at betale til hovedklubben - så nøjes med træningsgebyret smiley

• #69   19. jun 2012 Tak for alle jeres svar smiley

Han elsker at lege og bide i noget der bevæger sig, så det tegner jo godt. Vi har sådan en lille bidepølse ting, som vi af og til bruger når vi træner lydighed og det er hans absolut yndlings ting.

Jeg prøver at se nærmere på de enkelte kredse. Jeg går ud fra de starter nye hold efter sommerferien?! Så kan vi måske starte der.

• #71   19. jun 2012 Jo, man skal være medlem af hovedklubben for at gå til prøver.
    Den eneste undtagelse er begynderprøverne.

• #72   19. jun 2012 CH - ved du hvorfor man ska være medlem af hovedklubben for at kunne stille til prøve?

Jeg tænker at det da er meget normalt at stille til prøver i de andre specialklubber og ikke kun i ens egen..

• #73   19. jun 2012 jeg er faktisk i tvivl om man ikke bare skal være medlem af en hovedklub for at stille til prøve.. om det så er sbh eller sch osv.

Men jeg aner det faktisk ikke smiley

• #74   20. jun 2012 Har man andre racer, så er det den specialklub man skal være medlem af.

• Elena B
    Elena B Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #75   20. jun 2012 Hej! Er der nogle her som ved noget om kreds 5/Hillerød? Jeg overvejer at prøve at træne IPO vores schnauzerhvalp. Jeg har inden forstand i det, men vil gerne lære mere om.

• #76   20. jun 2012 Man må gerne være medlem af schæferhundeklubben ligegyldig hvilken race. Men man SKAL være medlem af en specialklub under DKK (FCI) for at stille til prøve i brugsprøveprogrammet. (Over beg. niveau).

Og jeg synes faktisk det giver rigtig god mening, at man melder sig ind i den specialklub, hvor man træner. Det mangler da bare, at man støtter op om de tiltag, der lægger hele grundlaget for at der findes dygtige instruktører og figuranter.

• #77   20. jun 2012 Jeg træner sammen med en del Dobermann, de betaler til deres egen specialklub foruden træningsgebyr, en del af træningsgebyret går vel til schæferhundeklubben, så jeg kan ikke se hvor for de skal være medlem af to specialklubber, med mindre de altså har mere end penge nok.

• #78   20. jun 2012 Der er intet af træningsgebyret, der går til hovedklubben, det tilfalder alene kredsen. Til gengæld går kredsen glip af en del af den kontingent, der ellers ville være blevet udbetalt fra hovedklubben til kredsen.

Så det vender den anden vej rundt.

• #79   20. jun 2012 Ok, så er det derfor at træningsgebyret ofte er større hvis man ikke er medlem af hovedforeningen.
    Tror nu næppe de vil betale til hovedforeningen af den grund, om ikke andet, så støtter de jo den lokale kreds med deres kontingent og hvad der ellers bliver bidraget med af andet hjælp til klubben

• #80   20. jun 2012 Jeg ser ingen grund til at betale til hovedklubben som jeg intet har med at gøre - har sgi ik så mange penge at jeg bare deler dem ud til højre og venstre smiley

• Loni P
    Loni P Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Svar: 19
    #81   20. jun 2012
    Loni P

0 sekunder siden

Omkring spørgsmålet om man skal være medlem af hovedklubben - eksempelvis Schæferhundeklubben - mener jeg faktisk at der står noget om, i gældende bestemmelser:
    ..... at man SKAL være medlem af hovedklubben for at kunne træne gruppe C (hvalpemotivation indtil 5 måneder er undtaget)

http://www.schaeferhund.dk/files/Kredsbestyrelsens%20arbejde,%20forpligtelser%20og%20rettigheder01.pdf

• #82   20. jun 2012 Det er fuldstændig rigtigt, Loni.

Det er dog begrænset med håndhævelsen efter min bedste overbevisning. Det er kredsenes opgave.

• Loni P
    Loni P Tilmeldt:
    jun 2012

#83   20. jun 2012 Ja det er vist så som så med det ;o)

• #84   20. jun 2012 Jeg oplevede faktisk til et formandsmøde da jeg selv bragte den regel på banen, at det ikke kun var kredsformænd, der havde svedt den regelen, men også hovedbestyrelsen smiley

Men ærligt - jeg synes den er fair.

• #85   20. jun 2012 Tror jeg ved hvor jeg har det fra, for når jeg melder til prøve, så ser jeg dette..
    >> Ved tilmelding oplyses:
    Hundens fulde navn, tidl. beståede prøver, køn, fødselsdato, DKK reg.nr., tatoveringsnummer, prøve der tilmeldes i, samt hundeførers navn, adresse, tlf.nr., medlemskreds og medlemsnummer i Schæferhundeklubben eller anden specialklub (undtaget herfor er dog Beg. B prøven, hvis hunden er under 12 mdr.).<<

• #86   21. jun 2012 Og lidt længere nede kan man læse dette:

>>Adgangsbetingelser
    · Ethvert medlem af klubben kan tilmelde sig en godkendt prøve, hvis vedkommende
    opfylder de øvrige betingelser for den pågældende prøve. For andre racer end
    schæferhunde kræves medlemskab af den pågældende specialklub.<<

Det bringer mig igen tilbage til min påstand, at det er nok at være medlem af den specialklub, som er hunden tilhørende....

• Loni P
    Loni P Tilmeldt:
    jun 2012

#87   21. jun 2012
    Jeps - du kan sagtens stille til prøve i schæferhundeklubben uden at være medlem af deres hovedklub.

Det er blot når man vil træne gruppe C, at der i gældende bestemmelser, står at man SKAL være medlem af hovedklubben. Og at det er kredsene der skal følge op på dette.

At det så ikke bliver håndhævet i alle kredsene er en anden sag ;o))

• #89   21. jun 2012 Det grå lyn - det synes jeg nu også er mere end i orden. Ungdomslejren er ikke en overskudsforretning, så det ville være tosset af en klub med trængt økonomi at smide penge efter folk, der ikke er medlem og dermed støtter foreningen.

Jeg synes egentlig ikke det er dyrt - det er mange penge, men det er altså også et fabelagtigt arrangement fra ende til anden smiley

• #91   21. jun 2012 At skulle betale til flere hovedforbund er da en sikker måde at jage folk væk på, men det er måske derfor der er medlemsnedgang i mange klubber. Schæferhundeklubben har ellers god brug for alle, som vil lægge penge, hvad enten det er i kredsene eller hovedforeningen, det er kredsene som holder gang i hjulene på schæferhundeklubben.

• #92   21. jun 2012 Jooo.. folk vil gerne bruge ressourcerne, men vil helst ikke lægge pengene...

• #93   21. jun 2012 Michelle: Har stedet du træner i Ballerup en hjemmeside? Ballerup er jo ikke sååå langt fra mig... Kunne være sjovt at prøve den slags træning.

Er der nogen der ved om schæferhundeklubben i Hillerød er åben for alternative racer? Og et ok sted at træne?

Sjovt nok har jeg altid troet det var træning, for kun de indvidede med de helt rigtige hunde med den helt rigtige stamtavle... :b

• #96   21. jun 2012 CH: Mener du det ikke har nogen værdi at de betaler træningsgebyr? Mener du ikke folk med maller osv kan tilføre klubben andet af værdi end penge? Hvor jeg kommer tilfører de flere ressourcer end de bruger, flere end de fleste andre som kommer.

• #97   21. jun 2012 CH - vi betaler da for ressourerne gennem vores træninsgebyr.. Hvad skulle jeg få ud af at betale til schæferhundeklubben?

• #98   23. jun 2012 Tak =) Jeg har prøvet at skrive til dem i Ballerup =) Så håber jeg vi kan få lov at starte der =)

• #99   23. jun 2012 (Og til dem i Hillerød, men udfra deres hjemmeside lød det som om det kun var for schæfere, så regner ikke lige med noget der =) )

Men tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
DCH vs. PH vs. Schæfferhunden (IPO træning)

Annonce