Kom nu her din dumme hund! {{forumTopicSubject}}
Ja nu skal i ikke straks komme i forsvar.
Min kæreste og jeg har den dejlig nem hundehvalp, 20 uger, labrador blanding. Og folk som kender til hvalpe og deres adfærd siger også at han er utrolig nem! Og jeg er ikke i tvivl om at de har ret!
Og herhjemme er der ingen tvivl om at det er mor her som er nummer 1 og bestemmer. Det er mig som træner Andy og leger med Andy. Så selvfølgelig har jeg et stærkere bånd med Andy end min kæreste har. Han kan godt lide hunden osv., men han ønsker stadig at hvalpen er som en voksen hund som bare reagere når man siger eller gør det mindste.
Det gør hunden jo når jeg giver kommando. Min kæreste er ikke interesseret i at træne med hunden, og fair nok. Har prøvet at forklare ham gang på gang hvordan det hænger sammen, og han bliver bare ved med at f.eks. kalde på hunden, og den ikke gider komme, så når den endelig kommer skælder han ud, og siger gang på gang: LAD VÆRE, ELLERS GIDER HUNDEN IKKE KOMME NÆSTE GANG! ROS ROS ROS.
Men han vil ikke forstå det. Skælder ud med hundens navn og når den endelig kommer når han kalder. Så nu tager jeg andre metoder i brug!!
Tænkte jeg vil være overfor min kæreste som han er overfor hunden
Kalde på ham, og når han kommer hen så bare være sur og skælde ud. Så få ham til at gå igen, så når han kommer får han et kys og søde ord
Og så spørge ham direkte om han helst ville komme igen til mig hvis jeg altid skældte ham ud eller når han får et kys
For ligesom når min kæreste og jeg har nogle uoverensstemmelser, bruger vi ofte hinandens navne
Så hvis jeg begynder kun at kalde min kæreste ved navn tror han jo der er noget galt hver gang, og så gider han jo ikke komme en anden gang jeg kalder via. navn når han bare tror jeg vil skælde ud? Altså sådan virkelig sætte alle de ting han gør overfor hunden over på ham, så han kan føle hvordan det er? Tror ikke der er andet som virker?
Men har i andre idéer til hvordan man åbner folks øjne?
Hvis nu det her ikke virker.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Ellers må du prøve at lave en tråd herinde, hvor du spørger om råd til at lære hundem indkald og så vise ham den- så kan han se, at det er ham, der er gal på den (min mand reagerer i hvert fald meget godt på, at han kan se, at der er mange andre end mig, der mener et eller andet)
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
jeg ved hvordan det er at have en mindre motiveret kæreste, men her har der alligevel fra start været klare retningslinjer, og sasha var voksen da vi fik hende - hvalpen kan det jo direkte gå hen og påvirke negativt...
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 487
Vi er enige om træningen så langt at det er mit ansvar og mig som skal gøre det hele, da min kæreste som sagt ikke gider. Han gider bare ikke lytte til hvad jeg siger. Og selv HVIS jeg gik til træning fik jeg ALDRIG ham med.
Så der er/var klare linjer fra start af. Slet ikke noget der, min kæreste er bare ikke vant til dyr og hunde, så når jeg står og roser min hvalp helt vildt kigger min kæreste bare på mig som om jeg mangler noget oveni toppen, og har sagt flere gange at uanset hvor dumt det lyder og ser ud, så virker det!
maj 2005
Bare rolig
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 877
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
maj 2005
Grunden til at jeg er så overbærende er at han virker ikke forstår dyr. Det er tydeligt han slet ikke forstår det der med at hunden ikke forstår hvis du skælder den ud over f.eks. at den ikke kommer med det samme. Så det er egentlig derfor.
maj 2005
Det er sq da det som er løsningen!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
maj 2005
Det kunne man også!
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 918
Men hjemme ved os er det også min hund, vi hva enige om vi sku ha hund, men det blev mig da skynder mig hjem, går tur, osv. Men Mike elsker den lille satan...
Uffe er nu lig blevet 4 mdr., han er renlig og har ikk haft uheld i mange uger og kan være selv hjemme 10 timer uden uheld...
Men ja, vi opdrager også på forskellige måder.. jeg vil ikk have han kommer farende når jeg kommer ned af trappen, så nu rejser han sig først når jeg er nede af trappen. Og ved Mike står han foran trappen når han kommer ned og nærmest vælter over ham.
feb 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 281 Svar: 2.342
maj 2005
Træls du har været ude for sådan noget
maj 2005
Rart at vide jeg/vi ikke er alene
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 938
Jeg har givet op! Jeg siger det samme HVER gang "Du kan ikke forvente at hun kan noget, du ikke har lært hende" men det går vist ind af det ene øre og ud af det andet
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Det forstår han. Han glemmer sig selv en gang imellem, men det bliver bedre.
maj 2005
Ja det kan sagtens tænkes
Ikke at hunden bliver glemt når han når en vis alder, slet ikke!!
maj 2005
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
- Jeg beder ham blande sig helt udenom hvis han ikke vil deltage; hunden bliver drønforvirret af modstridende forventninger..
1 år efter Kaoz er kommet i hjemmet spørger han selv hvad han gør forkert - Kaoz går nemlig bare hjem så snart han fik linen af; han gad IKKE følges med sin far!
Kiks i lommen, kig på hunden og interesser dig for hvad den laver. Kommander ikke unødigt og forvent ikke samme lydighed som du ser han tilbyder mig.
- I dag kan de enes, Kaoz tager sig lidt friheder og får vel 150% flere kiksere af sin far ; )
Så tag snakken med din kæreste; spørg om han vil være med på lige fod med dig (fortæl hvad dette indebærer), og vil han ikke - så må han lade dig om træningen, og så bare lege og nusse hunden =)
maj 2005
Super fedt lige at nævne det der med at forvent ikke samme reaktion når det er dig som når det er mig
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Kaoz er meget veltrænet, han trækker ikke, jagter ikke vildt, opsøger hverken hunde eller mennesker, går aldrig ud fra fortovet uden en fører .. er i det hele taget meget meget nem!
- Så kærestemanden behøver ikke bede ham om sære ting, han skal bare belønne med en kiks når hunden gør hvad den er trænet til..
.. så Kaoz går på plads, dutter sin far på benet - får en kiks.. løber frem, bagom kæresten og gentager succesen ; )
feb 2009
Jeg ked hvad folk de mener nå man siger man kan bruge mdr på at opdrage men det tag kun to min om og ødelægge .. og det kan jeg skrive under på ..
Min eks passet ham i højest 10timer , og da jeg kom hjem var han total ødelagt skulle starte fuldstændig forfra med ham ..
Ting jeg har fået og vide efter, af hans venner er han har røget ham skæv fordi han ikke gad gå med ham . Blevet slået fordi han ikke lyster (pga han var bange for ham) mange andre ting men hvad ved jeg ikke ved han kan løbe ind i et musehul nå han ser ham .. kunne jeg også før . Men ikke mere .
maj 2005
Åh det er virkelig en ulykkelig historie
maj 2005
Kaoz - Smart hund
feb 2009
Men nu kan han sagtens tag fat i halsbåndet og tayson stoler 210% på ham .. så ved han er ved at komme videre .. mega rart ..
maj 2005
Jo, men jeg er der jo ikke hele tiden. Nogle gange er han alene med hunden.
Kom nu her din dumme hund!